Verwijderd
Error checking and correction , dwz je geheugen wordt gechecked op errors en als die ontstaan dan worden die gecorrigeerd , dus je hebt een stabieler systeem , met minder vastlopers, alleen is dit geheugen iets trager dan normaal geheugen
Wordt dat door het mobo geregeld?
Ik wil het namelijk met het oog op de toekomst naast mijn 64 mb pc66 reepje steken?
Ik wil het namelijk met het oog op de toekomst naast mijn 64 mb pc66 reepje steken?
ECC, is meer voor Severs, die kunne zich geen fouten veroorloven. Voor Thuis gebruik is het niet interresant. ECC geheugen is langzamer dan gewoon geheugen.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
ECC is an acronym for Error-Correcting Code
There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.
Verwijderd
heb wel eens een artikeltje gelezen over ecc.
het werkt alleen bij een onaantal fouten
als er 1 bit naar de klote gaat (error zeg maar) dan wordt dat "onderschept" en hersteld, maar bij 2 fouten ziet ie het verschil niet en komen die fouten gewoon door de "controle", bij 3 werkt het weer wel en bij 4 nie.....
Dan zou je zeggen, je hebt er geen k*t aan,
maar de kans dat er 1 bit fout komt is niet groot omdat er veel bits door heen knallen, de kans dat er dus 2 bits tegelijk fout gaan is dus zo ongelooflijk klein, en bij 3................... moet ik nog doorgaan.
sluit me bij FrankGuthrie aan, niet nodig
het werkt alleen bij een onaantal fouten
als er 1 bit naar de klote gaat (error zeg maar) dan wordt dat "onderschept" en hersteld, maar bij 2 fouten ziet ie het verschil niet en komen die fouten gewoon door de "controle", bij 3 werkt het weer wel en bij 4 nie.....
Dan zou je zeggen, je hebt er geen k*t aan,
maar de kans dat er 1 bit fout komt is niet groot omdat er veel bits door heen knallen, de kans dat er dus 2 bits tegelijk fout gaan is dus zo ongelooflijk klein, en bij 3................... moet ik nog doorgaan.
sluit me bij FrankGuthrie aan, niet nodig
Pagina: 1