[ADSL] Slechte verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 16:46
Sinds dat ik adsl heb heb ik al last van een wegvallende happerende verbinding met wisselende snelheden.

Een tijdje is het goed, dan is het weer ene tijdje slecht, maar over het algemeen is het alleen maar slechter geworden, vroeger trainde ik nog in met 1500kbit, nu nog maximaal 512kbit.

Afijn, ik woon 7.5km van de centrale af dus ik verwacht er ook niet meer van, maar vandaag vloog de verbinding er met een onweersbui weer uit (dat doet hij altijd bij onweersbuien) maar deze keer anders, hij wil gewoon al 5 uur niet meer up komen.

KPN aan de lijn gehad, lijnmeting etc. gedaan, hun conclusie dit word niets meer, wij kunnen niets meer voor u doen, u kunt het beste van adsl afstappen ;(

Naja, daar heb ik eigenlijk weinig zin in, mijn buurman woont nog verder van de centrale af, en zijn verbinding is een stuk stabieler dan die van mij, en hij traind ook hoger in (1100kbit).

Wat kan dit zijn, en wat kan ik hier nog aan doen? Teruggaan naar 56k (waar ik nu weer op zit) heb ik weinig zin meer in :). Mijn modem hangt overigens op dit moment rechtstreeks aan het isra punt.

BlaBlaBla

• Japidoff
  • Laatst online: 18-11 18:58
mijn persoonlijke ervaring:

MET splitter en zeer korte kabeltjes gebruiken 10 à 20 cm

heb een tijdje zonder splitter gedraaid, maar dat leek wat langzamer te gaan...
heb trouwens geen bewijzen voor je...

gang is alles

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 11:17
Je kan even afwachten, door het natte weer kan er best wel eens vocht oid in een las gekomen zijn... Als het weer droog is kan het zo zijn dat de boel zomaar weer gaat werken...

Dit heb ik namelijk uit persoonlijke ervaring meegemaakt... Nou is 7.5km toch ook wel een behoorlijke afstand! Wat is de SNR waarde van je modem? :*)

Verwijderd

als ze willen... de KPN.... dan kunnen ze je een betere lijn geven.
Mijn collega heeft diverse providers afgestreund, Demon was er bijna, het lukte net niet... maar Tiscali heeft het voor elkaar gekregen om een monteur naar de centrale te krijgen en het best draadje letterlijk uit te zoeken... en hij heeft nu ook ADSL met 1400 (max 6000) en dat is heel wat sneller dan een analoge lijn...
Oja... hij zit ook op 7.5 km van de centrale.... ;)

• Strider
En zoals verwacht, vanmorgen had ik weer een sync :)

Alleen gister had kpn de modem snelheid in de centrale nog lager gezet, dus nu traind hij in met 128kbit up, en van morgen 192kbit down :/

BlaBlaBla

Verwijderd

liever geen splitter dan wel een splitter toch? Scheelt weer een apparaatje er tussen... Wat je zeker ook eens kunt proberen is om er een duurdere router tussen te zetten. Wat voor router heb je nu staan? 7,5 km is wel erg ver weg trouwens.. Is er geen kabel internet bij je te krijgen? :)

• Strider
Naja er moet ook gebeld worden op die lijn, dus een splitter is een must :D

Duurdere router, mja ik denk niet dat dat het probleem zou oplossen, het probleem zit denk ik niet echt bij mij thuis.

Kabel internet is hier helaas ook niet verkrijgbaar :)

BlaBlaBla

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

Speedmaster

Make my day...

Klinkt echt volledig alsof er ergens op die 7,5 Km naar de centrale (of terug) een breuk zit waar vocht in komt.
Enige oplossing lijkt me om KPN hier van te doordringen en net zo lang te blijven bellen en klagen om het probleem op te lossen. Ze zijn technisch wel degelijk in staat om de lijn door te meten en te traceren waar op welk punt in de kabel het probleem zit. Andere apparatuur in je huis heeft in dit geval geen enkele nut, omdat zodra het weer slecht is je verbinding eruit klapt, dit is typisch een gevalletje "brakke lijn".

Offtopic:
Ben blij dat het bij mij maar 600 meter is tot de centrale O-)

Verwijderd

ja. en als ze echt willen, dus netjes zeuren...., dan kan het lukken... zie mijn collega....
als er uiteraard geen betere lijn is... tja dan houdt het op.
Wellicht kun je een wifi opzetten met iemand korter bij... kwestie van een goede antenne beiden....
Altijd beter dan terug naar analoog... ook al zou je bijv maar 500 kb hebben..

• Strider
dôh schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:19:
[...]

Je kan even afwachten, door het natte weer kan er best wel eens vocht oid in een las gekomen zijn... Als het weer droog is kan het zo zijn dat de boel zomaar weer gaat werken...

Dit heb ik namelijk uit persoonlijke ervaring meegemaakt... Nou is 7.5km toch ook wel een behoorlijke afstand! Wat is de SNR waarde van je modem? :*)
SNR waarde waar kan i kdat aflezen :P

Output Power (dBm) up/down = 10.5 / 12.0
Attenuation (dB) up/down = 26.0 / 61.5
Noise Margin (dB) up/down = 31.0 / 6.5

Is dat dit?

BlaBlaBla

Verwijderd

Je heb zo te zien upstream nog wel wat over, maar downstream niet. 6,5 db marge heb je wel nodig om de zaak stabiel te houden.

61.5db attenuation op de downstream kan wel overeen komen met die 7,5km.

Heb je een ADSL1 of een ADSL2+ modem? Je kan nog proberen je modem eens op ADSL1 te zetten en kijken hoe het dan werkt.

• Strider
Ik had de modem ingesteld op ADSL 1 :)
Maar goed gister heeft er een KPN monteur naar mijn lijn gekeken, hij belde mij erna met de melding dat KPN mij geen goed werkend ADSL product kan leveren omdat ik te ver van de centrale af zou wonen.
Natuurlijk ben ik hier mee in discussie gegaan omdat het eerst echt een stuk beter heeft gewerkt, en iedereen in mijn straat ADSL heeft, waar het ook gewoon goed en sneller werkt.

Maar hij bleef maar herhalen dat KPN mij geen ADSL kan leveren vanwege de afstand :/

Sjonge jonge slap excuus, maar goed wat kan ik hier nog tegen doen?

Ik ben eigenlijk ook best teleurgesteld in KPN, vroeger trainde ik in met 512/1850, oke het was niet echt stabiel het wou er wel eens uitvliegen (nu ook trouwens :') ) maar goed daar kon ik mee leven. Maar nu synced hij nog maximaal in met 128/192 en dan wil het ook soms gewoon 2 dagen niet werken, en dan krijg je uiteindelijk als excuus dat ik te ver van de centrale af woon :X 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Strider op 12-07-2007 10:01 ]

BlaBlaBla

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 11:46
Strider schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:45:
Ik had de modem ingesteld op ADSL 1 :)
Maar goed gister heeft er een KPN monteur naar mijn lijn gekeken, hij belde mij erna met de melding dat KPN mij geen goed werkend ADSL product kan leveren omdat ik te ver van de centrale af zou wonen.
Natuurlijk ben ik hier mee in discussie gegaan omdat het eerst echt een stuk beter heeft gewerkt, en iedereen in mijn straat ADSL heeft, waar het ook gewoon goed en sneller werkt.

Maar hij bleef maar herhalen dat KPN mij geen ADSL kan leveren vanwege de afstand :/

Sjonge jonge slap excuus, maar goed wat kan ik hier nog tegen doen?

Ik ben eigenlijk ook best teleurgesteld in KPN, vroeger trainde ik in met 512/1850, oke het was niet echt stabiel het wou er wel eens uitvliegen (nu ook trouwens :') ) maar goed daar kon ik mee leven. Maar nu synced hij nog maximaal in met 128/192 en dan wil het ook soms gewoon 2 dagen niet werken, en dan krijg je uiteindelijk als excuus dat ik te ver van de centrale af woon :X 8)7
In discussie gaan met"hij heeft het altijd gedaan" trek je altijd aan het kortste eind.
Als je eerder aan geeft van "goh kan misschien de kabel niet verzopen of verrot zijn" denk ik dat je iets verder komt.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Strider
Nee dat heb ik ook uitgelegd, maar zijn 'tegenwoord' daarop was telkens, KPN kan u geen adsl leveren.

BlaBlaBla

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Stel ze eens de vraag of ze de lijn vanaf de HVD tot KVD niet kunnen omsteken.
Moet mogelijk zijn.
Welke provider heb je? Als dat ook weer zoon Planet/Het Net verhaal is kun je het denk ik wel shaken maar dan gewoon bij je provider aangeven.
Of gewoon een goed iemand bij de KPN Storingsdienst te pakken krijgen.
Als iedereen een "goeie" lijn heeft, moet jij dat ook kunnen krijgen.
Gewoon omsteken die hap..

Deze advertentieplaats is te huur!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Heb je niet toevallig een Speedtouch 510 nog? Die gaan vanzelf defect na 1 a 2 jaar en dan wordt het signaal steeds beroerder.

Daarnaast heb je best wel kans dat je met een 516/546 (nieuwe vervanger) op ADSL2 mag verbinden en meer snelheid/stabiliteit haalt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:34:
Heb je niet toevallig een Speedtouch 510 nog? Die gaan vanzelf defect na 1 a 2 jaar en dan wordt het signaal steeds beroerder.

Daarnaast heb je best wel kans dat je met een 516/546 (nieuwe vervanger) op ADSL2 mag verbinden en meer snelheid/stabiliteit haalt.
Mee eens. Een andere betere modem kan echt veel goed doen. Je kan dan wel geen 20mbit per seconde halen met zo'n afstand een een wat mindere lijn moet toch stabiel kunnen zijn. (mits het koper ok is natuurlijk).

Verwijderd

Misschien kan je anders eens een modem van een van je buren lenen om te kijken of die beter intraind.
Ik zou dan alleen wel eerst vragen of ze de snelheid van je lijn weer omhoog zetten..
Pagina: 1