Toon posts:

Unmountable boot device: Schijf defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ook ik ben nu het slachtoffer van de BSOD unmountable boot device. Ik kan echter niets met alle tips op tweakers of via google, er staan gewoon geen werkende tips tussen. Dus wie denkt me te kunnen helpen?

Schijf: Samsung hd321kj 320gb sata1
mobo: Asrock ConRoe1333-D667 R1.0 ondersteund sata2

Situatie: Nieuw mobo, geheugen, schijf.
Schijf in de pc gezet, gefdiskt. vreemde hierbij was dat ik bij het afsluiten van fdisk een bootsector write warning krijg, waarbij er wordt aangegeven dat er een virus actief kan zijn. Hiervan weet ik 100% zeker dat dit niet het geval is. Vrolijk verder, dus de schijf zoals het hoort na opnieuw opstarten geformateerd.

Bij installatie werk ik nog altijd via de oude manier: Win98 disk erin, handmatig de installatie starten (winxp pro). De pc gaat vrolijk wat bestanden copieren naar de schijf, als dat gebeurt is de pc opnieuw opstarten voor verdere installatie.

Hier begint het probleem, eerst krijg ik nog de optie voor automated system recovery of third party raid drivers. allebei niet nodig, dus gewoon doorgaan. Wanneer in beeld staat dat windows geladen gaat worden komt het BSOD.

Heb de schijf ook in een andere pc geprobeert te installeren, zelfde probleem. Andere sata schijven hebben in de pc geen enkel probleem en lopen hierin zonder third party raid drivers. Ook een andere schijf in de nieuwe pc vormt geen probleem.
Geheugen heb ik getest met memtest86. Geen fouten. Verschillende UDMA modussen gezet in de bios (tip hier op tweakers geloof ik). Geen restultaat.

In andere topics over unmountable boot device kwam her en der naar voren dat een schijf defect zou kunnen zijn. Nu vraag ik me af of dit het geval kan zijn, immers in DOS en aan het begin van de installatie lijkt alles perfect te werken. Het gedonder begint wanneer windows moet worden gestart.

Terug naar de winkel of doe ik toch nog ergens iets verkeerd?
Alvast bedankt.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
xp met of zonder sp2?

en die bootsector write warning komt waarschijnlijk om dat je in je bios de "boot sector virus warning" (of iets in die geest) nog aan hebt staan...

dit soort fouten wijst zelden of nooit op een hardwarefout, meer een filesystem fout

[ Voor 98% gewijzigd door Japidoff op 22-06-2007 16:53 ]

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
Verschillende installatieschijven gebruikt, zowel met als zonder sp2. Maar zoals ik al zeg: geen problemen bij dezelfde pc met dezelfde installatieschijf, maar andere harddisk

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
weird...

en die hd in een andere pc? (indien mogelijk?)

ik kan trouwens ook geen "virus" optie in je manual vinden...

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeert, en zoals ik al zei, hetzelfde probleem. Jij vermoed een filesystem fout. Wat kan ik hier aan doen/hoe kom ik erachter of dit het geval is?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 19:18 ]