Toon posts:

[Excel] Lege cellen niet toestaan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Excel-bestand welke straks naar klanten gestuurd zal worden. De klant moet hier een aantal cellen invullen, welke per sé ingevuld dienen te zijn.

Kan ik in Excel ervoor zorgen dat men een melding krijgt als een cel niet is ingevuld? Of nog mooier zou zijn dat als men denkt alles te hebben ingevuld en het bestand wil opslaan, dat ze dán een melding krijgen dat niet alles is ingevuld.

Is dit mogelijk in Excel?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ja, via VBA. Of je dat wilt en of de klanten dat uit beveiligingsoogpunt toestaan is een tweede.

Je kunt het ook eenvoudiger doen, door voorwaardelijke opmaak en een cel of zelfs het hele blad bijv. knalrood te maken oid. zolang het niet is ingevuld.

Maar als het perse moet gebeuren kan je het beter gewoon telefonisch vragen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04 07:38
Via Data - Valideren kun je ook aangeven wat voor data er in een bepaalde cel moet staan.

Je kunt dan zelfs de foutmelding instellen wanneer dat niet gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Actual schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:59:
Via Data - Valideren kun je ook aangeven wat voor data er in een bepaalde cel moet staan.

Je kunt dan zelfs de foutmelding instellen wanneer dat niet gebeurd.
Dan krijg je alleen een melding als je data verkeerd invult. Ik zou het graag zien dat je een melding krijgt als bepaalde cellen niet zijn ingevuld.

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 19:01
Controlecellen maken, bijvoorbeeld met ISLEEG(), met als uitkomst 0 als het veld goed is ingevuld en 1 als het niet of niet goed is ingevuld.
Deze cellen optellen en hierop controleren voor het opslaan van het bestand. Hiervoor kun je Workbook_BeforeSave gebruiken.