[VBA] recordsource, inner join met null

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 21:51
Ik heb een subformulier met als source een "toets" tabel. In deze tabel kan een ID staan van een module. Ik wil de naam van de module ophalen.
Ik heb nu deze code in het vakje gezet:
=DLookUp("naam";"modules";"modulenummer=" & DLookUp("modulenr";"toets";"toetsnummer=" & [toetsnummer]))
Er komt alleen nu "#FOUT" in het vakje te staan als de toets niet bij een module hoort.
Iemand een tip?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

Cyphax

Moderator LNX/AI
Het is me niet helemaal duidelijk, maar kun je niet een ander type join gebruiken? (left outer join is misschien in jouw geval beter)

Saved by the buoyancy of citrus

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 21:51
wat ik eigenlijk wil dus:
SELECT naam FROM modules WHERE modulenummer =" & [modulenr]
waarbij dus modulenr null kan zijn. Dan zal vast kunnen met een left join. Maar hoe kan ik SQL werkend krijgen in zo'n besturingselementbron?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ja da's een goeie. :+
Misschien staat er iets bij de eigenschappen van de join, een type ofzo.

Probeer iets meer informatie te geven over de huidige instellingen en wat je nog meer al geprobeerd had, en waarom dat niet werkt. Ik kan er in ieder geval niet zo heel veel zinnigs over zeggen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het is in je vorige topic ook al geroepen:
Baseer je formulier op een query die meteen alle velden ophaalt. En daar kun je best een outer join in toepassen. Als je toch wilt prutsen kun je nog =iif(dlookup(dlookup()),dlookup(dlookup()),"") gebruiken, en dan heb je ongeveer wel het toppunt van niet performande ranzigheid.

Verder heeft het niets met VBA van doen, weinig met een recordsource maar zoals je het stel alles met een controlsource en inner join met null is onbegrijpelijk. Nofi, maar ik denk dat je beter af bent met een basiscursus access. :)

offtopic:
voor code zijn er code tags en niet de quote tags

Kortom, lees je vorige topic eens door, verdiep je eens in de materie, verzin een andere titel. Inde tussentijd doe ik hier toch maar een slotje aan. Ik voorzie een babbeltopic.

[ Voor 18% gewijzigd door Lustucru op 22-06-2007 23:53 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.