Partnummer display scharnier inspiron 8600

Pagina: 1
Acties:

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben opzoek naar het part nummer van de display scharnieren van een inspiron 8600
Het linker scharnier van mijn laptop is gebroken.

Ik heb gezocht naar het partnummer maar kan er niets over vinden.
voor een hoop onderdelen van een inspiron 8600 zijn de part nummers te vinden behalve van het scharnier.

iemand hier enig idee /evaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door PBloem op 23-06-2007 12:13 ]

• PBloem
  • Niet online
Ik heb ondertussen het part nummer kunnen vinden en contact gehad met dell

Hier in nederland leveren ze de scharnieren niet los maar moet je meteen de hele achtkant vervangen.
Hoezo mensen op kosten jagen

Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/impactcomputersmiami_1951_2188346946

Verwijderd

• PBloem
  • Niet online
Bedankt voor de info

Ik heb ondertusen in amerika al adresje gevonden
Ik n.l. ook en nieuw powerjack nodig.
Bij dell(Nederland) zou dat betekenen dat meteen het moederbord vervangen moet worden i.p.v een losse jackconnector op het moederbord solderen. (dat bedoelde ik met hoe jaag je mensen op kosten)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
PBloem schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:25:
[...]

Bedankt voor de info

Ik heb ondertusen in amerika al adresje gevonden
Ik n.l. ook en nieuw powerjack nodig.
Bij dell(Nederland) zou dat betekenen dat meteen het moederbord vervangen moet worden i.p.v een losse jackconnector op het moederbord solderen. (dat bedoelde ik met hoe jaag je mensen op kosten)
Das niet op kosten jagen. Dat is voor dell goedkoper en makkelijker om te doen. En ze kunnen beter garantie geven op een nieuwe moederbord dan op iets waar later een nieuwe powerjack op gesoldeerd is. Alleen de consument ziet een hogere prijs voor de reperatie ;)

• PBloem
  • Niet online
geforce5_guy schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:30:
[...]

Das niet op kosten jagen. Dat is voor dell goedkoper en makkelijker om te doen. En ze kunnen beter garantie geven op een nieuwe moederbord dan op iets waar later een nieuwe powerjack op gesoldeerd is. Alleen de consument ziet een hogere prijs voor de reperatie ;)
Voor de normale consument is dit makkelijk. voor een tweaker niet ;)

Daarnaast beschouw ik de laptop (uit 2003 en geen garantie meer) als afgeschreven, de kosten voor een nieuw moederbord en achterkant van een scherm komen zo wel redelijk dicht in de buurt van de prijs van een nieuwe laptop.
Ik heb bij Dell ook aangegeven dat ik alleen interesse heb in de onderdelen niet in hun service.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
PBloem schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:35:
[...]

Voor de normale consument is dit makkelijk. voor een tweaker niet ;)

Daarnaast beschouw ik de laptop (uit 2003 en geen garantie meer) als afgeschreven, de kosten voor een nieuw moederbord en achterkant van een scherm komen zo wel redelijk dicht in de buurt van de prijs van een nieuwe laptop.
Ik heb bij Dell ook aangegeven dat ik alleen interesse heb in de onderdelen niet in hun service.
Klopt. Maar de powerconnector is ook niet bij een elektronica zaak te halen ofzo?

• PBloem
  • Niet online
De power connector is zover ik kan zien van een afwijkend type, deze zal ik ook via amerika moeten kopen.

Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/impactcomputersmiami_1955_61661554

mocht dat niet lukken zet ik wel een ander(eigen) type erop. even meeten wat voor stroom er word getrokken bij laden+vollebelasting en je weet wel een beetje wat voor connector er nodig is.

De laptop is verder nog goed , het is alleen zonde om daar nog honderden euro's aan uit te geven.
Wat zou gebeuren als ik het op de Dell manier zou doen :).

Beetje hobbyen is nooit erg
Pagina: 1