Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Batum

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even een korte samenvatting van mijn situatie:

-rond 20 maart plaatste ik mijn bestelling op batum (enkele onderdelen + software om een computer te bouwen)
-een tijdje later bemerkte ik dat ik het verkeerde moederbord had besteld, ik stuur hierover een mail naar batum en ze zeggen dat het geen probleem is: ze zullen het backordereen en gewoon terugbetalen.
-Bijna een maand later krijg ik het eerste deel van mijn verzending toegestuurd, alles perfect in orde. (het kwam doordat Batum op het pakketje had geschreven dat ik in Nederland woon, terwijl ik duidelijk bij mijn adres België had vermeld !)
- Het laatste deel kwam toe op 4 mei, wat blijkt ze hebben me het verkeerde toegezonden (gewone DVD-R's terwijl ik dubbellayer had besteld). Ik neem nogmaals contact op met batum en ik vraag wat hun procedure hiervoor is en ze zeggen me dat het het makkelijkst is dat ze gewoon het prijsverschil terugbetalen. Ik stem hiermee in aangezien ik DVD-R's ook wel kan gebruiken.
- Ondertussen is het 23 JUNI en nog steeds heb ik niets van hen ontvangen, geen cent, geen halve euro !
- Tussen half april en nu heb ik reeds verscheidene mails gestuurd en op slechts 1 heb ik antwoord gekregen, nl. mijn eerste:
Dit was hun antwoord
Geachte heer Jeppe,

Allereerst onze excuses voor het feit dat deze zending absoluut niet de
schoonheidsprijs verdient!! Daar zijn we ons terdege van bewust.

Het moederbord is inmiddels uit de zending gehaald en de speakerset en de
dvd's liggen klaar voor verzending. Het bedrag zal zsm aan u terug gestort
worden. Kunt u ons misschien voor de zekerheid de volledige bankgegevens
doorgeven zodat wij er ook voor kunnen zorgen dat deze boeking goed gaat?
Alvast dank daarvoor.

Met vriendelijke groeten,

Batum International

namens deze
NAW gegevens verwijderd
Tel. : 0900-5553355 (tussen 10.00 en 16.00)
-Daarnaast heb ik ook nog een mail gezonden om te vragen of ze in België via telefoon bereikbaar waren, maar geen antwoord... Op geen enkele van mijn mails tot nu eind juni heb ik antwoord gekregen !

Nu begin ik stillaan toch wanhopig te worden en ben aan het zoeken naar oplossingen voor mijn probleem, aangezien mails erg makkelijk gewoon genegeerd kunnen worden.
1.Ik zou kunnen bellen, maar ik heb geen telefoonnummer om hen vanuit België te bereiken.
2.In belgië zou ik normaalgezien naar testaankoop kunnen schrijven, maar dat ik naar testaankoop schrijf zal weinig uithalen tegen een Nederlandse winkel.
3.Ik hoop dat er hier mensen zijn die het Nederlandse systeem beter kennen dan mij en mij kunnen helpen met mijn probleem, Batum is me ondertussen een kleine 200 euro schuldig !

[ Voor 0% gewijzigd door Longbeard op 10-07-2007 10:44 ]

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 14:54

Galois

1811 - 1832

Dat telefoonnummer doet het niet vanuit België? Je zou dan 00319005553355 moeten bellen toch?

Vervelende zaak, maar vriendelijk blijven en nogmaals mailen lijkt mij het verstandigst. Ik heb ooit ook een keer 3 maandenmoeten wachten totdat ik het geld van een bestelde toner, die ze niet konden leveren terug te krijgen. Ik kreeg op de helft van mijn emails excuses, we gaan het zsm regelen en op de andere helft geen reactie... Uiteindelijk toch gekregen.

Waarschijnlijk is het gewoon een gigantische bende op de zaak daar en kan alleen de 'baas' geld terugstorten en die heeft het te druk met het regelen van de bende?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een berichtje te horen dat het nummer niet bereikbaar is : "Dit nummer is niet bereikbaar".
Ik ben trouwens steeds vriendelijk gebleven in mijn mails dat in tegenstelling hoe ik me voelde...

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 11:13 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:52

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topics over specifieke webshops horen niet in SG maar in => Pricewatch :)

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:12:
Topics over specifieke webshops horen niet in SG maar in => Pricewatch :)
sorry en bedankt voor het verplaatsen.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Hier hoort het trouwens ook niet. Ervaringen met een specifieke shop kun je in de shopreview plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Polaris schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:45:
Hier hoort het trouwens ook niet. Ervaringen met een specifieke shop kun je in de shopreview plaatsen.
Het is niet om mijn ervaringen uit te drukken, dat heb ik al in de shopreview gedaan. Ik kom om raad vragen !

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:57:
[...]

Het is niet om mijn ervaringen uit te drukken, dat heb ik al in de shopreview gedaan. Ik kom om raad vragen !
Welk traject je moet doorlopen is in SG meer dan genoeg over te vinden. Dus hoe je een brief opsteld, etc. etc. Als je een beetje zoekt kom je dus genoeg tegen waarmee je vooruit kunt :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is SG ? srry als dit een domme vraag is :P

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:31:
Hier:

Stuffis Generalis

[ Voor 18% gewijzigd door Operations op 23-06-2007 17:33 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:31:
Stuffis Generalis, zie ook de faq in LA (Lieve Adjes)

Verwijderd

Topicstarter
Crash schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:59:
[...]

Welk traject je moet doorlopen is in SG meer dan genoeg over te vinden. Dus hoe je een brief opsteld, etc. etc. Als je een beetje zoekt kom je dus genoeg tegen waarmee je vooruit kunt :)
Ik zal nog eens goed zoeken, maar had nog niets gevonden tot nu toe.

Verwijderd

Publiceren van NAW gegevens van eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan

[ Voor 76% gewijzigd door Longbeard op 29-06-2007 13:34 ]

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Is deze m.i. uit eigen ervaring waardeloze webshop uit de Pricewatch gegooid?

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
joh14vers6 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:02:
Is deze m.i. uit eigen ervaring waardeloze webshop uit de Pricewatch gegooid?
Webshops, hoe waardeloos ook, worden afaik nooit uit de pricewatch gegooid. Hiermee pas je een censuur toe en blijven er alleen (subjectief beoordeelde) goede webshops over. Om een totaalbeeld te geven laat T.net nooit slechte webshops verwijderen (alleen bij faillissement e.d.), zie ook eerdere reacties van met PW team bij andere slechte webshops :)

Verwijderd

:)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 17:27 . Reden: Mijn problemen zijn met tevredenheid opgelost ]

Verwijderd

WebShops worden in principe niet verwijderd op basis van prestaties om redenen al genoemd door mithras. Natuurlijk is het wel zo dat er andere redenen kunnen zijn waarom een Shop niet langer weergegeven wordt.

Over de precieze toedracht kunnen we echter geen uitspraken doen. In dit geval is het inderdaad zo dat Batum niet langer in de Pricewatch / Shop Survey wordt weergegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 11:44 ]

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:44:
WebShops worden in principe niet verwijderd op basis van prestaties om redenen al genoemd door mithras.
Dat is mij bekend en is logisch.
Natuurlijk is het wel zo dat er andere redenen kunnen zijn waarom een Shop niet langer weergegeven wordt.

Over de precieze toedracht kunnen we echter geen uitspraken doen. In dit geval is het inderdaad zo dat Batum niet langer in de Pricewatch / Shop Survey wordt weergegeven.
Ok dat is wat ik wilde weten. Helaas kunnen/mogen jullie geen nadere toelichting geven.
Maar gezien het topic wat onlangs is verschenen over een niet nader genoemde webshop, laat mij dit raden.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Verwijderd

Zou een beheerder van tweakers mij misschien in een prive bericht of mail ennige duidelijkheid kunnen verschaffen omtrent Batum's verwijdering uit de shopreview, gezien het feit ik er afgelopen week één had geprobeerd te plaatsen en nu dus heel Batum er vanaf is.
Deze review ging om het geld van een niet door batum geleverd bord, waarvan men mij het geld zou terugstorten, maar dat dit na vele loze beloftes van hun zijde nog steeds niet is geschied.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:14:
Zou een beheerder van tweakers mij misschien in een prive bericht of mail ennige duidelijkheid kunnen verschaffen omtrent Batum's verwijdering uit de shopreview, gezien het feit ik er afgelopen week één had geprobeerd te plaatsen en nu dus heel Batum er vanaf is.
Deze review ging om het geld van een niet door batum geleverd bord, waarvan men mij het geld zou terugstorten, maar dat dit na vele loze beloftes van hun zijde nog steeds niet is geschied.
Zie: Verwijderd in "Batum"
Hier doen we geen uitspraken over.

• eyeman
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-06 22:00
Heel erg jammer dat Batum niet langer in de Shop Survey wordt weergegeven. Ik zit ook in een vervelende situatie nadat mij een verkeerde processor werd verstuurd, en de juiste komt al een paar weken niet aan; op mijn e-mails wordt het niet gereageerd, als ik ze opbel wordt het niet opgenomen, ik dacht ga ik maar over mijn ervaringen in de Shop Survey vertellen, dan krijg ik toch misschien een reactie? Maar dat is ook niet meer mogelijk... En nu wat? Ik vind dat alle tweakers toch wel recht hebben om hun mening over een winkel bekend te maken, zelfs als de winkeliers dat niet willen.

Verwijderd

Ik sta hier ook van te kijken. Ik heb enkele weken terug ook een behoorlijk negatieve Shopreview voor Batum geschreven, puur naar mijn bevindingen uiteraard. Ik vind dat batum dit verdient had, en hoopte daarmee andere potentieele kopers een waarschuwing te geven voor de te verwachten gang van zaken bij dit bedrijf.
Nu zie ik echter tot mijn grote verbazing dat de hele Shop Survey verwijderd is. Dit komt op mij over als een vorm van censuur, zoals mithras ook al aanhaalde.
Ik zou ook graag duidelijkheid willen over de reden van verwijdering. Het bedrijf is niet failliet, en als slechte reviews ook niet de oorzaak kunnen zijn, heeft er dan geld tegenover gestaan oid?? :?

Verwijderd

De Shop Survey is niet het enige wat verwijderd is: via Tweakers.net zal je geen prijzen en links meer vinden naar deze webshop. Het is dus zeker niet zo dat feedback geweerd wordt en anderszijds geprofiteerd kan worden van vermelding in de PriceWatch.

Daar waar wij als vrijwilligers graag zo veel mogelijk informatie bieden in de vorm van prijzen en Shop Surveys, is het van de andere kant niet altijd mogelijk om in te gaan op details wat betreft het al dan niet weergeven van winkels. Een reden kan bijvoorbeeld zijn dat een winkel in het geheel geen prijs stelt op beiden (ShS & PW, wie zijn wij om hen te verplichting hier te staan, niet de voordelen, niet de nadelen) of als er andere zaken spelen die de relatie tussen Tweakers.net en de winkel verstoren. Wij kunnen in ieder geval een winkel niet verplichten hun prijzen hier openbaar te maken en feedback te laten geven.

Kijkend vanuit een klantenoogpunt, kan ik me voorstellen dat de extra informatie welkom is. Daarnaar kijkend kunnen wij enkel aanraden altijd de PW en ShS te raadplegen alvorens over te gaan tot aankoop.

Verwijderd

Goed nieuws voor mensen die nog wat aftehandelen hebben met Batum, ze hebben na een hoop gemail en gebel toch mijn geld teruggestort.:) Weer een zorg minder.

Verwijderd

naar aanleiding van de berichtgeving in dit topic wil ik ook nog even een duit in het zakje doen.
ik heb, na meer dan een maand zeer druk bezig te zijn geweest een bestelling te doen deze 2 weken geleden gecancelled, maar tot op heden ook geen geld terug mogen ontvangen.

ik pak de zaken dus een stuk korter door de bocht aan en heb Batum hedenmorgen geschreven dat ik zsm aangifte ga doen wegens poging tot oplichting, en ik ga deze morgen ieg mijn advocaat inschakelen via de rechtsbijstandsverzekering.

verder raad ik iedere benadeelde aan eens een kijkje op de KVK site te kijken onder Batum.
mocht je verdere stappen willen ondernemen

• eyeman
Op http://www.kvk.nl/ vind ik wat gegevens van Batum International, niets meer. Als men deze firma wil aanklagen, zou iemand iets kunnen vertelen over hoe dat te doen is?

• eyeman
Ongefundeerde associaties met andere bedrijven zijn niet toegestaan.

[ Voor 77% gewijzigd door Longbeard op 10-07-2007 16:59 ]

• eyeman
Modbreak:Check je mail

[ Voor 97% gewijzigd door Longbeard op 10-07-2007 21:42 ]

Verwijderd

Ook ik heb nog een bestelling open staan bij Batum International. Echter ga mijn bestelling annuleren en geef ze 1 maand de tijd mijn geld terug te boeken. Anders zal ik ook helaas andere stappen moeten ondernemen om mijn geld terug te krijgen.

Ik hoop dat Batum hieraan tegemoet zal komen zoals bij raymond1972.

Mischien dat wij anders als gedupeerde gezamelijk iets kunnen ondernemen tegen Batum International.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Helaas blijkt het niet mogelijk, dit topic open te houden zonder dat er ongefundeerde associaties met andere bedrijven gelegd worden.

Het topic gaat dan ook dicht

[ Voor 73% gewijzigd door Longbeard op 10-07-2007 21:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.