Van Pc naar Wlan (bekabeld) en deze een signaal opvangen

Pagina: 1
Acties:

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Mijn excuses voor deze cryptografie in de ochtend maar ik zit met het volgende / probleem / uitdaging.

Ik heb een iMac die op dit moment extreem langzaam is. Er blijken wel wat problemen te zijn met de wifi hardware bij andere mensen maar kan ik niet testen. Ik dacht zelf ik neem wel een USB stickje dat werkt ook maar OS X ondersteund dat niet.

Nu vroeg ik mij af ik heb een ASUS WL700G die op m'n laptop met downloaden 1.2MB haalt, lekker snel. Kan ik mijn mac bekabeld gewoon verbinden met een WLAN router en deze wlan router het signaal van m'n asus laten opvangen.

Zo laat ik het signaal eigenlijk alsnog verlopen via de Ethernet van m'n Mac (ik kan geen bekabeling trekken)

Thnx :) dan kan ik ff de stad in.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:32
Met de meeste routers (denk ik toch) kun je dat doen door ze in 'client' mode of iets soortgelijks te zetten ipv in router/access point mode.
Ik zou toch aanraden eerst de handleiding van de router te lezen om die optie te zoeken voor je hem koopt (tenzij je van iemand een simpel routertje kunt lenen om te kijken welke instellingen je erop hebt en dan dezelfde kopen om zeker te zijn)...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor wat jij wilt heb je een zogenaamde bridge nodig. Een goed voorbeeld hiervan is de Linksys WET54G. Dit apparaat vangt het draadloze signaal van de router op en zet dat om naar een bedrade aansluiting voor je iMac.

Hij is verkrijgbaar bij bijna elke online shop

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 23-06-2007 20:27 ]

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
WRT54GL kan met custom firmware (dd-wrt, tomato, etc.) ook in client mode draaien en is een paar tientjes goedkoper dan de wireless bridge versie.

[ Voor 35% gewijzigd door Alex Picard op 23-06-2007 20:35 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Alex Picard schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:34:
WRT54GL kan met custom firmware (dd-wrt, tomato, etc.) ook in client mode draaien en is een paar tientjes geodkoper dan de wireless bridge versie.
Ja dat wel alleen moet de TS dan wel zelf gaan prutsen met die firmware. En ik weet niet of hij daarvoor over voldoende kennis beschikt gezien het onderwerp van het topic. Dus vandaar raad ik deze aan. :+

Als je niet weet wat je doet moet je niet aan custom firmwares beginnen denk ik persoonlijk

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 23-06-2007 20:37 ]