[Ubuntu] Network manager verbreekt verbinding met WPA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb sinds kort Ubunty 7.04 op mijn HP NC4200 laptop met een Intel® Pro/Wireless 2200BG wireless nic draaien. Alles werkte perfect out of the box, op een onderdeel van de network-manager na.

Wanneer ik verbinding maak met een netwerk zonder beveiliging werkt dit perfect, echter als ik verbinding maak met een netwerk met WPA encryptie, wordt de verbinding op willekeurige momenten verbroken. Network-manager verbindt dan wel opnieuw, maar het is natuurlijk erg irritant als je verbinding steeds verbreekt. Tussen de disconnects door heb ik wel gewoon normaal internet.

Op google kon ik niet veel vinden, op dit topic na:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=2572505

De oplossing die de TS daar gaf was het deinstalleren van network-manager en WICD daarvoor in de plaats zetten. Dit heb ik gedaan, en nu heb ik inderdaad een perfecte stabiele verbinding met mijn WPA AP.

Echter vraag ik me af of er geen manier is om network-manager fatsoenlijk aan de praat de krijgen met WPA, ik vind network-manager namelijk wat fijner werken dan WICD (Iets uitgebreider, en het icoontje met de signaalsterkte in het panel mist ook bij WICD).

Alvast bedankt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 15:41

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik heb het ook, maar vind het niet dusdanig irritant dat ik er een oplossing voor heb gezocht. Ik hou iig het topic even in de gaten.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage