Toon posts:

8800 320/640MB Duo/Quad ??

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen. Het moet echt een multimedia computer worden waarop ik de nieuwste games kan spelen. Ik had hierover enkele vragen:

- Als processor zat ik eerst een een Core 2 Duo E6600 te denken.
Echter las ik op tweakers.net dat de de core 2 Quad Q6600 in de maand Juli in prijs wordt verlaagd. Is het een zinvolle investering om op dit moment voor een quad te kiezen boven een duo? en wat zijn de voor of nadelen hiervan? (ook met oog op de toekomst)

- Ik ben van plan op een 22inch samsung beeldscherm te gaan spelen (SyncMaster 226BW). Als videokaart zat ik een de point-of-view 8800 met 640 mb te denken, omdat ik hoorde dat je bij hoge resoluties op een groot scherm meer geheugen nodig hebt en daarom de 320 mb versie niet volstaat. Is dit zo of kan ik net zo goed een 320 mb aanschaffen?

- als laatste vraag voeg ik me af of moederborden die op een core 2 Quad erg in prijs verschillen van de meoderborgen voro een normale 2 duo?

Ik kijk uit naar jullie reacties en meningen.

Mvg

Bas Bode

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:26

_Apache_

For life.

*Gaat dit draadje volgen, want wil een gelijkwaardig systeem aanschaffen*

Denk zelf dat de Quad nog even op zich moet laten wachten omdat er nog veel applicaties zijn die niet veel efficienter werken op 4 dan op 2 cores..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• infofiel
  • Laatst online: 31-03-2018
Zelf zou ik niet gaan voor de QuadCore. Volgens mij heb je daar gewoon nog niet genoeg geoptimaliseerde software voor en laat die nog wel even op zich wachten. Als je toch tot de prijsverlaging kan wachten met bestellen kun je wel voor de nieuwe E6x50 wachten en bijvoorbeeld een E6750 nemen of de E6850 die na de prijsverlaging even duur is als de Q6600.

In het nieuwe systeem dat ik besteld heb (met 21inch scherm) heb ik wel gekozen voor 640mb videogeheugen. Bij ongeveer 1600x1200 begint meer videogeheugen een relevant verschil in snelheid te maken heb ik begrepen. Ook is dat natuurlijk wat toekomstvaster.

Veel hangt natuurlijk ook af van je budget en het beoogde gebruik van de computer wat je hier niet noemt...

• lennart2050
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 12:13
Als ik jou was zou ik wel voor de quad gaan, aangezien je de nieuwste spellen wil gaan spelen en crysis quad-core processors gaat ondersteunen en in de toekomst zal je waarschijnlijk minder snel op een nieuwe computer moeten overstappen.
Ook zou ik een voor een HD 2900 XT 512 MB gaan. Hij heeft genoeg geheugen en verslaat soms de 8800 GTS 640 MB. Beiden hebben ong. dezelfde prijs.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Denk persoonlijk dat een zwaardere videokaart wel even een overweging waard is, vooral omdat je een flink beeldscherm gaat kopen ga je snel details zien.. Mocht dat niet in het budget passen ene iets kleiner beeldscherm met een mid-range videokaart?!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-01 19:42
lennart2050 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:05:
Als ik jou was zou ik wel voor de quad gaan, aangezien je de nieuwste spellen wil gaan spelen en crysis quad-core processors gaat ondersteunen en in de toekomst zal je waarschijnlijk minder snel op een nieuwe computer moeten overstappen.
Ook zou ik een voor een HD 2900 XT 512 MB gaan. Hij heeft genoeg geheugen en verslaat soms de 8800 GTS 640 MB. Beiden hebben ong. dezelfde prijs.
hmm dat laatste is vreemd dus slechtere prestaties en zelfde prijs is een beter keuze....?

Ik heb ook gekozen voor 640 indien je doom3 engine ook dus Q4 in ultrahigh quality zet waarschuwt de engin(game) al dat er meer dan 512 MB video geheugen gewenst is.

laag geprijste quad als je crysis fan bent en dit ondersteunt wordt lijkt me een slimme keuze natuurlijk moet je de benches afwachten om de daadwerklijlke meerwaarde te weten te komen. Veel andere games ondersteunen nog geen dual core en ik zie nog geen massale verandering hierin.

• _Apache_

_Apache_

For life.

EnderQ schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:24:
[...]

hmm dat laatste is vreemd dus slechtere prestaties en zelfde prijs is een beter keuze....?

Ik heb ook gekozen voor 640 indien je doom3 engine ook dus Q4 in ultrahigh quality zet waarschuwt de engin(game) al dat er meer dan 512 MB video geheugen gewenst is.

laag geprijste quad als je crysis fan bent en dit ondersteunt wordt lijkt me een slimme keuze natuurlijk moet je de benches afwachten om de daadwerklijlke meerwaarde te weten te komen. Veel andere games ondersteunen nog geen dual core en ik zie nog geen massale verandering hierin.
Bedoel je in beide gevallen quad, duo of toch verschillend?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 18:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

_Apache_ schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:32:
*Gaat dit draadje volgen, want wil een gelijkwaardig systeem aanschaffen*

Denk zelf dat de Quad nog even op zich moet laten wachten omdat er nog veel applicaties zijn die niet veel efficienter werken op 4 dan op 2 cores..
infofiel schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:48:
Zelf zou ik niet gaan voor de QuadCore. Volgens mij heb je daar gewoon nog niet genoeg geoptimaliseerde software voor en laat die nog wel even op zich wachten.
Dit redeneren jullie toch verkeerd. Software welke geschikt is voor dual core of dual CPU systemen is net zo geschikt voor een Quad core of quad CPU systeem. Dergelijke software is multi threaded geschreven. Hoe meer core's / CPU's er in een systeem zitten hoe meer deze threads er naast elkaar uitgevoerd kunnen worden, dergelijk software heeft er dus alleen maar baat bij.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-01 19:42
_Apache_ schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:27:
[...]

Bedoel je in beide gevallen quad, duo of toch verschillend?
beide verschillend, misschien iets verwarrend maar ik bedoel dat de multicore ondersteuning een beetje tegenvalt in games op het moment. Maar dat een specifiek argument zoals crysis in samenhang met de prijs de doorslag kan geven voor more multicore en dat in samenhang met meer vrijheden in ander dan games gebruik je er toch veel plezier van kan ondervinden en het geen miskoop wordt.

ik ga na wat Crysis bench info waarschijnlijk ook naar quad over mits ik daar ook 3.0 Ghz op kan draaien.

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
De Unreal 3 Engine ondersteund ook multicore. Dat kan ook nog een reden om een Quad core te kopen. Ik ga in ieder geval over een maand wel voor de Q6600.

Verwijderd

Jah het "laten we elkaar vooral opnaaien" met betrekking tot een Quad vs Duo core processor is weer van start gegaan..
Laat ik dit zeggen je nept jezelf wanneer je meent dat het een wereld van verschil oplevert wanneer je overstapt !
Ga maar is wat vergelijking artikelen lezen waarin men beide test !
En een beetje PC fan koopt om de 2 jaar een nieuw Pc'tje en wie weet wat er over (in mijn geval) over één jaar allemaal beschikbaar is !
Ondertussen laat ik mijn dik overklockte Duo 6600 lekker zitten waar ie zit !
Of zo'n quad zich net zo vet laat overklocken dat betwijfel ik !

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 02:46:
Jah het "laten we elkaar vooral opnaaien" met betrekking tot een Quad vs Duo core processor is weer van start gegaan..
Die is niet nu van start gegaan, dat is 2 maanden geleden gebeurd?
Denk dat de TS inmiddels al een pc gekocht heeft...

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 02:46:
Laat ik dit zeggen je nept jezelf wanneer je meent dat het een wereld van verschil oplevert wanneer je overstapt !
Ga maar is wat vergelijking artikelen lezen waarin men beide test !
En een beetje PC fan koopt om de 2 jaar een nieuw Pc'tje en wie weet wat er over (in mijn geval) over één jaar allemaal beschikbaar is !
Ondertussen laat ik mijn dik overklockte Duo 6600 lekker zitten waar ie zit !
Of zo'n quad zich net zo vet laat overklocken dat betwijfel ik !
geen idee waarom je hiervoor dit topics schopt 8)7

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.