Kodak 14n Professional

Pagina: 1
Acties:

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Sinds kort ben ik de bezitter van een Kodak 14n Digitale spiegelreflex, tweedehands gekocht natuurlijk, want ze worden al een tijdje niet gemaakt.
Ik heb wat testshoots gedaan, en wat me opvalt is dat de kleuren en de belichting nogal bijgesteld moeten worden in Photoshop.
Het uiteindelijke resultaat is toch echt wel klasse! :)

Nu zag ik in de EXIF dat er de naam en telefoonnummer van de vorige eigenaar bijgeschreven staat.
Ik heb helaas de originele CD niet meegeleverd gekregen, en ik krijg het ook niet voor elkaar om de camera "zichtbaar" te maken voor de PC via IEEE 1394 oftewel Firewire.
Software heb ik bij kodak gedownload en geïnstalleerd maar "Camera Manager" krijgt het niet voor elkaar om de camera te zien.
Als ik de camera aansluit dan geeft XP SP2 een drievoudige signaal, er gebeurt verder niets, heb ik nog een andere diver nodig?

En ja ik heb veel gezocht via google en ook op de website van kodak is het niet te vinden. Ik vindt sowieso dat de gebruikershandleidingen (niet in Nederlands te krijgen trouwens) erg onoverzichtelijk zijn, en het menu van de camera helemaal niet volgen.
Ook qua uitwijden van de onderwerpen is erg miniem vind ik.

Dus mijn vragen zijn:

Hoe kan ik de gegevens van de vorige eigenaar met mijn gevens vervangen?
Hoe krijg ik de camera via firewire verbonden en zichtbaar voor de PC?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Mocht 't hier niet lukken probeer dan 's op dpreview: http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1026

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Welke firmware heb je ? 5.4.1?
Ben momenteel ook een bezitter van dit monster. Je kunt geen contact maken met de kodak software? Ben benieuwd of het je gelukt is.