Toon posts:

Plaatsing toestel in fototas (schoudertas)

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een Canon EOS 400D kit (2-tal lenzen: 17-85 IS en 70-300IS) en ben nu bezig om mijn fototas in te richten. Dit betreft een compacte schoudertas model. Moet wel zeggen dat ik nogal ruzie heb met dat klitteband...

Veelal zie je dat het toestel (met lens erop) met de lens naar beneden is geplaatst. De lens zit hierbij min-of-meer in een koker en de body 'rust' erop. Ook zie ik soms mensen die de body op de bodem hebben met de lens naar boven wijzen. Erin en eruit halen gaat dus dan dmv lens vastpakken.

Vraag:
Is die laatst genoemde plaatsing wel verstandig of is het niet zo'n issue indien op het punt van vastpakken op lens een stevig onderdeel deel is?

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt je camera gerust aan de lens beetpakken. De mount is stevig zat om dat te kunnen hebben ;)

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Wilko schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:53:
Je kunt je camera gerust aan de lens beetpakken. De mount is stevig zat om dat te kunnen hebben ;)
Onderbouwing:

http://www.juzaphoto.com/...non_600_f4-14x_1dsmk1.jpg

:P

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo understatement ? :)
Da's duidelijke taal.

FF die lens in een 'tasje' stoppen?

• Henk
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:17:
[...]

Hoezo understatement ? :)
Da's duidelijke taal.

FF die lens in een 'tasje' stoppen?
Dat soort lenzen gaan niet in tasjes, maar in kokers ;) Maar zoals je ziet hoef je dus niet bang te zijn om je cam bij je lens beet te pakken oid, dus prop hem lekker in je tas zoals jij dat fijn vindt, je cam kan er tegen ;)

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij sommige lenzen zou ik het enger vinden om m'n alleen cam beet te pakken en niet de lens :P
als dat al zou kunnen ivm gewicht

• Henk
Wilko schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:26:
Bij sommige lenzen zou ik het enger vinden om m'n alleen cam beet te pakken en niet de lens :P
als dat al zou kunnen ivm gewicht
Ik denk dat je er bij een 600mm idd aardig prat op kan gaan dat je mount het dan begeeft ja. Dat ding weegt bijna 5kg, en als dat dus, zeker met de arm die die lens aan de momentkracht op je mount geeft, aan je mount hangt denk ik dat ie wel rot is ;)
Pagina: 1