Toon posts:

Lost connection to device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een komende reis een kleine 12 inch notebook gekocht en een kleine videocamera.
Dit voor videoediting wat onderweg moet gebeuren.
Wat een goed werkende compacte videobewerkingsconstructie zou moeten worden begint nu te veranderen in een kleine nachtmerrie.

Mijn 1394 verbinding tussen mijn notebook (een MSI-262) en mijn videocamera (een Sony PC53) wordt steeds verbroken na een paar seconden. Dit wanneer ik videomateriaal aan het capturen ben .
Adobe premiere geeft de melding "lost connection to device".
Andere captureprogramma's geven hetzelfde resultaat.

Ook als ik het bij apparaatbeheer in de gaten houd zie ik dat de pC53 steeds keurig wordt herkend als Sony camera en ook hier verdwijnt die na een paar seconden weer als ik aan het capturen ben.

Wanneer ik de videocamera binnen deze opstelling verwissel (ik sluit een andere videocamera aan op de MSI-262 via dezelfde 1394 verbinidng) doet alles het prima.

Wanneer ik het probleemkind (de PC53) op mijn vaste computer aansluit werkt die ook zonder problemen. Alleen binnen de combinatie waarvoor die bedoeld is (de PC53 met de MSI-262) wordt de PC53 er na een paar seconden steeds weer uitgegooid.
Het lijkt dat het probleem specifiek ligt tussen de PC53 en de MSI-262 firewireaansluiting...

Op internet niets kunnen vinden. Dus ieder advies is welkom :X

Ik heb nog wat dingen geprobeerd, een nieuwe installatie van XP maakte geen verschil, ook bij een Vista installatie zelfde probleem. Dit sluit softwareachtige problemen wel uit dan denk ik ...... |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 17:11 ]