Zeelandnet: recente ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Wij gaan binnenkort naar het Zeeuwsche verhuizen en nu overweeg ik om mijn ouders een Basis internetabonnement bij Zeelandnet af te laten sluiten. Ik lees echter een hoop negatieve berichten in oudere topics op GoT. Wie kan me iets vertellen over de huidige stand van zaken wat betreft snelheid, betrouwbaarheid, wachttijd voor een aansluiting, hulp bij problemen etc?

Heel specifiek plaats ik vraagtekens bij de FUP van Zeelandnet. Een quote van hun site:
Het is de abonnee niet toegestaan om een onevenredige hoeveelheid dataverkeer te genereren, hieronder wordt verstaan; het verplaatsen van dataverkeer waardoor naar het exclusieve oordeel van Zeelandnet (onderdelen van het internet) worden vertraagd het regelmatig overschrijden van de datalimiet, indien van toepassing, met 100% of meer het meer dan 5x van de gemiddelde verplaatste datahoeveelheid van alle abonnees met hetzelfde type abonnement verplaatsen
Bron: FUP

Afgezien van de taalkundige knoeierij in de FUP vond ik het nogal vreemd dat de gemiddelde verplaatste datahoeveelheid nergens terug is te vinden op de Zeelandnet site. Daarover heb ik gemaild, waarop ik het volgende antwoord kreeg:
Bij alle abonnementen is er geen data limiet. DE FUP is ingesteld op 1 miljoen MB.
De Terabyte verwacht ik niet te genereren (mede omdat dat per maand 3 maanden non-stop downloaden zou kosten }:O ) maar dat deze FUP totaal niet overeenkomt met de informatie op de site dat geeft me dan weer geen goed gevoel.

Tot slot, als iemand ervaringen heeft met digitale telefonie van Zeelandnet dan hoor ik dat ook graag :)

TabCinema : NiftySplit

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:15

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ben toevallig recent naar Zeelandnet overgestapt na enige aarzeling aangezien ik in het verleden juist weg was gegaan hij hun.

FUP lijkt wel goed te werken, heb redelijk wat downloads lopen maar heb er niks over gehoord. Digitale telefonie werkt goed maar er zit volgens mij geen goede QOS in je modem, ik heb namelijk al eens gehad dat e-mule volaan zat te downloaden en ik vervolgens telefonisch onbereikbaar was. Moet hier nog wat mee spelen om te kijken waar het fout gaat.

Aansluiten is een piece of cake, monteurs die komen zijn vaak ook in 5 a 10 minuten klaar. Voordeel is dat je gratis kan bellen met andere mensen die Zeelandnet telefonie hebben. Nadeel is nog betalen per tik (uit mijn hoofd) volgens mij had orange of wanadoo dat niet. Deze waren bij mij echter niet te kiezen, alleen kpn enzo. Ik ben van xs4all naar zeelandnet overgestapt.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Mijn vader heeft ook Zeelandnet. op zich zijn de diensten die Zeelandnet levert prima, maar........ (hoe kan het ook anders..) Toch wel 3 minpunten;

QOS gaat brak op de kabelmodem (heb het zelf moeten oplossen door een aparte ATA kastje tussen te zetten. (telefonie gaat via Voipbuster) Is toch beduidend goedkoper dan van Zeelandnet zelf.

De FUP Politicy: Hoe ik het ook lees op de voorwaarden op de site, echt wijzer wordt je er totaal niet van. :S

Contract: Het ergste van allemaal! Bij de meeste ISP's is het 1ste jaar vast, daarna per maand opzegbaar. Bij Zeelandnet is elk jaar stilzwijgend voor een volle jaar erbij! Wel een groot nadeel. Dus snel overstappen naar een andere ISP vanwege betere prijs / kwaliteitsverhouding, zit er niet in.

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Wil je zeggen dat je voor een twee jaar moet betalen als je 1 jaar en 1 maand abonnee bent?
Dat is ronduit belachelijk namelijk.

TabCinema : NiftySplit

Verwijderd

Bozozo schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:14:
Wil je zeggen dat je voor een twee jaar moet betalen als je 1 jaar en 1 maand abonnee bent?
Staat in de voorwaarden...

Artikel 12 Duur
12.1 Een overeenkomst wordt aangegaan
voor bepaalde tijd met een minimale
looptijd van een (1) jaar.
12.2 De overeenkomst wordt na de looptijd
telkens verlengd met een periode
van een (1) jaar, dan wel met de
overeengekomen periode, tenzij de
overeenkomst ten minste dertig (30)
dagen voor het einde van het lopen de
jaar door een van de partijen wordt
opgezegd.

Zie http://www.zeelandnet.nl/.../leveringsvoorwaarden.pdf (pagina 5)

Ik heb mijn vader ook al meerdere keren geadviseerd om op tijd naar een andere ISP over te stappen, omdat ik in de laatste 3 jaar elke keer te horen krijg dat ie bij een andere ISP goedkoper is. Helaas, voor de zoveelste keer was ie weer eens te laat :S

Mocht deze voorwaarde een heikel punt voor je zijn, is ADSL wellicht een betere optie voor je.

In ieder geval, succes toegewenst met het maken van je keuze!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 22:57 . Reden: extra aanvulling ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Bozozo schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:14:
Nouja, het zijn jaarcontracten, dus inderdaad zijn dat contracten voor een jaar. Mocht adt een probleem zijn, stap dan over naar hetnet, die hebben maandabo's.

PSN: djmurcielago

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik denk dat ADSL met telefonie goedkoper is dan Zeelandnet en je hebt bij ADSL ook nog eens hogere snelheden.

"Soylent Green is people!"

Verwijderd

Zit zelf ook op zeelandnet al tijdje

Op zich niets mis mee, maar zou zelf nu wel graa overstappen naar ADSL bijvoorbeeld
Is een stuk sneller en stabieler

Zeelandnet heeft af en toe de neiging (nu weer tijdje geleden weer gelukkig) om eruit te vallen, dus heb je geen internet meer
En als je telefonie hebt, heb je uiteraard, als internet eruit valt, ook geen telefoon meer

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:01:
Zit zelf ook op zeelandnet al tijdje

Op zich niets mis mee, maar zou zelf nu wel graa overstappen naar ADSL bijvoorbeeld
Is een stuk sneller en stabieler

Zeelandnet heeft af en toe de neiging (nu weer tijdje geleden weer gelukkig) om eruit te vallen, dus heb je geen internet meer
En als je telefonie hebt, heb je uiteraard, als internet eruit valt, ook geen telefoon meer
Idd, daarom betaal ik ook liever wat meer voor mijn ADSL. Ik zit bij XS4ALL, met in het afgelopen jaar 2006 2x van 10 min geen internet. Voor dit jaar ben ik nog niet 1x zonder internet + telefoon komen te zitten. Dus qua stabiliteit zit het wel goed.
Pagina: 1