Toon posts:

geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb volgende pc configuratie, maar wanneer ik een (oud) scherm aansluit op mijn DVI connector via een VGA-to-DVI connector, krijgt het scherm geen beeld wanneer ik de computer start. IK hoor geen foutbiepjes.
Het moederbord is trouwens een zonder VGA, kan het dus zijn dat ik hieromtrent nog iets moet instellen?
  • Intel Core 2 Duo processor E6600 2.40 4M 1066 MHz LGA775
  • PNY VGA Desktop - GeForce 8800 GTS PCI-E 640 MB
  • Kingston Generic for Desktop 2GB 800MHz DDR2 Non-ECC Low-Latency CL4 (kit of 2)
  • ASUS P5B DELUXE/WIFI-AP, ATX, Intel P965, 1066/800, 4DDR2 Dual Channel 800/667/533 max 8GB, no-vga, 133*1+ SATA II*8/ External *1, RAID 0, 1, 5, 10, 1xPCI-E x16, 1xPCI-Ex16@x4, Gb Marvell PCIe+Gb Marvell PCI, 802.11b/g, 2*1394a
  • Western Digital HD Raptor 74GB Serial ATA150 10000rpm 16MB Buffer 1pk bul
  • Antec High Efficiency 550W PSU ATX12V v2.2 Low-speed 80mm fan
  • Antec NSK6000 Super Mid Tower No PSU 4x5.25 5x3.5 int 1 x IEEE 1394 2xUSB Audio Black Silver
  • Samsung - DVD+/-RW16xDVD8xDVD-RW6xDVD+RW16xDVD-/+R8xDVD+R DL 5xDVD-RAM/48xCD32xCD-RW48xCD S-ATA Int Black 1pk

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook reeds met een ander scherm geprobeerd en die geeft aan 'no signal'
de graka zit in de primary PCI Express poort (heb ook nog een secondary Universal aan 4x)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:02:
ik heb ook reeds met een ander scherm geprobeerd en die geeft aan 'no signal'
de graka zit in de primary PCI Express poort (heb ook nog een secondary Universal aan 4x)
uhm ik weet het niet zeker maar zou de Vga kaart geen extra stroom nodig hebben ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de kaart voorzien van een 6pins stroom (achteraan)
als ik de computer start hoor ik de cooler van de kaart ook draaien

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 12:11 ]

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 11:17
Nou je hoeft niets in te stellen als je geen VGA poort hebt op je mobo. Ook niet als je er wel een hebt :)

Is je speaker wel goed aangesloten op je Front panel? Want anders hoor je natuurlijk ook niets. Je kan even proberen om met 1 geheugenmodule te testen. Vaak kan het zo zijn dat deze als enige in de 3e bank moet, vraag me niet waarom :) Heb je niet een andere videokaart liggen om mee te testen?

Verwijderd

Topicstarter
hmz,
als ik er geen ram in steek, biept de computer ook niet :s
nochtans lijken de jumpers wel goed te zitten

• orange.x
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:31:
hmz,
als ik er geen ram in steek, biept de computer ook niet :s
nochtans lijken de jumpers wel goed te zitten
Speakerkabeltje? Als je speaker namelijk goed werkt MOET hij beepen als er geen geheugen in zit. Anders heb je rare hardware :D

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

4 pins 12V connector aangesloten?

/dit zal meer daan PMG probleem zijn, ik denk niet dat je "geen beeld" veroorzaakt wordt door de VGA kaart, maar door een probleem met je moederbord/CPU/RAM, of instellingen/configuratie daarvan.

[ Voor 75% gewijzigd door Exorcist op 23-06-2007 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
speakerkabeltje steekt ook goed, lijkt me zeer vreemd allemaal
4 pins 12V is ook aangesloten

Verwijderd

orange.x schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:35:
[...]

Speakerkabeltje? Als je speaker namelijk goed werkt MOET hij beepen als er geen geheugen in zit. Anders heb je rare hardware :D
Of een dood mobo :D

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een andere case aangesloten wbt de speakers, en die deden het ook niet
volgens mij is er dan iets mis met het mobo

ligt het zeker aan het mobo dan, want ik hoor de pc wel degelijk starten?

Modbreak:Maak voortaan aub gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je zelf de laatste poster bent in de afgelopen 24u en je wilt nieuwe informatie toevoegen.
Dit voorkomt dat je je topic binnen 24u, en dus onnodig, omhoog schopt. Daar houden we namelijk niet van ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Ultraman op 23-06-2007 19:01 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:08

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je de speaker-connector wel goed aangesloten dan? ;)

Misschien de videokaart ook eens testen op een ander moederbord? Kabel goed (vast) aangesloten? Andere aansluiting proberen? Kaart eens goed aandrukken, enz, enz :)

[ Voor 66% gewijzigd door Mad Marty op 23-06-2007 17:56 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
heb geen ander moederbord om de kaart mee te testen
bovendien ligt het denk ik - ook zoals eerder vermeld - niet aan de graka maar eerder aan iets anders, vermits mijn mobo zonder RAM niet begint te biepen (heb ook al een andere case speaker aangesloten, maar die biept ook niet) hoewel mijn power SW zeker wel werkt aangezien ik mijn pc kan starten, heb ik de indruk dat die van de speaker dus niet werkt) en aangezien ik ook geen video output krijg is er wss dus nog een fout dat optreedt (ik hoop niet in de graka!)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zitten er bij deze DVI to VGA converters nog 2 pinnetjes boven en onder het platte pinnetje?
Daar gaat het analoge signaal namelijk overheen.

Als deze weg zijn, zal het niet werken.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op volgende url meer informatie gevonden dat betrekking zou kunnen hebben tot mijn probleem:
http://forumz.tomshardwar...isplay-ftopict196285.html
I just recently completed putting together my PC and I'm not getting any beeps from my mobo and no display to my monitor. My specs are:

p5b
2 WD 250HD, 1 WD 150gb raptop
7600gt
e6400
2gb OCZ RAM
I called both eVGA and ASUS and this is what they told me...

EVGA: -it might be your ram or you might need to send your mobo to asus to get an update that will support your graphics card.

ASUS: -at first they said they dont think its the video card, but that it might be the ram. Then they asked me what kind of processor I had and I told them the E6300. THEN, he told me that I would have to send my motherboard to them to get the BIOS updated to support the e6300!! On the box it says Intel Core 2 Duo Ready.. so you would think that would mean something...
Hey deadamc,

I can confim these MB's ship with a "Core 2 Duo" sticker and that is 100% false. I received one from NewEgg about 4 days ago and the bios version was 0200 (or something like that). I had the SAME exact problem you did...it is caused from it not supporting your CPU and/or memory. Luckily I was able to insert some PC-5400 memory and my old P4 3.0 775 chip into the system to get the BIOS flashed (new version 0507 works great with PC-6400 memory).

Because they solder the BIOS chip onto the motherboard you are going to have to flash it - or send the entire MB to Asus for updating (eek!).

Hope this helps!
maw ander RAM en/of BIOS flashen lijkt een mogelijke oplossing

aangezien mijn RAM van kingston is, vermoed ik dat het aan de versie van het BIOS ligt, ik zal morgen proberen na te kijken welke versie ik juist heb

Uiteraard stelt het probleem hier dan zich hoe ik nu - niet in het bezit zijnde van een niet-core2duo en een eenvoudigere graka - dit bios kan gaan flashen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 23:41 ]

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-07 14:55
heeft jouw graka een dvi-d of dvi-a aansluiting? als je een dvi-d aansluiting met een verloopje aansluit op een vga scherm dan krijg je natuurlijk geen verbinding, dvi-d is digitaal en dvi-a analoog (dvi info)

[ Voor 23% gewijzigd door oddish2211 op 24-06-2007 08:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
oddish2211 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 08:57:
heeft jouw graka een dvi-d of dvi-a aansluiting? als je een dvi-d aansluiting met een verloopje aansluit op een vga scherm dan krijg je natuurlijk geen verbinding, dvi-d is digitaal en dvi-a analoog (dvi info)
volgens deze url ziet het eruit als DVI-A

de reden waarom mn speakers wss ook niet werken, is omdat asus de foutboodschappen niet via de pc speaker, maar wel via de geluidboxen overbrengt. Ik hoop dit dan ook straks eens te kunnen nakijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 10:40 ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 16:25
Heb je een te hoge refreshrate?

Verwijderd

Topicstarter
hoezo?
mijn monitor zegt "no signal"

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 13:14
Hoor je eigenlijk de harde schijf "ratelen"? Dat zou er kunnen op duiden dat de PC volledig opstart.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:39:
ik heb op volgende url meer informatie gevonden dat betrekking zou kunnen hebben tot mijn probleem:
http://forumz.tomshardwar...isplay-ftopict196285.html

[...]

[...]

[...]

maw ander RAM en/of BIOS flashen lijkt een mogelijke oplossing

aangezien mijn RAM van kingston is, vermoed ik dat het aan de versie van het BIOS ligt, ik zal morgen proberen na te kijken welke versie ik juist heb

Uiteraard stelt het probleem hier dan zich hoe ik nu - niet in het bezit zijnde van een niet-core2duo en een eenvoudigere graka - dit bios kan gaan flashen
Het zou hier inderdaad mee te maken kunnen hebben. Maar heeft de PC eigenlijk ooit gewerkt? Want dat heb je nog niet verteld.
Nope, dat is het niet. De refreshrate en resolutie zijn bij booten zo laag dat dat geen probleem kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou hier inderdaad mee te maken kunnen hebben. Maar heeft de PC eigenlijk ooit gewerkt? Want dat heb je nog niet verteld.
de pc is gloednieuw, heb zelf de onderdelen gekocht
heeft nog niet gewerkt (wel gestart - maar dus geen beeld)

ik heb asus gecontacteerd en volgend antwoord gekregen:
dear Sir,

Since your motherboard is produced in December 2006, it may be possible your CPU is not supported yet. Indeed a BIOS upgrade will then be necessary. I would advice to have it flashed at your point of purchase, especially if they have sold you this as a combination, they should update the product for you.

with kind regards,
TSD@Asus

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 10:00 ]

• orange.x
Balen dat je terug moet. Ik heb ooit van Abit een nieuwe BIOS opgestuurd gekregen waar de support inzat.

Maar hoop voor je dat dat de oplossing is :)
Pagina: 1