APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
UNOX: The worst operating system
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
En ik verwacht vele jaren nodig te hebben om de schijven vol te krijgen.
Vandaar dat ik op zoek ben naar een opbergbak of zo iets.
[ Voor 54% gewijzigd door tHe_BiNk op 23-06-2007 02:41 ]
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Verwijderd
Ik zou gewoon een donkere trillingsvrije stofvrije kast gebruiken, waar geen kinderen of huisdieren bij kunnen komen en ook electrostatische schokken kunnen voorkomen. Je zou de HD's zelf nog weer in een apart zakje kunnen doen. Dan kunnen ze er zo 10 jaar liggen zonder dat er wat mee gebeurt.
If it ain't broken, don't fix it
Stop iedere harde schijf samen met een zakje silicagel in een sluitbaar antistatisch zakje en doe die in de kist.
Er uit halen wanneer het nodig is en dan maar hopen dat je schijven nog op de interface van je computer passen
-edit-
En vergeet ze niet af-en-toe aan een voeding te hangen, lang stilstaan lijkt mij niet gezond. (en met 'lang' bedoel ik meer dan een jaar)
[ Voor 15% gewijzigd door Resistor op 23-06-2007 17:16 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Die kan je misschien in een koffer van de Gamma opbergen
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Wie gaat er dan ook 40 schijven kopentHe_BiNk schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 18:04:
Niemand heeft dus ooit een opbergsysteem gezien, dan gaat het waarschijnlijk zelf knutselen worden.
Verwijderd
Maar waarom nu 40 schijven kopen terwijl je e rnu nog maar 4 nodig heb. Want over jaar koop je dan voor zelde geld twee keer zulke grote harde schijven
Ben eigenlijk nog steeds opzoek. De HD's liggen nog steeds in een doos. Iemand ooit iets gezien/gevonden. Google/ebay/dealextreme hebben nooit iets leuks laten zien. Suggesties.
http://www.turtlecase.com/productcatalog.aspx?directoryid=15
[ Voor 34% gewijzigd door Resistor op 21-09-2011 18:04 ]
toch 25 gig per schijf dacht ik, lijkt me goedkoper per gig.
Ik zou er niet op vertrouwen dat een hdd die meer dan 10 jaar stilligt nog opstart.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Blu-ray schijven zijn teveel werk, en een 2TB HD kost tegenwoordig nog geen 60 euro. Lijkt mij sterk dat 2TB aan blu-ray schjiven goedkoper is. HD's gaan prima 10 jaar mee (heb hier schijven van 1999, die ook nadat ze jaren niet waren gebruikt, het nog prima deden). Er worden natuurlijk maandelijks backups gemaakt, dus die 10 jaar is geen probleem.Tens schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:53:
Blu-ray schijfjes niet handiger?
toch 25 gig per schijf dacht ik, lijkt me goedkoper per gig.
Ik zou er niet op vertrouwen dat een hdd die meer dan 10 jaar stilligt nog opstart.
Je wilt natuurlijk een kant en klaar concept. Om er zelf nu 20 HD gaten in te gaan maken lijkt mij niet echt top. Volgens mij is nog de beste oplossing, een goede box voor 1 HD te vinden, en dan met ducktape er 5 of 10 aan elkaar te plakken.Resistor schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:44:
peli.com, hele stevige koffers waar je als accessoire schuimvulling kan kopen die je zelf in vakken kan 'scheuren'. Ook niet goedkoop.
Dan zou je misschien nog beter met WinRar en recovery data kunnen gaan werken (par files), als er dan na verloop van jaren bad blocks ontstaan kun je dat zo weer rechttrekken met de par files.