[2003] WDS - WinPE VMware netwerk support

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:31
Ik heb net m'n W2K3 SP2 servertje ge-upgrade en wil nu eens experimenteren met WDS en Vista deployments. Nu wil ik dit vooral Virtueel doen.

Ik heb WDS in Native mode geïnstalleerd.
Ik heb de BDD 2007 geïnstalleerd inclusief alle required componenten.
Tot zo ver gaat alles goed.

Nu probeer ik met Vmware server 1.03 een image te maken van een nieuwe Vista doos.
Ik heb de Vmware Nic drivers inject in de boot.wim en heb een boot image aangemaakt van de boot.wim. Wat ik echter ook probeer ik krijg maar geen netwerk support.

Ik heb uit windows.iso welke in de VMware server dir staat de drivers gehaald en in f:\vmnet gezet.
Vervolgens met imagex de boot.wim gemount en met peimg de vmware drivers geinject.

imagex /mountrw f:\winpe_x86\iso\sources\boot.wim 1 f:\winpe_x86\mount\
peimg /inf=f:\vmnet\vm*.inf f:\winpe_x86\mount\Windows

Als ik boot van de winpe image en ik zoek op vm*.inf dan staan de bestanden netjes in de image.
Het netwerk doet echter helemaal niets en zowel ipconfig als netcfg komen met niets terug.

Googlen heeft me helaas niets opgeleverd.

Specs!

Verwijderd

Zelf heb ik het idee dat het een bug is. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad.
Ik maakte een boot.wim met benodigde netwerkdrivers op een vergelijkbare manier als jij hierboven beschrijft. Vervolgens startte ik de testcomputer mbv pxe en bootte in de WinPE omgeving en daar had ik geen netwerksupport. Vervolgens heb ik een cd'tje gemaakt van deze boot.wim (geconverteerd naar iso) voor een andere computer die niet via pxe kon booten en tot mijn stomme verbazing had ik wel netwerksupport als ik vanaf die cd bootte op de 1e testcomputer.
Ik heb het via pxe boot nog niet aan de praat gekregen. Succes!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
ik begrijp het niet helemaal, maar pxe boot is toch vaak een linux-distro zoals SuSe? daarbij gaan windows drivers niet werken :)

niet goed gelezen, de netwerksupport valt dus weg in WinPE, niet in pxe menu

[ Voor 25% gewijzigd door sjongenelen op 22-06-2007 14:18 ]

you had me at EHLO

• Johnny E
Net getest met Virtual Server 2005 R2 SP1 en dezelfde Wim.
Daar werkt netwerk support met dezelfde boot image gewoon goed, nou ja goed... VS2005 doet er 6 minuten over om via PXE de files van de server te downloaden. Maar eenmaal geboot is er netwerk support.

Specs!

• Johnny E
:( :( #$^$%^#$%^@!#!#@ :( :(

Zit je de hele dag te kutten met drivers e.d.
Blijkt het wel heel simpel te zijn:

Drivers injecten en de VM moet minimaal 512MB geheugen hebben.

http://www.vmware.com/com...?messageID=534463&#534463

Specs!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hier nog even een andere oplossing voor dit probleem wat bij mij werkte: http://juice.altiris.com/...pe-2x-and-microsoft-vista

(zo hoeft je niet drivers te injecten, is minder omslachtig imo)

[ Voor 17% gewijzigd door smvs op 12-02-2008 00:41 ]

Pagina: 1