Toon posts:

midi probleem hangende noten

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

mijn probleem is het volgende. Ik heb onlangs via USB Controller (Emu midi 2x2) mijn keyboard op comp aangesloten. Als ik nu in Cubase SX 3 de midi input link aan een VST instrument krijg ik bij het inspelen constant dat bepaalde noten die ik speel niet doorkomen, andere blijven juist hangen (eindeloze sustain, alleen reset midi devices helpt dan nog) en soms switch hij ook randomly naar andere geluiden. Midi opnemen is op deze manier natuurlijk ondoenlijk.

Ik vraag me af waar het probleem zit?

Ik heb al een Audiophile 2496 kaart aangeschaft waardoor de latency nu flink omlaag is (3 ms), maar ook als ik de buffer hoog zet met hogere latency treedt het probleem op.

Een Bottleneck zou mijn systeem kunnen zijn, ik heb een VIA Chipset, 1600 amd Duron en 512 MB intern, alhoewel ik van anderen weer gehoord heb dat ook met zo'n systeem het gebruik van Cubase SX 3 mogelijk moet zijn. De CPU performance blijft bovendien altijd onder de 25 % als ik inspeel dus het lijkt ook geen processor probleem.

Oh ja, precies hetzelfde probleem treedt op in FL studio 5 dus het ligt niet aan mijn Cubase instellingen.

Tips, suggesties worden zeer op prijs gesteld!!!!

Groetjes,

Hugo.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

ik heb het probleem zelf al opgelost, het bleek hem te zitten in de USB midi controller die niet samenwerkt met mijn VIA moederbord. Ik heb nu keyboard aangesloten direkt op midi poort op geluidskaart en het werkt perfekt!!

Groetjes,

Hugo.