P5B deluxe wifi op vista als AP?

Pagina: 1
Acties:

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:07
Op windows XP(een tijdje geleden) werkte de Acces point functie van mij P5B deluxe(onboard) het wel(verder niet meer gebruikt).
Nu wil ik dit op windows Vista installeren, maar lukt het niet.
Ik kan wel alleen de drivers installeren, dan kan hij alleen netwerken zoeken. Maar je kan hem ook als AP instellen, alleen daar heb je echt de software voor nodig(van asus) en niet de driver alleen de driver.

Alleen als ik de software van de asus site haal(nieuwste geprobeerd en 1 oudere) dan geeft ie aan dat het niet onder vista wil werken, en alleen onder Xp of ouder(terwijl op de site toch echt staat Vista 32bit, wat ik heb). Toen heb ik nog eens geprobeerd onder compatibiliteit van XP, toen kon ik het wel installeren(wat eerst dus niet lukte) maar dan ziet hij de wifi chip niet(is onboard).

Hoe kan ik hem nou toch instellen als AP? Misschien met een andere stukje software(wat ook gewoon werkt)? Of hoe kan ik het toch proberen met de asus software?
De chip is Realtek RTL8187.

Specs:
E6600
P5b deluxe/wifi ap
2gb mem
windows vista ultimate 32bit

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:32
XP draaien, wachten tot asus een werkende driver/software heeft of kijken of realtek zelf drivers voorziet...

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-03 12:48
Waar kan ik precies die Asus Wifi-AP Solo Wizard vinden? Hij staat niet op mijn support CD en ik heb me rot gezocht op de Asus site en elders op internet, maar kan 'm niet vinden...

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 10:31
Had je dat al opgelost dat je hem als Ap kon draaien. Heb er ook een probleem mee. Mn wii en psp willen er niet op connecten maar mn pda wel weer. Onder xp niks aan de hand.