[vb.NET] Moederbordgegevens (Fabrikant & Type)

Pagina: 1
Acties:

• LangeJanneman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-07-2021
Hallo,

Voor stage ben ik met een opdracht bezig die gegevens van alle klanten PC's in een database zet.

De meeste gegevens heb ik met de WMI uit kunnen lezen maar helaas, de moederbord informatie niet.

Wat heb ik al gedaan?
- De MSDN(2) van microsoft doorgelezen (en geprobeerd) wat betreft de WMI eigenschappen (Win32 classes als: BaseBoard, MotherBoardDevice, BIOS, SystemBios).
- GoT nagezocht
- Op diverse fora gezocht en mijn probleem neergezet
- Google nagetrokken.

Niemand kan me hier tot op heden mee helpen. Ik begin na dagen zoeken toch een beetje radeloos te worden: Waarom kan ik dit niet en bijvoorbeeld CPU-Z, Everest, SiSoft Sandra, 3DMark06 en meerdere programma's wel?

Wie o Wie kan me helpen?

Update:
De WMI is in ieder geval geen oplossing voor mijn probleem. Ik heb ook de WMI Administratieve tools erbij gehad en daar is geen andere informatie over het moederbord te vinden als "GrantsDale", verder geeft hij op alle componenten een standaard antwoord zoals bij naam: systeemkaart :+, net of ik niet weet wat voor functie ik aanroep :?

Update:
Ik gebruik .NET versie 2005

[ Voor 21% gewijzigd door LangeJanneman op 22-06-2007 16:57 . Reden: versie vermeld. ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kwestie van goed zoeken :)
http://www.codeproject.co...etHardwareInformation.asp

Was eerste resultaat bij [google=vb.net mainboard information]

[ Voor 26% gewijzigd door Equator op 22-06-2007 15:40 ]

• LangeJanneman
Het probleem is dus dat dit geen resultaat geeft wat betreft moederbord. CPU e.d. kan ik wel vinden maar moederbord geeft ten eerste geen fabrikant weer en model en typenummer zijn niet te lezen. Wat die gast gemaakt heeft is dus een weergave van de WMI.

+ update in startpost

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Is dit misschien iets?
Ik denk dat je het direct met .NET wel kan vergeten en dat je het via COM moet doen.

Overigens gevonden met: [google=retrieve mainboard manufacturer in vb].

[ Voor 18% gewijzigd door MrSleeves op 22-06-2007 16:15 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• LangeJanneman
Dat is denk ik wél de oplossing. Alleen die link is naar vb.NET 2003 en ik gebruik 2005 (zal even in startpost vermelden) Dus nu probeer ik die code om te zetten en elke keer als je het form start schietie meteen weer uit (zonder foutmelding) dus ik weet nie wat ik verkeerd doe?

Ik heb ook jou link naar google onderzocht en daar kwam deze pagina als enige uit voort. De rest is voor mij onverstaanbaar (ofwel: mijn engels is slecht tot zeer slecht op bepaalde stukken). Maar nu is het tijd voor weekend dus dinsdag maar verder zoeken.

Tot hiertoe mijn hartelijke dank

• LangeJanneman
Helaas, het lukt me niet om dat voorbeeld werkend te krijgen. Wat ik nu eerst ga doen is een projectje in c# aanmaken en kijken of het dan wel lukt.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10

TeeDee

CQB 241

Wacht even: jij hebt dit voorbeeld 1 op 1 overgenomen in je vb.Net project? Dus een complete vervanging?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

LangeJanneman schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:55:
Dat is denk ik wél de oplossing. Alleen die link is naar vb.NET 2003 en ik gebruik 2005 (zal even in startpost vermelden)
Die link is VB6, maar moet omzetbaar zijn (als ik zo naar de code kijk, zie ik niets wat een probleem op zou leveren).

Een applicatie van VB.NET 2003 naar 2005 moet in principe direct werken.

[ Voor 9% gewijzigd door MrSleeves op 26-06-2007 16:21 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

Als ik de code op het net zo lees zul je zelf altijd een mapping moeten tussen een bepaalde code uit de bios, bijvoorbeeld ABC0123, en die zelf moeten mappen naar een fabrikant/type moederboord/chipset. Denk dat dit ook de reden is waarom de programma's die de TS noemt regelmatig worden geupdate om nieuwe typen te 'herkennen'.

Wellicht kun je met API calls (wel unmanaged code) vanuit .Net de gegevens ophalen en dan via een lijst mappen naar type en naam in "normale tekst". Misschien dat zo'n lijst wel ergens op het internet staat.
Pagina: 1