WRT54G v5.1 instabiel

Pagina: 1
Acties:

• degeestster
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-03 14:16
Ik ben dus nu al een tijdje in het bezit van een linksys wrt54g v5.1. Nog nooit heb ik echt een vlekkeloze verbinding gehad.
Vaak waren dit trage snelheden (Chello Classic) of uitval van WLAN. Nu blijft dus constant het draadloze signaal weg. Om de haverklap valt het uit, en word het nu onderhand een beetje zat. Ik heb een keer dd-wrt eorp gehad, maar deze was erg traag als gevolg.

Ik draai de US firmware 1.02.00 en ik heb 3 pc's draadloos en eentje bedraad. De MTU staat op 1500 ingesteld.

Hebben jullie misschien een oplossing voor de instabiliteit??

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wat zijn je overige instellingen?
Heb je al geprobeerd encryptie te wijzigen, of het kanaal.
Wat is de afstand tussen de zender en ontvanger, wat zit er tussen, heb je storende apparaten?
Vertel eens wat meer. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

nieuwe updates misschien

maar waar staat de wrt54g en waar staan de pc's met draadloos....
het kan ook zijn dat er meerdere accesspoint in de omgeving staan die kunnen storen ..misschien andere channel

• degeestster
Ik hbe een WEP beveiliging, ik weet het: brak. Maar het kan niet anders, aangezien de laptop niks anders ondersteund (WPC11 v4.1). Het kanaal heb ik al verschillende keren gewijzigd, maar dat had verder geen effect. De router bevind zich in de huiskamer, en boven->1e etage staat een laptop (staat er eigenlijk recht boven) en mijn computer in de kamer ernaast. Ik moet zeggen dat mijn ontvangst nooit super is, vaak 3 streepjes ofzo. Maar mi'n broer heeft superontvangst en daar valt het ook steeds uit, dus aan ontvangst ligt het denk ik niet.

Wat ik wel apart vind, dat de laptop overal 100% bereik heeft met z'n WPC 11 (b-kaartje). Als je nog overige dingen wilt weten hoor ik het graag.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kanaal 1 en 11 schijnen vaak beter te werken, en heb je het al zonder de encryptie geprobeerd?
Zitten er veel mensen in de buurt die ook een draadloos netwerk hebben?
Of is het bedrade netwerk net zo slecht?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• degeestster
Ik heb hem op kanaal 2 staan. 11 kan ik niet kiezen->US Firmware, heb een EU Router. Zonde recriptie heb ik ook geprobeerd,maakt geen verschil. Bedraad is het hartstikke goed. Maar als het draadloze signaal weg is, is het lampje bij 'WLAN' ook uit.

• degeestster
Veder geen tips?? Zijn heel welkom!

Verwijderd

Zet de tomato firmware er is op. Vorige week heb ik dat ook gedaan bij mn WRT54G 3.1
Internet valt nagenoeg niet meer uit.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom heb je de US firmware erop staan?

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 16:07

GekkeR

key = key

Force de router eens op 11b , dat heeft namelijk een groter bereik (en dus een beter signaal).
Verder zou ik toch echt DD-WRT erop draaien maar dat is puur imho :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• degeestster
Ik heb vandaag een GL gekregen van de paradigit, deze heeft het lootje gelegd. Kijken of ie nu stabiel blijft!:D

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:18:
Zet de tomato firmware er is op. Vorige week heb ik dat ook gedaan bij mn WRT54G 3.1
Internet valt nagenoeg niet meer uit.
tomato kan niet op de 5.1.

edit: aah, je hebt dus nu een gl gekregen.
Zorg er sowieso voor dat je daar de nieuwste firmware opzet.

Mocht die ook raar doen (uitvallen e.d.) dan kan je altijd naar alternatieve firmwares kijken.
Voor de gl zijn er veel firmwares beschikbaar, maar kijk eerst maar eens of deze nu wel goed werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 27-06-2007 16:39 ]

• degeestster
Er werd mij aangeraden er alleen een EU en geen VS op te zetten op deze GL. Ik moet zeggen: draait als een zonnetje. Geen enkele uitval gehad, zowel draadloos als bedraad en heb een supersnelle verbinding (die ander kneep hem nog wel eens). Ben helemaal blij. Zal er wel over nadenken is een keer te upgraden naar een andere firmware, maar wil hier dan ook graag de voor- en - nadelen van weten.

Ben helemaal blij! :)
Pagina: 1