Toon posts:

Max grote en type HDD MS-6380

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eén van mijn harde schijven heeft het begeven. Nu wil ik morgen een nieuwe halen, maar ik weet niet wat voor type ik moet halen. Ik heb het volgende moederboord:

http://www.msicomputer.co...etail_spec/K7T266_Pro.htm

Nu probeer ik dus te achterhalen wat de maximale grote van een schijf is die er in kan, maar volgens mij is mijn pc al zo oud dat je van google niet veel wijzer wordt.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07
Een willekeurige IDE-schijf voldoet. Zorg wel voor een bijgewerkte BIOS, anders zul je wellicht tegen een 128GB limiet aankomen

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:34:
Een willekeurige IDE-schijf voldoet. Zorg wel voor een bijgewerkte BIOS, anders zul je wellicht tegen een 128GB limiet aankomen
Ik wil nog niet mijn hele pc vervangen. Kan ik nu "nieuw" type schijf kopen nu voor mijn huidige 'oude' systeem die ik ook goed kan gebruiken in een nieuw systeem over 4-5 maanden?

• mad-dog
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:37:
[...]

Ik wil nog niet mijn hele pc vervangen. Kan ik nu "nieuw" type schijf kopen nu voor mijn huidige 'oude' systeem die ik ook goed kan gebruiken in een nieuw systeem over 4-5 maanden?
Dat zeg ik toch? Zorg voor een nieuwe BIOS, zodat die grootte ondersteund wordt. Uiteraard te downloaden op de site van MSI

Verwijderd

Ondersteund je huidige moederbord S-Ata? Zo niet moet je een IDE schijf kopen. Deze zijn ook nog prima te gebruiken in toekomstige systemen. Alleen hebben nieuwe moederborden vaan nog maar 1 IDE aansluiting. Heb je bijvoorbeeld 2 dvd-branders, kan je de IDE schijf niet meer kwijt.

Ondersteund je huidige moederbord geen S-ata. Kan je altijd nog een PCI kaartje kopen met 4 S-ata aansluitingen. Dan heb je een schijf die probleemloos in toekomstige computers past.

• mad-dog
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:11:
Ondersteund je huidige moederbord S-Ata? Zo niet moet je een IDE schijf kopen. Deze zijn ook nog prima te gebruiken in toekomstige systemen. Alleen hebben nieuwe moederborden vaan nog maar 1 IDE aansluiting. Heb je bijvoorbeeld 2 dvd-branders, kan je de IDE schijf niet meer kwijt.

Ondersteund je huidige moederbord geen S-ata. Kan je altijd nog een PCI kaartje kopen met 4 S-ata aansluitingen. Dan heb je een schijf die probleemloos in toekomstige computers past.
Hij heeft een link in zn post staan, daar kom je toch al achter dat zn mobo geen SATA ondersteunt? Beetje inzet tonen is ook niet verkeerd :O

Verwijderd

Hij heeft een link in zn post staan, daar kom je toch al achter dat zn mobo geen SATA ondersteunt? Beetje inzet tonen is ook niet verkeerd :O
excuus.

optie 1: Zie verhaal van mad-dog. Koop een IDE schijf en zoek een bios update.

optie2: Koop een S-Ata hardeschijf en een los pci kaartje met 4 S-ata poortjes.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/271

PCI kaartje is goedkoper dan een hardeschijf. Als je nu voor S-Ata gaat, kan je die sowieso zonder problemen mee nemen naar een nieuw systeem.

zo beter?
Pagina: 1