Toon posts:

(snelle) wifi signaalsterkte fluctuaties

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand een simpele verklaring waarom het signaal van mijn wireless (Netgear WGR614) zo fluctueert, meer dan enig ander signaal dat ik kan oppikken?

Als ik screenshots bekijk van bvb (Mac) iStumbler, zien de sterkere signalen in de buurt er vlak uit met af en toe een wobble over een seconde of 10-20. De zwaksten fluctueren tussen niet/wel ontvangen --- maar de stukken waar ze ontvangen worden varieren over een procent sterkte of vijf. Mijn eigen signaal varieert van 79% tot 56% binnen een paar seconden. Ik zit in de line of sight van mijn eigen ding, quasi ongehinderd (enkel een balustrade tussenin), op zo'n 7m afstand --- alle andere signalen moeten minstens door een muur. Er staat geen enkel electrisch apparaat noch solide object in de buurt van de lijn laptop-wifi.

Enig idee? Zo te zien is het niet een `feature' van de netgear dingen, de andere netgears signaleren zo vlak als de overige apparaten.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

sanzut

It's always christmas time

lopen er misschien koperen leidingen in de buurt, of liggen/lopen er ergens in de buurt erg veel kabels

Verwijderd

Topicstarter
Hm, niets te zien. Heb het even andersom geprobeerd --- wifi in midden van een quasi lege ruimte gezet, laptop op 20cm van de antenne --- en hetzelfde zaagtand-patroon blijft, wel kleinere fluctuaties (5-8%) maar nog steeds een zaagtand per twee seconden.

(iStumbler toont minstens een meting per seconde).