Toon posts:

Bios Checksum = altijd dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn KT7-RAID met WW BIOS geeft momenteel wanneer ik hem opstart (dus gewoon aanzet) de melding dat ik mijn procesor moet instellen omdat hij unworkable is, nou dit is logisch, standaar staat hij op 500.

Wanneer ik nu naar de bios ga en de fail-safe settings laad dus die ook meteen de processor etc goed zet en ik save hem dan start mijn pc opnieuw (is normaal) ik zie de videokaart posten en dan komt het bekende bios checksum error scherm wat mij verteld dat ik er een diskette in moet doen.

Wanneer ik dat doe dan stop ik er een disk in met een bios erop en draai die dan reboot hij automagisch. Ik ben dus zo'n beetje ten einde raad, heeft iemand een idee hoe ik dit nog kan verhelpen of is terugsturen de enigste manier? (En is er misschien een manier om het deze week nog te regelen. )

thnx.

Verwijderd

hmm, heb je er al es aangedacht om het mobo terug te sturen?

Verwijderd

Topicstarter
Wel over gedacht maar wat zullen ze bij de winkel er van zegguh? Of denk je dat dat geen probleem op zou moeten leveren?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb een email gestuurd naar Gistron (intercom-mailorder) en hopelijk kunnen zij mij verder helpen.

Jammer dat ik geen reacties kreeg met oplossingen. :(

Verwijderd

ik ben bekend bij gistron en ik raad aan telefonisch dit te melden.
Mailen helpt niet want ze mailen niet terug.
Probeer wat vaker in de dag te bellen en zo vroeg mogelijk dan heb je ze wel te pakken

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt, dan zal ik dat morgen eens proberen, maar als je dat dus weet, komen deze problemen dan vaker voor? En wat wordt hier normaal gesproken mee gedaan?

thnx

Verwijderd

Topicstarter
Toch antwoord gehad van Gistron via email en ze zeiden dat ik het bord maar terug moet sturen.

Eigenlijk balen omdat ik nu weer een tijdje geen workstation heb :(
Pagina: 1