DVD slideshow en printen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mmartin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06-2025
Er zijn heel veel programma's op internet om van een verzameling foto's een mooie (video) dvd te maken. De programma's die ik heb gevonden werken prima zolang je de foto's als vaste video wilt bekijken. Maar ik wil het mogelijk maken om de foto's op de dvd ook af te drukken. Ze alleen als video op de dvd zetten maakt dit praktisch gezien onmogelijk (lage kwaliteit en heel veel werk) Daarom ben ik op zoek naar een programma dat de originele foto's in jpeg formaat naast de video kan zetten.

Het doel is dus dat als je een slideshow te zien krijgt als je de dvd in een standalone dvd speler stopt. Maar als je de dvd in een computer stopt moet het mogelijk(/makkelijk) zijn om door de jpeg versie van de foto's te bladeren. Zodat mensen de foto's die ze op tv gezien hebben ook kunnen bestellen via internet. Als dat nog mogelijk is zou ik ook graag een pdf met een verslag van de gebeurtenissen op dezelfde dvd zetten. Maar zolang de jpeg bestanden ook op de dvd kunnen ben ik tevreden.

Alvast bedankt.

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een video DVD bevat standaard 2 mappen: VIDEO_TS en AUDIO_TS.
Buiten die 2 mappen kun je gewoon extra bestanden en mappen zoals je JPGs en PDF toevoegen.
Die extra bestanden/mappen worden door standalone DVD spelers gewoon genegeerd, maar zijn wel te gebruiken als je de DVD in een computer stopt.

[ Voor 32% gewijzigd door Arjen Tempel op 22-06-2007 20:42 ]

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik kan dat beamen. Ik gebruik die functie sinds kort maar het werkt prima. Full res foto's gewoon op de DVD erbij zetten.

• mmartin
Als ik met Nero (express) een video dvd maak kan ik daar geen data bestanden bij zetten. En als ik met Nero een data dvd maak en daaraan een VIDEO_TS folder toevoeg krijg ik de volgende waarschuwing:
You have added DVD-Video to a compilation type that will not result in a DVD-Video compliant disc. To create discs playable in standalone DVD-Video players, please use the DVD-Video compilation type.
Kan ik deze waarschuwing gewoon negeren, of zal hij het inderdaad in veel dvd spelers het niet doen?

UPDATE: In een vrij nieuwe philips dvd-speler doet de gebrande dvd het prima. Maar in een vrij oude pioneer dvd-speler doet hij het helemaal niet (melding:Can't play disc) Terwijl de gebrande dvd het prima doet als ik in Nero een video dvd maak en daar dezelfde VIDEO_TS folder aan toevoeg.

[ Voor 21% gewijzigd door mmartin op 25-06-2007 12:49 ]

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:35
mmartin schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:05:
Als ik met Nero (express) een video dvd maak kan ik daar geen data bestanden bij zetten. En als ik met Nero een data dvd maak en daaraan een VIDEO_TS folder toevoeg krijg ik de volgende waarschuwing:

[...]

Kan ik deze waarschuwing gewoon negeren, of zal hij het inderdaad in veel dvd spelers het niet doen?

UPDATE: In een vrij nieuwe philips dvd-speler doet de gebrande dvd het prima. Maar in een vrij oude pioneer dvd-speler doet hij het helemaal niet (melding:Can't play disc) Terwijl de gebrande dvd het prima doet als ik in Nero een video dvd maak en daar dezelfde VIDEO_TS folder aan toevoeg.
Je moet volgens mij Nero Recode gebruiken ... of Nero Vision als je een dvd wilt samenstellen. Anders zal hij niet werken in de meeste dvd spelers.

• mmartin
Je kan met Nerovision (Express SE) prima een VIDEO_TS folder genereren die je daarna met Nero (Express) brand op een dvd. Hierbij moet je alleen selecteren dat je een video dvd wilt branden i.p.v. een data dvd. Maar het probleem is dat als je als je video dvd selecteert je geen data kan toevoegen (en dus ook geen foto's) En als je data dvd selecteert geeft hij de bovenstaande waarschuwing en werkt hij inderdaad niet in sommige spelers.

Het klopt dat hij niet aan de standaard voldoet, want op burnworld.com stond de volgende beschrijving van de video dvd standaard. Waaraan mijn dvd zeker niet voldoet want ik had bestandsnamen langer dan 8 tekens.
DVD-Video discs use only UDF with all required data specified by UDF and ISO 13346 to allow playing in computer systems. They do not use ISO 9660 at all. The DVD-Video files must be no larger than 1 GB in size and be recorded as a single extent (i.e. in one continuous sequence). The first directory on the disc must be the VIDEO_TS directory containing all the files, and all filenames must be in the 8.3 (filename.ext) format.
Mijn vraag is dus nu hoe ik wel data kan toevoegen aan een dvd die aan de video dvd standaard voldoet. Als dat niet lukt wil ik weten op hoeveel dvd spelers de oplossing van data dvd met VIDEO_TS folder wel werkt. Als het namelijk op 95% van de spelers werkt is dat ook prima.

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb het met een macbook pro maar ongetwijfeld zal het voor een pc ook wel te doen zijn.
Op de dvd stond een VIDEO_TS AUDIO_TS en een foto directory. Deze is getest op 3 dvd spelers ( 2 cheap ass dingen en 1 dure ). Geen problemen. Afspelen op een pc ook niet.
De dvd speler kijkt volgens mij niet eens naar de directory die er

• mmartin
Na wat zoek werk ben ik erachter gekomen dat het probleem aan Nero (Express) ligt. Als ik namelijk met infrarecorder dezelfde dvd brand heb ik in beide bovengenoemde dvd spelers geen enkel probleem om deze dvd af te spelen.

Hiervoor maak ik in InfraRecorder een dvd-video disc met de VIDEO_TS folder erin. Waarna ik de benodigde data bestanden pas aan de dvd toevoeg om hem vervolgens te branden. Mijn gok is dat InfraRecorder er specifiek voor zorgt dat de VIDEO_TS folder de eerste op de dvd is en dat de dvd-speler hem daarom wel herkent.
Pagina: 1