Toon posts:

Problemen met KPN, Radeloos!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na tig telefoontjes en domme 1ste lijns medewerkers en slechte/geen interne communicatie ben ik radeloos.
Ik wilde dus van alles af: ADSL weg, ISDN weg, alles weg. En daarna een NIEUWE analoge lijn met een nieuw nummer.

Mooi uitgelegd in t eerste telefoontje, was geen probleem, zou 5 dagen later een bevestigingsbrief opsturen.

Krijg ik 10 dagen later een brief dat ik een speciaal "ISDN weinig internet vaak bellen" abonnement krijg (?!?!?!?!), of iets in die trant, in ieder geval TOTAAL iets anders als wat ik had gevraagd. Natuurlijk ook met de bijkomende kosten.

Natuurlijk meteen weer opgebeld. Kreeg ik toen te horen dat mijn aanvraag om van ISDN naar analoog te gaan was doorgezet met 75e remigratiekosten. (?!?!?!?!?!?) Weer alles boos uitgelegd dat ik gewoon alles weg wilde en dat het me niet boeide dat ik daarna geen telefoon had en zelf wel een nieuwe aan zou vragen. (als de coast clear was en die halve zolen niets meer konden verzinnen/met mijn lijntjes konden stoeien).

5 dagen later mooi een briefje thuis dat per 18-6 mijn lijnen vervielen. Klonk aardig.

Nu, weer 10 dagen later krijg ik een brief thuis dat mijn Direct adsl abonnement wordt omgezet in een Direct adsl abonnement zonder telefoonlijn a 30 pleuro p/m..........

:'(

Weer opgebeld, natuurlijk over de zeik, daarna wel rustig uitgelegd wat ik nou echt precies wilde en of deze call ook open bleef staan. "Ja meneer ik kan u ook niet verder helpen..." ik: "Wie dan wat hoe waar ^&%&^%^$#@$*" "Ja sorry meneer ik kan u niet verder helpen".

.... Nu weet ik dus niet hoe ik t voor elkaar krijg, ik zie de rekeningen al binnen komen diensten waar ik geen-1-woord over heb gerept.............. Ik ben dus echt radeloos....

Kan iemand mij de goede weg wijzen?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Sja... bekend verhaal, helaas.
De oplossing is 'simpel': Net zolang de klantenservice blijven bellen tot je voor elkaar hebt wat je wilt...

De vraag rijst natuurlijk wel:
Waarom wil je eerst alles eraf en dan weer wat erop?

[ Voor 23% gewijzigd door remco_k op 22-06-2007 16:53 ]

Alles kan stuk.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:15

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Mocht je het eindelijk voor elkaar krijgen om alles er af te hebben, kies dan aub wel iets anders dan kpn voor je nieuwe aansluiting...

Hoe voor elkaar te krijgen? idd veel bellen en hopen dat er een keer iemand iets goed doet, dat is echter zeldzaam bij KPN heb ik meegemaakt. Het beste is om alles zelf ook maar op papier te zetten, namen, afdelingen, tijden dat je hebt gebeld en afspraken die toen gemaakt zijn. Eventueel nog aangetekend per brief klagen en in het uiterste geval dit dossier bij Kassa of Consumentenbond afgeven. Heb je rechtsbijstand? Weet niet of zij nog iets kunnen doen ivm onterechte rekeningen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ik zou per direct de automatische incasso stopzetten, of als je het iedere keer zelf overmaakt stoppen met overmaken. Als ze geen geld krijgen komen ze vanzelf

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Hoezo zou een bedrijf iets voor jou doen als je niet eens gaat betalen? Zeg gewoon dat je de afdeling opzeggingen wilt spreken, leg het daar uit. Een opzegging van je telefonie overruled elke andere opzegging, inclusief die van adsl. Vandaar nu dus adsl zonder vaste telfoonaansluiting.
Ik vind wel dat je het erg rigoureus aanpakt, gewoon alles opzeggen lijkt natuurlijk simpel, maar hou wel rekening met contractsduur van de vershillende abo's.

PSN: djmurcielago

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Pingelmonster schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:59:
ik zou per direct de automatische incasso stopzetten, of als je het iedere keer zelf overmaakt stoppen met overmaken. Als ze geen geld krijgen komen ze vanzelf
Dat zou ik niet doen. Dan wordt automatisch een incassobureau ingeschakeld en zijn de rapen helemaal gaar.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:57
trolleystad schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:58:
[...]

Dat zou ik niet doen. Dan wordt automatisch een incassobureau ingeschakeld en zijn de rapen helemaal gaar.
Hoezo zijn de rapen dan helemaal gaar? Een incassobureau kan volgens mij opzichzelf weinig uitrichten.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:36:
[..]
Kan iemand mij de goede weg wijzen?
Afbeeldingslocatie: http://www.cdi-projects.be/images/Envelop.jpg
Aangetekend en wel.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
kwiebus schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:39:
[...]

Hoezo zijn de rapen dan helemaal gaar? Een incassobureau kan volgens mij opzichzelf weinig uitrichten.
Dan krijg je nog een administratief gedoe erbij. Sowiezo mag je nooit je betaling inhouden totdat je KPN officieel in gebreke heb gesteld. Ga niet nog meer extra problemen creëren als dat niet nodig is. Ik ben het eens met meneer boven me. Brief, aangetekend opsturen met er duidelijk in vermeld wat je wilt.

Verwijderd

Murcielago schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:57:
Hoezo zou een bedrijf iets voor jou doen als je niet eens gaat betalen? Zeg gewoon dat je de afdeling opzeggingen wilt spreken, leg het daar uit. Een opzegging van je telefonie overruled elke andere opzegging, inclusief die van adsl. Vandaar nu dus adsl zonder vaste telfoonaansluiting.
Ik vind wel dat je het erg rigoureus aanpakt, gewoon alles opzeggen lijkt natuurlijk simpel, maar hou wel rekening met contractsduur van de vershillende abo's.
volgens mij is dit ook niet meer correct... ze bieden nu dus ook ADSL zonder telefonie aan, oftewel dat Direct-ADSL zonder Telefonie waar ze m op hebben gezet....... Afzetters he

Verwijderd

hey dit klinkt bekend :P

wij wilden ook een keer (voor een bedrijf, maargoed) van alles van KPN af. we zijn na tig keer bellen maar eens bij primafoon langsgelopen.
het buitengewoon frustrerende gesprek moet je even doorstaan ( :P ), maar ze hebben bij primafoon de mogelijkheid om je in 1x overal vanaf te helpen, en uiteindelijk deden ze dat ook wel.

///ohja, vergeet vooral niet om even rijbewijs/paspoort en je recentste telefoonrekening in zesvoud mee te nemen :)

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 14:51

Flappiewappie

Hier nog meer

je weet zeker dat al je abonnement zijn verlopen?

klinkt alsof iets tegenhoud dat jij van je ADSL afkan. Opzeggen is namelijk een van de makkelijkste dingen binnen KPN.

Hier staat wat

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:39

ultimateharry

Team Slayer:-)

<offtopic>

http://www.youtube.com/watch?v=xmpDSBAh6RY

Cancel the account:-)

</offtopic>

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
ga gewoon naar de primafoon-winkel in de buurt en dan kun je alles regelen.
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Verwijderd

of schriftelijk afhandelen bij zo'n verhaal, hoe goed bedoeld verteld, is een "mondelinge' vergissing zo gemaakt.
Of stuur so wie so een bevestiging vd afspraken er achteraan.
Aan de ander kant... de forums zouden aardig leeg zijn als iedereen het meteen..... ;)

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 20:48

kevin33

Welkom in Utopia.

mail maar ff naar:

test1001 at kpnplanet .nl

Werk bij KPN, kan wel kijken wat ik kan regelen

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Is het niet een idee, om een lijst te maken met tweakers die werken bij isp's oid.
Zodat wanneer er iets opgezecht moet worden, je alleen even een mailtje moet sturen.
Of wanneer er storingen zijn? (werk zelf bij een kabel exploitant.)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 20:33

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ik werk bij KPN retentie en je had als volgt moeten handelen:

Je hebt 2 producten van KPN Adsl + Telefonie alles kan telefonisch worden opgeheven als het maar op de juiste manier gedaan wordt namelijk eerst ADSL verwijderen (dat product is er ook als laatste bij gekomen zeg maar het LIFO principe). Vervolgens ziet KPN dat er geen producten meer geactiveerd staan op je lijn en dat je PSTN/ISDN verbinding kan worden opgeheven.

Wat er nu speelt is het volgende KPN heeft de telefoonlijn afgesloten voordat het ADSL van de lijn is afgehaald wat inhoudt dat de provider een signaal heeft gekregen de telefoonlijn wordt afgesloten biedt deze klant DIRECT ADSL aan. Met de komst van DIRECT ADSL zit je vast aan een nieuw jaar-traject en mag je hopen dat dit door meewerking van de provider kan worden beëindigd.

Al met al had dit kunnen voorkomen worden door de algemene voorwaarden (die krijg je ook bij je telefooncontract) te LEZEN en goed na te denken ik bedoel als jij bij jezelf te rade gaat kun je zonder telefoonlijn geen ADSL krijgen tenzij de provider de lijn huurt van KPN.

Wat jij nu moet doen is allereerst de klantenservice van KPN bellen 09000244 - 1 - 1 - 1 en de situatie uitleggen, deze kunnen vervolgens doorverbinden naar de verantwoordelijke afdeling.

Succes ermee :)

[ Voor 4% gewijzigd door Alternativ op 25-06-2007 17:20 ]

alternativ

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 09:55
Alternativ schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:23:
[...]

Je hebt 2 producten van KPN Adsl + Telefonie alles kan telefonisch worden opgeheven als het maar op de juiste manier gedaan wordt namelijk eerst ADSL verwijderen (dat product is er ook als laatste bij gekomen zeg maar het LIFO principe). Vervolgens ziet KPN dat er geen producten meer geactiveerd staan op je lijn en dat je PSTN/ISDN verbinding kan worden opgeheven.

Wat er nu speelt is het volgende KPN heeft de telefoonlijn afgesloten voordat het ADSL van de lijn is afgehaald wat inhoudt dat de provider een signaal heeft gekregen de telefoonlijn wordt afgesloten biedt deze klant DIRECT ADSL aan. Met de komst van DIRECT ADSL zit je vast aan een nieuw jaar-traject en mag je hopen dat dit door meewerking van de provider kan worden beëindigd.

Al met al had dit kunnen voorkomen worden door de algemene voorwaarden (die krijg je ook bij je telefooncontract) te LEZEN en goed na te denken ik bedoel als jij bij jezelf te rade gaat kun je zonder telefoonlijn geen ADSL krijgen tenzij de provider de lijn huurt van KPN.

Wat jij nu moet doen is allereerst de klantenservice van KPN bellen 09000244 - 1 - 1 - 1 en de situatie uitleggen, deze kunnen vervolgens doorverbinden naar de verantwoordelijke afdeling.

Tevens zou ik een hartelijke mail sturen naar PLANET waarin je de situatie vriendelijk uitlegt en dat je niet om dat abonnement hebt gevraagd.

wat is dat nou voor kpn tettie?

de TS belt gewoon dat hij van alles af wilt. dan moet KPN dan toch zelf maar bedenken in welke volgorde ze de kabeltjes willen demonteren? daar heeft de klant toch niks mee te maken?
zouteloze inflexibele bedrijven...

een aangetekende brief lijkt me hier op z'n plaats met advocaat drijging erin ofzo.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik ben het met je eens, dat de klan niet hoeft na te denken in welke volgorde producten af moeten worden gezegt. Maar een advocaat is weer loze bedreiging.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

sharkzor schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:37:
[...]

de TS belt gewoon dat hij van alles af wilt. dan moet KPN dan toch zelf maar bedenken in welke volgorde ze de kabeltjes willen demonteren? daar heeft de klant toch niks mee te maken?

een aangetekende brief lijkt me hier op z'n plaats met advocaat drijging erin ofzo.
Pardon maar in deze valt de klant zelf wel aardig wat te verwijten want KPN heeft geen ADSL voor hem aangevraagd bij de provider, ik snap dat het makkelijk is om met dergelijke termen te gooien maar loop eens 2 dagen mee met een gemiddelde telefonische medewerker bij een provider dan snap je waarom dit soort dingen gebeuren.

En als je het woordje dreiging al niet kunt spellen denk ik dat jij er ook zo een bent, alles moet maar voor je gebeuren och ik ga wel even een contract aan maar lees niet en vervolgens komt de provider aan de deur meneer volgens de algemene voorwaarden... Wat die heb ik helemaal nooit gekregen je kunt een brief verwachten van mijn advocaat. Als ik een kwartje kreeg voor elke opmerking aan de telefoon die ik daarover heb gekregen dan hoefde ik nu niet meer te werken en het zijn allemaal loze dreigementen laten we dat even voorop stellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Alternativ op 23-06-2007 10:53 ]

alternativ

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 14:51

Flappiewappie

Hier nog meer

sharkzor schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:37:
[...]

advocaat dreigingen zijn zo nutteloos, alles staat zwart op wit op papier namelijk. Veel dingen zijn niet al te goed geregeld bij KPN, maar juridische zaakjes heus wel :>

Ik durf te wedden dat wanneer er dingen zoals alles in 1x verwijderen mogelijk zijn; er 3x zoveel klachten binnen komen waarom KPN ingodsnaam ook ADSL van de lijn gooit als de klant alleen maar van zijn telefoon lijn af wil, die volgordes zijn er niet voor niets.

Tevens zou ik al TS toch even goed gaan kijken wat voor een abo hij hiervoor precies had, en om daar even te kijken of daar word gesproken over jaar contracten oid, anders heeft TS geen poot om op te staan.

En mensen die werken bij KPN, en "even iets willen regelen"; je weet dat je op die manier je baan kan verliezen + dat TS er niks mee opschiet omdat het allemaal buiten het reguliere omgaat.

Hier staat wat

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Flappiewappie schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:55:
[...]

advocaat dreigingen zijn zo nutteloos, alles staat zwart op wit op papier namelijk. Veel dingen zijn niet al te goed geregeld bij KPN, maar juridische zaakjes heus wel :>

Ik durf te wedden dat wanneer er dingen zoals alles in 1x verwijderen mogelijk zijn; er 3x zoveel klachten binnen komen waarom KPN ingodsnaam ook ADSL van de lijn gooit als de klant alleen maar van zijn telefoon lijn af wil, die volgordes zijn er niet voor niets.

Tevens zou ik al TS toch even goed gaan kijken wat voor een abo hij hiervoor precies had, en om daar even te kijken of daar word gesproken over jaar contracten oid, anders heeft TS geen poot om op te staan.

En mensen die werken bij KPN, en "even iets willen regelen"; je weet dat je op die manier je baan kan verliezen + dat TS er niks mee opschiet omdat het allemaal buiten het reguliere omgaat.
Amen to that, ik geef ook niet aan dat ik het regel ik geef hem de informatie die ik ook zou verstrekken als ik aan de telefoon zit (scheelt hem geld en gezeik) en de incompetente medewerker in zijn ogen uithang ;)

alternativ

Verwijderd

[...]

Tevens zou ik een hartelijke mail sturen naar PLANET waarin je de situatie vriendelijk uitlegt en dat je niet om dat abonnement hebt gevraagd.

Kijk als ze dat de TS aan de telefoon nu zo hadden uitgelegd zoals jij dat hier nu uitlegt...
TS is duidelijk geweest met te zeggen dat hij van alles af wilt. Vind het ook niet meer dan een normale service om er dan ook voor te zorgen, of de TS op zijn minst te informeren hoe dit bewerkstelligd moet worden.

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:04:
[...]

Kijk als ze dat de TS aan de telefoon nu zo hadden uitgelegd zoals jij dat hier nu uitlegt...
TS is duidelijk geweest met te zeggen dat hij van alles af wilt. Vind het ook niet meer dan een normale service om er dan ook voor te zorgen, of de TS op zijn minst te informeren hoe dit bewerkstelligd moet worden.
I dig that maar jammer genoeg weten veel mensen bij KPN aan de telefoon ook weinig van de interne procedures, hell ik heb dit ook allemaal uitgezocht aan de hand van een klacht van een klant want dat ADSL only / Direct ADSL verhaal dat bestaat nog niet zolang.

alternativ

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Indien het ADSL-abbo niet van KPN is klopt het inderdaad dat je niet zomaar even alles op kan zeggen. Het ADSL-signaal wordt op de lijn gemoduleerd maar zegt verder niks van wie dat afkomt. Mocht de ADSL ook van KPN worden afgenomen dan is het inderdaad slecht van de KS dat het niet goed wordt afgesloten. Wanneer de ADSL niet van KPN is maar van een andere provider heeft KPN gewoon hun taak uitgevoerd. KPN sluit je dan af van alle producten die je bij ze hebt lopen. Dat jij dan nog ADSL via een andere provider hebt lopen kunnen zij niet zien dus ook niet opzeggen ;)

Het is een beetje een rare situatie dat iedereen nu gebruik kan maken van de koperlijn. Zodoende is alles minder overzichtelijk. Je moet je voorstellen dat de lijn van niemand is en dat meerdere aanbieders diensten erover kunnen leveren. Partij A praat niet met partij B en vice-versa waardoor je dit soort situaties krijgt. Beide partijen benaderen de klant zelf!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Pascal Saul schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:31:
Het is een beetje een rare situatie dat iedereen nu gebruik kan maken van de koperlijn. Zodoende is alles minder overzichtelijk. Je moet je voorstellen dat de lijn van niemand is en dat meerdere aanbieders diensten erover kunnen leveren. Partij A praat niet met partij B en vice-versa waardoor je dit soort situaties krijgt. Beide partijen benaderen de klant zelf!
Adsl only van kpn wordt ook geleverd mits de klant aangeeft dat het TELEFONIE abonnement wordt opgezegd. Als tip wordt dan vaak gegeven zeg eerst je ADSL van KPN op maar dan heeft de klant geen zin om weer te bellen dan krijg je dat soort praktijken inderdaad.

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
[...]

1. Zie jij het woord Planet in mijn op staan? We praten hier puur over KPN (+ direct adsl).

2. Ik heb luid en duidelijk in ABN gevraagd wat ik moet doen om mijn ISDN + ADSL op te zeggen.
Ben naar alle betreffende afdelingen doorgeschakeld en de situatie uitgelegd en heb netjes alle stappen doorlopen die nodig waren (zoals jij ze ook beschrijft).

Het ergste van alles was nog die brief met de melding dat 1 of ander vaag ISDN bladiebla abbo geactiveerd zou worden.

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:50:
[...]

1. Zie jij het woord Planet in mijn op staan? We praten hier puur over KPN (+ direct adsl).

2. Ik heb luid en duidelijk in ABN gevraagd wat ik moet doen om mijn ISDN + ADSL op te zeggen.
Ben naar alle betreffende afdelingen doorgeschakeld en de situatie uitgelegd en heb netjes alle stappen doorlopen die nodig waren (zoals jij ze ook beschrijft).

Het ergste van alles was nog die brief met de melding dat 1 of ander vaag ISDN bladiebla abbo geactiveerd zou worden.
Pardon, dat van planet was het ADSL-only verhaal vs DIRECT-ADSL in mijn betoogje [en is inmiddels ge-edit], de medewerker die je te spreken hebt gekregen is misschien niet op de hoogte geweest misschien dat je daar bij KPN nog over kunt klagen doormiddel van een klachtenbrief naar klantenreacties. En anders bitchen bij 09002044 111 helpt ook een heleboel >:)

alternativ

Pagina: 1