Toon posts:

[XP] lijst met actieve applicaties zoals in task manager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een manier om de applicaties (dus niet de processes) die in je task manager getoont worden in een lijst te krijgen. Iemand bekend met een cmd command die dit doet, dan wel een applicatie. ("tasklist" toont mij alle processes, niet de applicaties. Met een filter en windowtile zou ik iets kunnen uitproberen, en met /S zou ik ook een remote systeem kunnen bekijken. Zou iemand mij de werkende command lijn kunnen geven, want ik heb weinig brood gegeten van cmd)

Zou dit nl graag als batch file willen runnen, en dan als output een simpele txt file krijgen met daarin getoont de applicaties op dat moment. Iemand een idee? thx

PS: zou perfect zijn als dit ook voor remote computers zou kunnen werken

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 16:44 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.microsoft.com/...ources/qanda/default.mspx

^ Kijk daar maar eens rond.
Volgens mij staat er zelfs letterlijk een voorbeeld in hoe je dat kan doen met WMI scripting (batch zuigt voor dat soort dingen, pak dan Powershell als het perse commandline moet :) )

Probeer wel in het vervolg zelf eerst het één en ander uit te zoeken alsjeblieft, want met wat google werk was je al een heel eind in deze richting gestuurd denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 22-06-2007 17:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
heb nu dus een vbs file welke mij een lijst toont met lopende applicaties (zoals in je taskmanager).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Set objWord = CreateObject("Word.Application")
Set colTasks = objWord.Tasks

For Each objTask in colTasks
    If objTask.Visible Then
        Wscript.Echo objTask.Name
    End If
Next

objWord.Quit

Vraag is de volgende: hoe kan ik de lijst die getoont wordt nu automatisch saven als een txt file? Dus elke keer als ik dit scriptje run, dan zou ie een ascii txt file moeten genereren. (mag steeds overschrijven worden, en bij voorkeur naast de *.vbs file geplaatst worden).
thx

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook dat kun je prima op die site vinden.
Hint:
VBScript:
1
2
3
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set oLog = objFSO.CreateTextFile("C:\Log.txt")
oLog.writeline objTask.Name

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 24-06-2007 14:19 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device