[Vista] Keyboard Shortcuts aanmaken*

Pagina: 1
Acties:

• chriroz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
Het is bij vista mogelijk om bij een link een shortcut in te stellen (proporties --> shortcut --> shortcut key), maar bij mij werken die toetsencombinaties niet. elke combinatie moet bestaan uit ctrl + alt + "andere key". Op mijn toetsenboard (microsoft wireless laser keyboard 6000 V2.0) zit volgens mij alleen een L-ctrl of R-ctrl. is er een mogelijk om daarmee toch shortcuts te maken? het liefst zonder extra programma's.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zeg je nu dat je geen alt-toets op je keyboard hebt en daardoor geen shortcuts kan maken?

Hoeveel knoppen heb je links van je spatiebalk?

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 23-06-2007 13:02 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hij heeft wel een alt key, links naast de spatie. (waar hij dus altijd zit)

Afbeeldingslocatie: http://www.metku.net/reviews/ms_6000/top.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 23-06-2007 13:07 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Of je gebruikt Ctrl+Shift+<een toets>. Alt+Shift+<een toets> is ook mogelijk.

Commandline FTW

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik moet het eerste recente 101/102/104 keyboard nog tegenkomen wat géén alt-key heeft overigens :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• chriroz
Hij heeft natuurlijk wel een alt key (zo erg is het nou ook niet met mij hoor :P)
hij heeft alleen geen normale control key volgens mij,
alleen een L-ctrl en een R-ctrl (en dus ook een alt) en vista wil volgens mij altijd een "normale" ctrl

[ Voor 11% gewijzigd door chriroz op 24-06-2007 10:59 ]

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 22:22
Dat zijn toch gewoon de linker en rechter CTRL keys. Veel toetsenborden hebben twee CTRL keys. Mocht het met een van deze twee CTRL keys niet werken, probeer dan eens wat anders (Shift Alt ofzo), zoals al eerder gezegd. Werkt dat wel?

Edit: Ik heb het net even op mijn toetsenbord geprobeerd, (Microsoft Natural Ergo keyboard 4000) maar beide CTRL toetsen werken, als ik CTRL + ALT + D bijvoorbeeld als shortkey invul.

Als je de shortkey aanmaakt, geeft hij dan CTRL + ALT + Letter aan, of geeft hij L-CTRL + ALT + Letter aan. Bij mij is het het eerste, maar ik begrijp nu dat jij die 2e hebt, toch???

[ Voor 45% gewijzigd door s441558 op 24-06-2007 11:16 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• chriroz
hij doet het nu wel met alt + shift + 1
maar met ctrl + alt + 1 deed hij helemaal niks...
als ik die toetsenboard combinatie gebruik om de shortcut in te stellen dan geeft ie gewoon ctrl + alt + 1 maar als ik een ander programma gebruik dan geeft ie L-ctrl + alt + 1. maar als ik alleen "1" indruk om de shortcut in te stellen dan geeft ie automatisch al ctrl + alt + 1. Dus ik denk dat het ctrl + alt gedeelte een of andere standaard is in vista en dat ie daarom niet meer kijk wat ik echt indruk als ik hem wil instellen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat hij niet kijkt wat je indrukt niet niet helemaal waar. Als je gewoon een toets indrukt zonder speciale toets zoals ctrl, alt of shift, dan zet hij er automatisch ctrl+alt+ bij. Houd je de speciale toetsen ingedrukt, dan neemt hij die combinatie. Hoe moet je anders Shift+Alt/Ctrl+Shift kunnen maken?
Wat als je de normale sneltoetsen van knippen, kopiëren en plakken gebruikt, werkt dat wel? Zoja, dan is er niets mis met je keyboard. Dat er L-Ctrl en R-Ctrl op staat is misschien om makkelijk te identificeren welke kant de toets hoort ofzo. Ik neem aan dat je er drivers voor hebt geïnstalleerd, kijk eens in de config utility die erbij zit.

Commandline FTW

Pagina: 1