Zijn er harddisk opbergsystemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 868 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Zijn er harddisk opbergsystemen?

Ik heb besloten om een gedeelte van onze data voortaan op harddisk
te back-uppen. Nu zoek ik een doos, of iets dergelijks, om er 20 tot
40 stuks in op te bergen. Bestaat zo iets? Heb zitten zoeken maar
niks kunnen vinden.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:39
Ik zou een kluis nemen. Een harddisk is ook onbruikbaar na een brand. Als je zoveel backups wilt maken dat je 20 - 40 stuks kwijt moet kunnen dat ben je redelijk professioneel bezig (of heb ik dit mis?) en zou ik ze netjes veilig in een kluis duwen. (met natuurlijk een deel onsite en een deel offsite).

UNOX: The worst operating system

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Let er wel op bij een kluis dat die gemaakt zijn om papier niet spontaan te laten branden. Een harddisk zou wel eens stuk kunnen gaan voordat papier spontaan ontbrand in een kluis...

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Er komt geen belangrijke data op te staan, dus dat is niet een probleem.
En ik verwacht vele jaren nodig te hebben om de schijven vol te krijgen.
Vandaar dat ik op zoek ben naar een opbergbak of zo iets.

[ Voor 54% gewijzigd door tHe_BiNk op 23-06-2007 02:41 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Ga naar de grotere computerzaak (mycom oid) en vraag naar verpakkingsmatriaal van HDDs, ze hebben daar vast nog wel dozen liggen waar 20 HDDs in kunnen die netjes in piepschuim zitten geklemt.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:38
Procase heeft enkele grote racken en ook de CM Stacker kan heel wat diskjes bergen. Het hangt puur van je budget af welke optie je kiest. De meest aantrekkelijke optie is echter de meccano van zolder te trekken en zelf iets te fabriceren, veel goedkoper en precies zoals jij wil.

Verwijderd

Als je echt denkt er vele jaren voor nodig te hebben om ze vol te krijgen dan kun je net zo goed om de paar jaar een nieuwe set schijven kopen. Wat nu op 40 schijven past, past over 5 jaar op 8 schijven en over 10 jaar op 1. Bij wijze van.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 20:05
Dan blijft ie aan het kopen, want "over een paar jaar is toch alles altijd goedkoper".
Ik zou gewoon een donkere trillingsvrije stofvrije kast gebruiken, waar geen kinderen of huisdieren bij kunnen komen en ook electrostatische schokken kunnen voorkomen. Je zou de HD's zelf nog weer in een apart zakje kunnen doen. Dan kunnen ze er zo 10 jaar liggen zonder dat er wat mee gebeurt.

Mijn YouTube Channel

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 10:43

BLN

En let ook op dat je ervoor zorgt dat hetgeen je de schijven in bewaard vochtvrij in. Met andere woorden, leg er voor de zekerheid silicagel korrels in, of iets dergelijks. Je wil niet dat als je je schijven na x jaar eens wil bereiken, dat er dingen stuk zijn gegaan door oxidatie.

If it ain't broken, don't fix it

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Maak een simpel kastje/kistje met allemaal vakjes waar ruim een harde schijf in kan. Bekleed de binnenkant van de vakjes met zacht materiaal (niet statisch, dus geen pluche ;))
Stop iedere harde schijf samen met een zakje silicagel in een sluitbaar antistatisch zakje en doe die in de kist.
Er uit halen wanneer het nodig is en dan maar hopen dat je schijven nog op de interface van je computer passen ;)

-edit-
En vergeet ze niet af-en-toe aan een voeding te hangen, lang stilstaan lijkt mij niet gezond. (en met 'lang' bedoel ik meer dan een jaar)

[ Voor 15% gewijzigd door Resistor op 23-06-2007 17:16 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Stap eens een computerwinkel in en vraag naar zo'n opbergding voor HDD's van piepschuim.. Zo'n stuk piepschuim met allemaal vakken voor HDD's..daar zitten altijd OEM schijven in.

Die kan je misschien in een koffer van de Gamma opbergen :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Niemand heeft dus ooit een opbergsysteem gezien, dan gaat het waarschijnlijk zelf knutselen worden.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

tHe_BiNk schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 18:04:
Niemand heeft dus ooit een opbergsysteem gezien, dan gaat het waarschijnlijk zelf knutselen worden.
Wie gaat er dan ook 40 schijven kopen 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

• Snowwie
40 schijven keer, minimaal 40 euro voor een 80gb schijf is toch minimaal 1600 euro...het is maar wat je ervoor over hebt.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

250gGB schijven zijn sruke vodeliger.
Maar waarom nu 40 schijven kopen terwijl je e rnu nog maar 4 nodig heb. Want over jaar koop je dan voor zelde geld twee keer zulke grote harde schijven ;)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 23:29
Koop gewoon 4 van die nieuwe Samsung's. 4x 1TB. Veels goedkoper uit dan die 40 schijven en je hebt ook geen opslagprobleem. :)

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid. Er staat nergens dat ik in 1 keer 40 schijven koop. De HD's worden de komende jaren aangeschaft aan de hand van de benodigde backups.

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Even nieuw leven inblazen.

Ben eigenlijk nog steeds opzoek. De HD's liggen nog steeds in een doos. Iemand ooit iets gezien/gevonden. Google/ebay/dealextreme hebben nooit iets leuks laten zien. Suggesties.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Geweldig! Dit is idd wat ik zoek, andere nog producten gezien van concurrenten?

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

peli.com, hele stevige koffers waar je als accessoire schuimvulling kan kopen die je zelf in vakken kan 'scheuren'. Ook niet goedkoop.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:15
Blu-ray schijfjes niet handiger?

toch 25 gig per schijf dacht ik, lijkt me goedkoper per gig.

Ik zou er niet op vertrouwen dat een hdd die meer dan 10 jaar stilligt nog opstart.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Tens schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:53:
Blu-ray schijfjes niet handiger?

toch 25 gig per schijf dacht ik, lijkt me goedkoper per gig.

Ik zou er niet op vertrouwen dat een hdd die meer dan 10 jaar stilligt nog opstart.
Blu-ray schijven zijn teveel werk, en een 2TB HD kost tegenwoordig nog geen 60 euro. Lijkt mij sterk dat 2TB aan blu-ray schjiven goedkoper is. HD's gaan prima 10 jaar mee (heb hier schijven van 1999, die ook nadat ze jaren niet waren gebruikt, het nog prima deden). Er worden natuurlijk maandelijks backups gemaakt, dus die 10 jaar is geen probleem.

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Resistor schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:44:
peli.com, hele stevige koffers waar je als accessoire schuimvulling kan kopen die je zelf in vakken kan 'scheuren'. Ook niet goedkoop.
Je wilt natuurlijk een kant en klaar concept. Om er zelf nu 20 HD gaten in te gaan maken lijkt mij niet echt top. Volgens mij is nog de beste oplossing, een goede box voor 1 HD te vinden, en dan met ducktape er 5 of 10 aan elkaar te plakken. ;)

• Snowwie
Maar hoe wil je zoiets softwarematig aanpakken? Je kunt wel 30 of 40 hd's in een koffer proppen, maar wil je ze dan individueel volschrijven met data? Redundancy toepassen lijkt me lastig zo.

Dan zou je misschien nog beter met WinRar en recovery data kunnen gaan werken (par files), als er dan na verloop van jaren bad blocks ontstaan kun je dat zo weer rechttrekken met de par files.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1