iPod mini laadcircuit dood?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Beste tweakerts!
Sind gisteren doet mijn ipod vreemd. Ik heb een solio aangeschaft. Ik heb hier al een paar keer succesvol mijn ipod mini mee opgeladen. Nu deed ik de oplader erin, gebeurt niks op het schermpje, maar hoor wel een geluid wat lijkt op de hdd die de hele tijd de kop heen en terug doet. Nouja, ik ga slapen en kijk morgen wel verder. Ik hang de ipod de volgende morgen aan de pc en hij gaat opladen, maar ik krijg wel een mapje met een uitroepteken te zien. Na een paar keer erin en eruit trekken kom ik in de diskmode. De ipod maakt geen connectie met de pc en zegt dat hij losgekoppelt kan worden. Maar er verscheen ook opeens een zwarte vlek onderin mijn beeld. Nu weet ik dat dat kan komen door warmte. Ik voel erop, en ja hoor.. Knetterwarm.

Ik maar mijn ipod open om te kijken of er iets is doorgebrand maar alles ziet er oke uit, maar als ik hem dan in de pc doe gaat ie weer warm worden en flippen. Het opladen gaat even goed, totdat de chip te warm word, dan gaat de hdd gek doen.
Ik stop mijn oude batterij erin (heb eerder de batterij vervangen, 3-4 maand geleden) en dan werkt de ipod dus wel gewoon goed want er zat nog wat energie in!

Ik denk dus dat het oplaadcircuit naar de klote is. Zou dit kunnen komen door een verkeerd voltage van de solio oplader?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, er is geen schade aan de pcb te zien, en er is in de afgelopen week niks met de ipod gedaan, hij heeft onder een kussen op een bed gelegen.

Mvg!

edit: plaatje erbij
Afbeeldingslocatie: http://famrost.nl/aart/bestanden/fotos/ipodtweakers.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door A.Kebab op 23-06-2007 00:08 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Een update:
Ik ben een tijdje aan het hannesen geweest. Nu ben ik erachter gekomen dat ik de ipod met oude (officiele) batterij + solio zonder probleem kan opladen. Maar met nieuwe (geen officiele, maar een krachtigere batterij) vertoond ie het warmte mankement.
Maar als ik hem met oude batterij in de pc stop gaat de hdd vreemd doen, en hij word weer heet.

Ik heb ook eens het printplaatje van dichtbij bekeken, en tot mijn schrik kwam ik erachter dat er een weerstandje los zat! Dit is te zien op de foto hierboven. ik heb de weerstand onder vastgesoldeerd.