Toon posts:

Welke router moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey GoTers,

Binnenkort heb ik eindelijk mijn Macbook! En natuurlijk wil ik hiermee - het liefst draadloos - gaan internetten.

Ik heb samen met mijn vader (Die een router wilt gaan kopen) gekeken naar een goede router maar we kwamen er niet erg uit.

We hebben een PC (Windows XP), en dus binnenkort heb ik een Macbook, die beide op internet moeten.

Kan iemand mij helpen met het uitzoeken van een goede router? De prijsklasse maakt niet zoveel uit, we zijn bereidt om te betalen voor wat we krijgen (kwaliteit), maar de prijs moet wel leuk blijven.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is op GoT niet de bedoeling dat wij jouw huiswerk gaan doen. Toen ik de topic titel las had ik had ik gedacht dat je iig al de keuze had beperkt tot een aantal exemplaren. Dus, heb je al zelf wat rondgekeken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker, de "Linksys Wireless-G Broadband Router" leek ons bijvoorbeeld wel wat. Maar zoals ik al zei, wij weten echt niet of dit nou wel of niet een goede router is.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Jep, dat is een goede. Let er dan wel op dat je ook echt de GL koopt, en niet de G.
De GL is een rock solid router, waar de linksys de G nog steeds niet stabiel krijgt.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 22-06-2007 22:46 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je kabelinternet hebt is dat een prima keuze. Met ADSL niet.

Maar waarom zet je dat niet in de startpost?

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, weet ik veel dat het een goede router is haha :+

En ja, ik heb kabelinternet

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 23:05 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:46

lordsnow

I know nothing

Gunner schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:46:
Als je kabelinternet hebt is dat een prima keuze. Met ADSL niet.

Maar waarom zet je dat niet in de startpost?
Intressant! Wat is er dan mis met de genoemde router voor ADSL gebruikers?

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:46:
Jep, dat is een goede. Let er dan wel op dat je ook echt de GL koopt, en niet de G.
De GL is een rock solid router, waar de linksys de G nog steeds niet stabiel krijgt.
De GL zie ik nergens op internet staan. De G daarentegen overal |:(

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vreemd, want ik heb vandaag nog een wlan geïnstalleerd voor een collega van me, met een splinternieuwe WRT54GL :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:07:
[...]

De GL zie ik nergens op internet staan. De G daarentegen overal |:(
De link die je gaf was trouwens van de GL :)
De bovenste shop (routershop) is overigens een aanrader.
Goedkoop en snelle levering.

En anders hier nog een aantal winkels: pricewatch: Linksys WRT54GL (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps)

En koop dan dus wel de WRT54GL. Van de versie zonder L krijg je spijt.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 22-06-2007 23:32 ]

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:30

gang is alles

Verwijderd

Die Buffalo routers zijn ook goed, plus ze zien er mooier uit. En sommige zijn ook compatibel met DD-WRT/OpenWRT.

edit: pak die Buffalo WHR-HP-G54 of de Buffalo WHR-G125

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 23:41 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

lordsnow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:02:
[...]

Intressant! Wat is er dan mis met de genoemde router voor ADSL gebruikers?
Ik zou geen kabel router gebruiken voor ADSL verbindingen, ook omdat de meeste providers al een knap modem geven bij het afsluiten van een abo. Je kan wel een kabel router ´achter´ een adsl modem zetten, maar dan zal je wel het een en ander moeten configureren.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 23-06-2007 10:18 ]

Verwijderd

Idd dat is alleen maar lastiger voor mensen die er niets van af (nofi) weten en dan NAT moeten gaan gebruiken omdat anders een proggie niet werkt. En natuurlijk heb je ook één adapter minder...

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:46

lordsnow

I know nothing

Gunner schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:17:
[...]

Ik zou geen kabel router gebruiken voor ADSL verbindingen, ook omdat de meeste providers al een knap modem geven bij het afsluiten van een abo. Je kan wel een kabel router ´achter´ een adsl modem zetten, maar dan zal je wel het een en ander moeten configureren.
Ik zit bij Wanadoo (ADSL), met een LiveBox modem :'( Die LiveBox is echt prut - in het begin liep dat ding telkens vast, en sinds de laatste firmware update van de LB loopt mijn router (Sitecom DC203) telkens vast. Een ander ADSL modem aansluiten is echter geen optie omdat ik de LB nodig heb voor telefonie.

Vandaar dat ik ook op zoek ben naar een andere router, die iets meer bestendig is. Ik zat te denken aan een Linksys en daar dan de tomato (of zo) firmware er op te knallen.
Pagina: 1