Toon posts:

Office communications server 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na de technet live event ben ik nogal gedreven om bij ons intern het volgende te realiseren:

- Exchange 2007 server (CHECK)
- Office Communications Server (CHECK)
- IP/PBX geschikt voor exchange 2007 UM en OCS
- IP telefoons geschikt voor OCS (client en serverside)

We hebben exchange 2007 al een tijd online, en sinds gisteren ook OCS 2007 online gekregen en kunnen dit nu dus intern gebruiken!, de volgende stap is een ip/pbx vinden, wij dachten hierbij aan audiocodecs als gateway.

Hier heb ik nog niet echt een passende tutorial gevonden om dit allemaal te realiseren, dus ik hoopte dat iemand hier al ervaring had om dit te realiseren, en deze kennis hier te delen.

Het doel is dus dmv OCS op de werkstations en IP telefoons bij de werkplekken een koppeling te creeren tussen OCS en ip telefoons en exchange 2007 die bijvoorbeeld voicemails doorlinken naar de mailbox, en dmv je mailbox te bellen dit weer uit te lezen.......

Enige hulp is meegenomen, we hebben al veel draaiend, maar alles aan elkaar knopen is neit zo makkelijk als het lijkt :)

Thanx!!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk even naar het volgende topic: exchange 2007 OVA (unified messaging)

In de laatste reactie staat een link naar een blog waar iemand compleet uitlegt hoe het Unified Messaging gedeelte aan de praat te krijgen is met twee virtuele servers. Op de ene draait een softwarematige SIP-server, en de ander draait een softwarematige telefooncentrale.

Ik heb dit zelf opgebouwd en moet zeggen dat dit uitstekend werkt. Ik heb de opstelling daarna aangepast zodat zowel de auto-attendent en mailbox-access van buitenaf benaderbaar waren via aparte VOIP-nummers (bij mijn XS4all account ziiten standaard twee VOIP-nummers).

Hoe Office Communications Server hier weer mee integreert weet ik niet. Heb je ook op Technet geen White Papers kunnen vinden?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
mooie handleiding!

Alleen jammer dat het linux based is.....wij krijgen zelf een VoiP ip/pbx vandaag voor de telefonie, en deze zal vast wel te configgen zijn voor ons exchange 2007 en OCS netwerk..

Ik zal er zeker eens naar kijken, al is het alleen maar om het te testen!, zijn die images overigens niet los te DLen??? (VM Ware images?)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een maand later, denk ik geef even een update.

OCS kan bellen naar exchange, OCS kan bellen naar normale analoge nummers en telefoons.
Zijn nog niet helemaal tevreden, niet alles werkt nog zoals we willen, maar het begint ergens op te lijken!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:55
Beste Gigre

Heb jij hier een handleiding of een goede White Paper van?

Wij willen dit bij ons op het werk ook gaan realiseren.

Check dit en help mee!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
DaMoUsYs,

om dit goed op te bouwen, in combinatie met telefonie, is een apart karwei. er is op dit moment 1 partij in Nederland gecertificeerd door Microsoft om een telefonie omgeving gebaseerd op OCS te bouwen, en dat is Wortell...

kan je wel in contact brengen?

60 TB can not be enough

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, dat kan ie ook zelf door te bellen (pun intended) toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• KorneelB
jup, kan hij zeker zelf, ik kan hem echter wel helpen met kijken of hij er sowieso iets aan heeft :)

60 TB can not be enough

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 14:34

BFS

Rude awakening

Volgens mij willen ze het zelf implementeren (vraag of documentatie), dan lijkt het me niet dat het handig is om het uit te besteden.

Daarnaast is bv VRC volgens mij ook gecertificeerd op het UC vlak

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

DaMoUsYs schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:32:
Heb jij hier een handleiding of een goede White Paper van?
Welke info mis je dan uit onderstaande white papers?

Configuring Unified Messaging and Office Communications Server 2007
Planning an Exchange 2007 Unified Messaging and Office Communications 2007 Server Deployment

Er is meer dan genoeg info over te vinden, een handleiding zul je echter zelf moeten schrijven. De implementatie, planning en design zijn nl. sterk afhankelijk van de reeds aanwezige infrastructuur en eisen/wensen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• KorneelB
BFS schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:49:
Volgens mij willen ze het zelf implementeren (vraag of documentatie), dan lijkt het me niet dat het handig is om het uit te besteden.

Daarnaast is bv VRC volgens mij ook gecertificeerd op het UC vlak
VRC is geen zogenaamd voice Lighthouse.

ik zal geen discussie starten over integratie partners, die zijn er genoeg, apart wordt het wanneer je OCS als VOIP omgeving gaat inrichten. dat is een heel speciaal spelletje, waarvan er maar weinig zijn die daar thuis in zijn.

vraag maar eens hoeveel real life deployments er gedaan zijn ;)

60 TB can not be enough

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 14:34

BFS

Rude awakening

freak1 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:30:
[...]

VRC is geen zogenaamd voice Lighthouse.

ik zal geen discussie starten over integratie partners, die zijn er genoeg, apart wordt het wanneer je OCS als VOIP omgeving gaat inrichten. dat is een heel speciaal spelletje, waarvan er maar weinig zijn die daar thuis in zijn.

vraag maar eens hoeveel real life deployments er gedaan zijn ;)
Dat was ook mijn eerste puntje, volgens mij is er geen discussie over externe partijen omdat de persoon die om info vraagt zelf een (test?)implementatie wil uitvoeren. :)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Pagina: 1