Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Staat je PC 24/7 aan? Zo nee, dan moet je het niet in een mailclient instellen, maar op de mailserver. Als je Exchange gebruikt kan dit met de Out of Office Assistant. Ik weet zo echter niet uit mijn hoofd of je ook rules kunt maken op basis van de tijd en dag van de week.
er staat hier wel een PC die 24x7 aan staat, dus als je op die manier een oplossing weet, post die svp..Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:08:
Staat je PC 24/7 aan? Zo nee, dan moet je het niet in een mailclient instellen, maar op de mailserver. Als je Exchange gebruikt kan dit met de Out of Office Assistant. Ik weet zo echter niet uit mijn hoofd of je ook rules kunt maken op basis van de tijd en dag van de week.
Mail client op de server wil ik ook wel wat meer info zodat ik de prutsers van onze IT afdeling uit kan leggen hoe ze hun baan moeten doen..
Nu we het er toch over hebben weet je ook of er een makkelijke manier is op een overzicht te krijgen over hoeveel emails er van/naar een bepaald adres is gestuurd zodat ik daar een grafiekje van kan maken?
Verwijderd
Dat laatste zou je uit de message tracking logs kunnen halen als je message tracking aan hebt staan. Zo nee, dan gaat het lastig worden.
Schedulen van out of office is een stuk makkelijker met de combinatie exchange 2007/outlook 2007 maar nog steeds niet automatisch en met rules gaat het bij mijn weten zowiezo niet lukken.
ToolkiT, nog steeds in Caversham?
Schedulen van out of office is een stuk makkelijker met de combinatie exchange 2007/outlook 2007 maar nog steeds niet automatisch en met rules gaat het bij mijn weten zowiezo niet lukken.
In dat geval: Men neme een heel grote zak met geld, kijk de beheerders lief aan en vraag maar of ze Exchange 2007 in combinatie met Outlook 2007 willen implementeren, daar zit het standaard in.ToolkiT schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:13:
[...]
Mail client op de server wil ik ook wel wat meer info zodat ik de prutsers van onze IT afdeling uit kan leggen hoe ze hun baan moeten doen..
[ Voor 0% gewijzigd door Coach4All op 22-06-2007 20:08 . Reden: Je kunt OOF met 2K7 plannen, of dit ook repeterend kan heb ik nog niet kunnen uitproberen. ]
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Uh, nee? Ik kan in Outlook 2003 (+ Exchange 2003) heel makkelijk een aantal rules / Out of Office instellen, en vervolgens mijn PC uitzetten hoor?Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:08:
Er zijn bepaalde instances (mbt rules) waarin het wel specifiek "client-based rules" zijn. De andere zijn gewoon opgeslagen op de Exchange-server. (En zo kan ik ze dus ook via OWA bekijken).
Mmm da's balen...Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:04:
Dat laatste zou je uit de message tracking logs kunnen halen als je message tracking aan hebt staan. Zo nee, dan gaat het lastig worden.
Yup nog steeds in Caversham
Maar dat zou werk voor onze IT mannen betekenen, dus dat word al lastigCoach4All schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:07:
[...]
In dat geval: Men neme een heel grote zak met geld, kijk de beheerders lief aan en vraag maar of ze Exchange 2007 in combinatie met Outlook 2007 willen implementeren, daar zit het standaard in.
Ik denk dat alleen dit probleem niet echt een sterk genoege bussines case is om te upgraden.
Je kan een script maken dat tegen OWA aan praat. Gewoon een VBS scriptje maken. Is opzich niet zo moeilijk. Ik heb ooit een script gemaakt dat Oulook Junk Folder aanzet voor alle gebruikers via OWA. Als je een beetje kunt scripten dan is dit gemakkelijk te doen.
scriptje Junk folder.
Ik heb dit script toen aangepast. Met een beetje VB kennis en ervaring dan kan je dit zo aanpassen naar je wensen
scriptje Junk folder.
Ik heb dit script toen aangepast. Met een beetje VB kennis en ervaring dan kan je dit zo aanpassen naar je wensen
VBS ben ik niet zo in thuis, maar ik zal er eens naar kijken, bedankt!Rolfie schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:00:
Je kan een script maken dat tegen OWA aan praat. Gewoon een VBS scriptje maken. Is opzich niet zo moeilijk. Ik heb ooit een script gemaakt dat Oulook Junk Folder aanzet voor alle gebruikers via OWA. Als je een beetje kunt scripten dan is dit gemakkelijk te doen.
scriptje Junk folder.
Je kan in Outlook gewoon server rules aanmaken, als dit niet lukt kun je het ook nog via OWA. Dit is in exchange 2003, in 2007 kun je dit inderdaad netjes schedulen.
Suc6
Suc6
Pagina: 1