Toon posts:

Netwerk socket

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had wat vragen over "netwerk sockets", van die aansluitingen in de muur waar je je LAN-kabel in kan steken.

- Wat is de goede Nederlandse benaming van zo'n netwerk socket?
- Zijn er ook netwerksockets waarbij je gewoon een LAN-kabel in kan doen (ik bedoel dan niet de uitgang, maar waar het netwerk vandaan moet komen) ipv dat je met 8 van die draadjes moet gaan priegelen?
- Waar zijn deze sockets in zilverkleur te koop?
- Zorgen deze sockets voor noemenswaardige extra lag (hogere ping)?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

- Weet de naam zo niet, maar bij de gamma en computerwinkels weten ze het wel. (RJ45 female nogwat)
- Priegelen heb ik zelf wel gedaan, toch best gemakkelijk
- Dat weet ik niet, anders verven?
- Geen extra lag.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:37:
- Weet de naam zo niet, maar bij de gamma en computerwinkels weten ze het wel. (RJ45 female nogwat)
- Priegelen heb ik zelf wel gedaan, toch best gemakkelijk
- Dat weet ik niet, anders verven?
- Geen extra lag.
Nog makkelijker is het om gewoon gelijk een netwerkkabel met tule erin te steken als je die toch hebt :P.

Verder bedankt voor je reactie zover ;).

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zo'n socket heet een wall outlet. Wall outlets waar je aan de achterkant ook rj45 in kunt steken worden doorgaans niet gebruikt / gemaakt. Dit omdat de wall outlets eigenlijk altijd bekabeld worden met kabel van een haspel. Misschien is er een of ander obscuur bedrijfje dat toch dat soort "wall outlets for dummies" maakt maar dat zou je met goed zoekwerk zelf moeten kunnen uitzoeken.

[ Voor 84% gewijzigd door Bor op 22-06-2007 16:11 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Netwerkstopcontact? Er is (zelden) ruimte in muurtjes voor lange (pre-built) kabeltjes. Als je kabeltjes op maat maakt dan krimp je connectoreindjes aan kun je ze toch allemooist waardanook in stopcontactjes monteren ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2016 12:47 ]

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:32
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:35:
- Waar zijn deze sockets in zilverkleur te koop?
- Zorgen deze sockets voor noemenswaardige extra lag (hogere ping)?
Bij een echte elektriciteitswinkel (groothandel waar ellentriekers hun materiaal kopen) kun je die meestal bestellen. Twee bekende merken zijn nico en legrand
bv.
http://www.niko.be/defaul...ulture=nlbe&product=14059
http://www.legrand.be/nl-inter/

sockets zorgen niet voor lag / vertraging / packet loss ALS je de juiste soort (minimum cat5e als je voor de rest cat5e kabel gebruikt) gebruikt. (de normale manier van werken met netwerkkabels die in een gebouw worden ingewerkt is sowieso een horizontal run met aan beide kanten sockets, aan een kant een patchkabel van't patchpaneel naar de switch en aan de andere kant een kabel van de muursocket naar de computer...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info!

Hmm, misschien ga ik zo'n connector gebruiken, waarbij je aan beide kanten een lan-kabel kan doen. Iemand een idee hoe zo'n blokje ook alweer heet?

edit: ah, een koppelstukje. Ik neem aan dat deze geen lag opleverd ;).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 12:26 ]

Pagina: 1