Apache, automatisch index.html/. herkennen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaisersoze
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-05 17:31
Hallo,

ik heb sinds een paar dagen een Apache webserver draaien op een windows computer. PHP en MySql werken en alles loopt in principe naar wens. Ik zit alleen met het volgende probleem:

Als ik naar de map http://webadres/public/ ga dan krijg ik een IndexOf pagina. Dus gewoon een overzicht van alle bestanden die er in die map staan. Ik wil dat hij automatisch index.html of index.php opent. Nu heb ik de volgende regels wel in mijn http.conf bestand staan:

<IfModule mod_dir.c>
DirectoryIndex index.html index.php
</IfModule>

Echter, het werkt nog steeds niet. Ik moet altijd nog http://webadres/public/index.html intypen. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Haal die <ifmodules> eens weg.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Heb je Apache herstart na het wijzigen van de configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zet modIndexable ook even uit, tenzij je daar een goede reden voor hebt ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaisersoze
@cyber

<ifmodule> tags weggehaald, helaas werkt het nog steeds niet.

____

@ Cheatah, yup restart altijd na veranderingen.

____

@ Boudewijn, ModIndexable kan ik niet eens vinden in mijn config bestand. Heb handmatig en met CTRL-F gezocht. Neem dus aan dat dit uit staat? Of staat het standaard aan, en moet ik dit met de regel modIndexable off uitzetten?

Iig thnx voor de snelle reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

waarom krijg je dan die directory listing ? ;)

reden dat ik het zeg is dat je soms wel erg veel informatie\toegang daarmee cadeau geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaisersoze
Boudewijn schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:05:
waarom krijg je dan die directory listing ? ;)

reden dat ik het zeg is dat je soms wel erg veel informatie\toegang daarmee cadeau geeft.
Heb je zeker gelijk in! Als ik een directory listing wil laten zien dan schrijf ik zelf wel een php scriptje daarvoor. Ik wil het ook juist niet, daarom begon ik dit topic :P

Maargoed, misschien had ik in mijn startpost even aan moeten geven dat dit voor mij de eerste keer is dat ik zelf een webserver opzet. Ik heb er dus niet echt veel kaas van gegeten, dus ik weet ook niet waarom ik die directorylisting krijg als die regel er niet in staat.

Weet je zeker dat het modIndexable is? Zou het anders helpen om helemaal onderaan nogmaals modIndexable off toe te voegen? Mocht ik de regel dan over het hoofd hebben gezien, dan zet ik hem dan toch weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sorry niet wakker.

dionysos apache2 # grep -i index httpd.conf
levert hier op:

Options +Indexes

Dit is UNIX, maar je kunt wel even zoeken op Indexes, die wil je uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaisersoze
Ik kom er helaas niet uit. Ik kom in mijn config file erg veel indexes tegen waarmee je van alles in kunt stellen. Ik lees wel de comments die in de config file staan, maar dan nog kom ik er niet uit.

Probleem is nog niet opgelost, kan iemand mij vertellen welke indexes ik precies moet hebben, wat ik precies moet veranderen en waarom?

Dan nog een vraag, als ik de map verander waarvandaan de bestanden gehost moeten worden dan krijf ik elke keer acces denied als ik mijn pagina wil bezoeken. Ik heb de server opnieuw opgestart. Moet ik ook ergens toegang geven tot die map? Zoja hoe?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

heb je wel een index.html in die directory staan ? :P

maar naar mijn weten gebeurt dat automatisch ??
als er een index.html in een dir staat, dan word die toch automatische geopent ? dat is bij mij iig wel zo.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Of maak je de fout die ik ook een keer gedaan heb.....

Op een linux server een Frontpage site zetten met Index.html in plaats van index.html (de hoofdletter i snapte de server niet....)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaisersoze
Heb een index.html en een index.php erin staan, wordt dus niet automatisch geopent. Dat is juist het probleem.

Is windows server, maar het is ook index.html kleine letters. Frontpage gebruik ik niet.

Anybody?
Pagina: 1