Toon posts:

Nieuwe pc in elkaar gezet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vanavond vol enthousiasme een pc in elkaar gezet. Ik was bijna klaar en wilde de pc aanzetten zodat ik fijn verder kon maar helaas. Geen beweging in te krijgen. Het ledje op het moederbord brand wel gewoon. Het lijkt er dus op dat de voeding stroom afgeeft?

Alle stekkertjes zitten ook goed. PW switch , reset knop etc. Allebei de voedingstekkers zitten er ook op. Zowel de grote als de kleine.

Dit zijn de onderdelen:

Intel DQ965GF moederbord

Intel C2D E6600
CORE 2 DUO E6600 2.4GHZ SKT775 FSB1066 4MB CACHE BOXED (BX80557E6600)

Corsair TwinX CL4 PC 6400 2x1GB (88Mhz DDR2)
2GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) (KVR800D2N5K2/2G) (*)

XFX Geforce 8800GTS 640MB
XFX GF 8800 GTS 640MB DDR3 XT PCI-E DUAL-DVI HDTV OUT (PVT80GTHE9)(*)

WD SE16 400GB Sata
CAVIAR SE16 400GB SATA 300MB/S 7200RPM 16MB CACHE (WD4000AAKS) (*)

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Had graag willen gamen dit weekend. ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat heb je zelf al geprobeerd??
Eerste tip:
Probeer eens met 1 i.p.v. met 2 geheugenbanken op te starten.
2e: Koppel alle onnodige hardware af, dus puur mobo, CPU, mem en eventueel video, en try again.
3e: Heb je de stroomaansluiting van de videokaart aangesloten? Die kaart heeft een eigen stroomaansluiting voor zover ik weet, aangezien de PCI-Express sloten niet voldoende vermogen kunnen leveren.

Wat voor voeding heb je trouwens? Een 300Watt no-name gaat dit geweld never trekken...

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:08:
Wat heb je zelf al geprobeerd??
Eerste tip:
Probeer eens met 1 i.p.v. met 2 geheugenbanken op te starten.
2e: Koppel alle onnodige hardware af, dus puur mobo, CPU, mem en eventueel video, en try again.
3e: Heb je de stroomaansluiting van de videokaart aangesloten? Die kaart heeft een eigen stroomaansluiting voor zover ik weet, aangezien de PCI-Express sloten niet voldoende vermogen kunnen leveren.

Wat voor voeding heb je trouwens? Een 300Watt no-name gaat dit geweld never trekken...
Dat eerste heb ik al geprobeerd en ook zonder geheugen. Dat geeft hetzelfde effect.

Je tweede tip moet ik even proberen. Wat zou er dan moeten gebeuren met alleen het mobo aangesloten? Een zooi piepjes en dergelijke?

De aparte videokaartaansluiting had ik ook aangesloten ja. Ik heb trouwens een Sonata II kast met 450watt voeding.

Ik ga nu even je tweede tip uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen met het mobo ook geen enkele reactie. Alleen het ledje dat brand op het mobo.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 01:32

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:14:
[...]

Ik ga nu even je tweede tip uitproberen.
Ik maak hier uit op dat je de faq voor hangende pc's nog niet doorgespit hebt?

[ Voor 20% gewijzigd door JdM op 22-06-2007 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
JdM schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:47:
[...]

Ik maak hier uit op dat je de faq voor hangende pc's nog niet doorgespit hebt?
Hij hangt toch niet? Hij is dood.

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-04 11:04
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:03:
Hallo,

Alle stekkertjes zitten ook goed. PW switch , reset knop etc.
Weet je dat heel zeker? je kunt ze namelijk op 2 manieren vastzetten. Of gaat je pc wel aan, maar doet ie vervolgens niks?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:54:
[...]

Hij hangt toch niet? Hij is dood.
Als hij dood is dan betekent het dus dat de hardware stuk is... Die conclusie kun je nu nog niet trekken lijkt mij. Bovendien bevat de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gewoon veel handige informatie voor dit soort problemen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:41:
Alleen met het mobo ook geen enkele reactie. Alleen het ledje dat brand op het mobo.
Zonder cpu en zonder geheugen is dat normaal ja. Dan ga je geen reactie krijgen buiten een paar LEDjes die branden.

Welke errorcode geeft het mobo (dmv beepjes) en welke omschrijving staat hierbij in de handleiding?

Verwijderd

Topicstarter
Flipjack schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:55:
[...]

Weet je dat heel zeker? je kunt ze namelijk op 2 manieren vastzetten. Of gaat je pc wel aan, maar doet ie vervolgens niks?
PW switch zit in ieder geval goed maar hij gaat helemaal niet aan. Niets nada.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:02:
[...]

Zonder cpu en zonder geheugen is dat normaal ja. Dan ga je geen reactie krijgen buiten een paar LEDjes die branden.

Welke errorcode geeft het mobo (dmv beepjes) en welke omschrijving staat hierbij in de handleiding?
Geen beepjes. Dat is het rare. Met of zonder componenten erop.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij dat de voeding of het mobo stuk is. Toch?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:51

aex351

I am the one

Waarschijnlijk zit er ergens een stekker niet goed. Misschien heb je iets omgedraait?

< dit stukje webruimte is te huur >

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Misschien dat als je een foto post van je mobo hoe hij is aangesloten, dat we er wel even naar kijken?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
battler schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:13:
Misschien dat als je een foto post van je mobo hoe hij is aangesloten, dat we er wel even naar kijken?
Ga ik morgenochtend even doen. In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken allemaal!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 16:59
Kan zijn, als het een nieuwe kast is ofzo, dat de Powerswitch gewoon niet werkt. Doe eens het stekkertje van je Resetknop op de powerswitch aansluiting.

Vreemde is dat ie gewoon niet aangaat. Je kan je PC alleen niet aankrijgen volgens mij als je Voeding defect is, je Proc echt niet goed is, of je moederbord stuk is. Geheugen maakt namelijk niet uit en verdere hardware heeft ook geen invloed op het wel of niet aangaan van je PC.

Probeer die resetswitch eens op je powerswitch, je kan ook met een schroevendraaier die 2 pinnetjes tegelijk aanraken, gaat ie ook aan. Begin dus even helemaal opnieuw. Alles eraf en los. Proc erin, Koeler erop, voeding op moederbord aansluiten en dan aanzetten met je power of reset knop, of je schroevendraaier dus.

[ Voor 13% gewijzigd door orange.x op 23-06-2007 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou een update dan maar.

Mijn voeding was dus stuk. En dan niet de hele voeding maar één pennetje waar 3,8 volt op stond i.p.v. 5 volt. Ben allang blij dat het niet aan mij lag. Dacht al dat ik gek aan het worden was. :D

Op het moment draait Vista Ultimate als een gek. :D

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal!

Verwijderd

Fijn om te horen, dat het je is gelukt !!

Verwijderd

Topicstarter
lijkt mij dat dit topc ook nog in de FAQ opgenomen dient te worden. Een voeding kan dus ook een "beetje kapot" zijn.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat staat ook gewoon in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die hierboven al genoemd stond.

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 24-06-2007 03:16 ]

Pagina: 1