Zalman VF900CU Koper op 7800GTX.

Pagina: 1
Acties:

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07 21:58
Vanmiddag heb ik mijn standard 7800gtx koeler vervangen voor een Zalman VF900.
Hij zit er goed op en de fan draait gewoon bij het opstarten ook verwisseld de fan speed als ik aan die "fan mate" draai wat je erbij gekregen hebt. Maar helaas krijg ik geen beeld mijn scherm zegt elke keer "no signal detected". De standard vga koeler van de 7800gtx is 4 pins wat is aangesloten op de kaarte zelf zeg maar. De zalman koeler is dus niet meer verbonden met de kaart waardoor ik dus denk dat hij niet opstart ofzo.

Iemand een idee wat ik moet doen?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 13:38

charrel

Cortisol4life..

Hij start ook zonder op, heb 2x 7800gtx allebei met aftermarkert coolers en beide starten gewoon op. Lijkt me meer dat je een stukje van je core gesloopt hebt of iets dergelijks. Probeer eerst je kaart is te verwijderen en dan er weer in te plaatsen.
Doet ie het dan nog niet, check van de zijkant of de cooler de core wel raakt.
Zo niet, herplaatsen en hopen dat ie het doet.
Zo ja, even de cooler eraf halen, core schoonmaken en dan hopen dat er niet een hoekje af is....

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
offtopic:
''Zalman VF900CU Koper op 7800GTX.'' Cu Staat voor koper ;) Al is Aluminium.

Audi S3

Verwijderd

ik denk dat ie dood is ja,aangezien je na het nieuwe coolertje er op te hebben gezet de kaart niks meer doet

• Metalbuster
Ik heb zojuist een andere videokaart geprobeerd maar hij geeft nog steeds geen beeld, hierbij sluit ik dus uit dat het persee aan de videokaart ligt.
Toen ik mijn zalman erop had gezet had ik alle jumpers van het mobo gehaald (snap niet waar) kan dit een probleem zijn?

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:30
Toen ik mijn zalman erop had gezet had ik alle jumpers van het mobo gehaald (snap niet waar) kan dit een probleem zijn?
Waarom heb je dat gedaan :? Je kunt in het boekje van je mobo wel ergens een plaatje vinden waarop je kunt zien hoe ze standaard erin horen te zitten.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Metalbuster
Heb deze kaart geprobeerd bij een maat van mij, hij werkte gewoon met de zalman koeler.
De jumpers kunnen dus het probleem zijn?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Metalbuster schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:25:
Heb deze kaart geprobeerd bij een maat van mij, hij werkte gewoon met de zalman koeler.
De jumpers kunnen dus het probleem zijn?
Waarom heb je in Hemelsnaam( O-) ) Alle jumpers van je mobo gehaald?

Ik kan je verzekeren dat dit het probleem is. Zoek op hoe de jumpers horen, en zet ze eens voor de grap terug waar ze horen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tomfish op 22-06-2007 21:29 ]

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Xtresis schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:29:
[...]

Waarom heb je in Hemelsnaam( O-) ) Alle jumpers van je mobo gehaald?

Ik kan je verzekeren dat dit het probleem is. Zoek op hoe de jumpers horen, en zet ze eens voor de grap terug waar ze horen.
Het leuke is dat vaak niet eens al de jumpers gedocumenteerd staan... Best is om ook op het internet op zoek te gaan naar een foto van je mobo.

Waarom haal je in godsnaam al die jumpers van je moederbord? Je beseft toch dat je op die manier een mobo/cpu kunt kapot krijgen?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
needless to say schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:36:
[...]

Het leuke is dat vaak niet eens al de jumpers gedocumenteerd staan... Best is om ook op het internet op zoek te gaan naar een foto van je mobo.

Waarom haal je in godsnaam al die jumpers van je moederbord? Je beseft toch dat je op die manier een mobo/cpu kunt kapot krijgen?
offtopic:
Je icon komt nu heel goed overeen met de TS :+

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk de clear CMOS jumper(s) eraf gesloopt oid.

Je bak doet dan niks en wacht tot je hem weer uitzet en die jumper(s) er weer opgooit. Je CMOS is dan gecleart.

Terug dus die jumpers!

• Metalbuster
De jumpers zitten weer zoals ze hooren maar moet ik nu die cmos resetten en hoe doe ik dat?
Want hij start nog steeds niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Metalbuster op 22-06-2007 23:14 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:06
Zie moboboekje ?

Edit: Wellicht trouwens een idee voor de volgende keer om geen dingen te doen waar je geen verstand van hebt.. ik bedoel... deze actie is er echt 1 van:

"Ik heb het dashboard van m'n auto opgeschroefd en alle draden verwijderd en nu doet m'n auto het niet meer"

[ Voor 89% gewijzigd door Korvaag op 22-06-2007 23:17 ]

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

ja indd geen verstand van=afblijven of eerst info opzoeken hoe het wel moet _/-\o_

• Metalbuster
Bedankt @ iedereen die mij hier geholpen heeft, alles werkt en doet het zoals het hoort.
En over de jumpers, zo leer je nog eens wat he.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:06
Dat is wel zo.. maar het is zo jammer als je hardware kan weggooien omdat je het door te weinig kennis hebt gesloopt. Experimenteren doe je met een pentium 1 ofzo :) Als dat stuk gaat is het niet zo erg ;)

UNOX: The worst operating system

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
En probeer de volgende keer 1 ding tegelijk te proberen ;). Zo weet je ook direct waar het fout gelopen is.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Metalbuster schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:10:
Bedankt @ iedereen die mij hier geholpen heeft, alles werkt en doet het zoals het hoort.
En over de jumpers, zo leer je nog eens wat he.
Kun je ook even de oplossing posten? :) Clear RTC heeft geholpen neem ik aan?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

leonpwner1 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:47:
[...]

Kun je ook even de oplossing posten? :) Clear RTC heeft geholpen neem ik aan?
Nee, gewoon het jumpertje terug zetten die hij eraf heeft gehaald. En zich toen afvroeg waarom de pc het niet meer doet. :D

Hé mijn auto doet het niet meer, wel raar. laats alleen nieuwe fan op mijn radiator gezet en benzineslang verwijderd. :+
Pagina: 1