Wij hebben een draadloze UMTS router zodat wij bij klanten altijd toegang hebben tot het internet. Nu kunnen we vaak ook onze laptop het netwerk van de klant prikken om zo bijvoorbeeld iets uit te printen op een printer die via zijn IP adres kan aanspreken. Nu vroeg ik mij af of beide te combineren waren. Ik had zelf het volgende bedacht, maar weet niet of het A) mogelijk is en
hoe dat dan zou moeten worden geconfigureerd in de router.
- Alle laptops zitten via de draadloze UMTS router op internet
- De UMTS router heeft ook nog een "Internet" UTP aansluit mogelijkheid. Dus ipv via de UMTS kaart het internet op te gaan zou je hier nog een "normale" internet aansluiting kunnen prikken.
- Op die internet aansluiting sluit ik het lokale netwerk aan
- Er moet dan het e.e.a. in de router geconfigureerd worden dan alle verkeer via de UMTS kaart gaat, behalve het verkeer naar het ene IP van de printer.
- Alle laptops zitten via de draadloze UMTS router op internet
- De UMTS router heeft ook nog een "Internet" UTP aansluit mogelijkheid. Dus ipv via de UMTS kaart het internet op te gaan zou je hier nog een "normale" internet aansluiting kunnen prikken.
- Op die internet aansluiting sluit ik het lokale netwerk aan
- Er moet dan het e.e.a. in de router geconfigureerd worden dan alle verkeer via de UMTS kaart gaat, behalve het verkeer naar het ene IP van de printer.