Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd verhaal dit, een collega van me komt vanmorgen bij me met het volgende:

Ze krijgt spooktelefoontjes,

De spooktelefoontjes zijn als volgt(3 situaties)

1) de telefoon gaat 2 x over en dan stopt het. (onbekend nummer)

2) de telefoon gaat over en je neemt op en de verbinding is verbroken (onbekend nummer)

3) de telefoon gaat over en je krijgt vervolgens de voicemail te horen van een collega, dus je hoort de welkomst boodschap van een ander, NIET een ingesproken bericht aan jou, deze collega zit vaak een paar plekken verder op.

Zij is niet de enige die dit heeft, want 3 andere collega's hebben het zelfde "probleem". Ze weten niet het 06 nummer van elkaar, dus per ongeluk een "broekzak telefoontje" plegen kan niet.
Het probleem doet zich alleen voor als ze beide aan het werk zijn, dus binnen ons kantoor.

Telefoons zijn verschillende merken en de providers zijn o.a. T mobile en KPN.
Als je de telefoon niet beantwoord staat de voicemail als ingesproken bericht op je eigen voicemail.

Volgens de helpdesk van KPN en T-mobile worden ze gebeld door een 053 nummer wat afgesloten is. (053 is regio enschede, en hier staat dan ook het kantoor waar we werken)
8)7

Iemand enig idee waar dit weg komt ? Of hoe dit mogelijk is ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 17:31 ]

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 13:24

Eijkb

Zo.

Ik heb hetzelfde met 1 nummer wat mij al drie keer gebeld heeft. Soms schakelt mijn werkgever via de centrale thuis het nummer door naar mij. Eén klant heeft toen gebeld en ik niet opgenomen (druk druk druk) en nu belt dat nummer mij zo af en toe. Steeds bel ik terug om dan te horen dat die klant dus maar eenmalig gebelt heeft, 2 dagen geleden... vreemd. (Gaat om KPN)

.

Verwijderd

Topicstarter
Als er iets doorgeschakeld zou worden ,dan zou je nog niet de welkomst boodschap dus "Dit is de voicemail van Pietje, spreek na de pieptoon je boodschap in" moeten horen, maar iemand die jouw voicemail inspreekt :|

De mogelijkheid dat er iets doorgeschakeld zou worden is in hun geval sowieso niet van toepassing, omdat onze prive nummers niet gebruikt worden, en al helemaal niet voor klanten. :9

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
:/ klinkt best wel eng IMO.

Sinds dat ik mijn SE M600 heb sinds 30 Dec. word ik heel vaak door onbekenden gebeld, waardoor ik standaard geen onbekende meer nummers opneem, maar dat is niet altijd een mogelijkheid voor iedereen, maar het werkt wel.

Anders zou ik gewoon de boze klant spelen en zorgen dat het telefoonnummer kosteloos veranderd wordt.

Pentaxiaan

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

bij ons gebeurd het ook wel eens, schijnt dat kpn dan aan het testen is ofzo.
maar er zal ook vast wel eens een potentiele inbreker tussen zitten. :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je kan eens navraag doen bij je provider wat die geheime nummers zijn. Als je ze het uitlegd kunnen ze misschien zien of het 1 van die collega's is oid

Verwijderd

Topicstarter
De mobiele providers van m`n collega's geven aan dat ze gebeld worden door een 053 nummer, dus een nummer uit Enschede (of omstreken, Haaksbergen e.d.)

Maar dat nummer is al lang afgesloten, dus technisch gezien zou er niet vanaf dat nummer gebeld kunnen worden, op het display van hun telefoontje komt ook niet dat 053 nummer te staan, maar de melding "onbekend nummer".

Het enige wat ik me als oplossing kan bedenken, is het blacklisten van dat 053 nummer, zodat dat nummer iig niet meer de boosdoener kan zijn, maarja, is dat uberhaubt mogelijk ? Één bepaald nummer blokkeren ?

Verwijderd

Topicstarter
Tinus schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:12:
bij ons gebeurd het ook wel eens, schijnt dat kpn dan aan het testen is ofzo.
maar er zal ook vast wel eens een potentiele inbreker tussen zitten. :)
Maar het vreemde is, is dat het alleen maar gebeurd zodra ze ons kantoorpand binnen stappen. Als ze weer naar huis gaan 's avonds is het probleem voorbij....

Er zijn dagen dat ze wel 20 oproepen gemist hebben van een onbekend nummer, en bij het afluisteren van hun voicemail, ze dan vervolgens de welkomst boodschap van een andere collega horen, het lijkt er op dat de voicemails elkaar bellen ofzo. Maar volgens de providers is het een 053 nummer dat belt en niet een voicemail nummer......vage sh*t toch.. 8)7

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

probeer eens ##002# te 'bellen', deze shortcode zorgt ervoor dat alle doorschakelingen worden geannuleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Spinvis op 23-06-2007 12:48 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:10:
[...]

Maar het vreemde is, is dat het alleen maar gebeurd zodra ze ons kantoorpand binnen stappen. Als ze weer naar huis gaan 's avonds is het probleem voorbij....

Er zijn dagen dat ze wel 20 oproepen gemist hebben van een onbekend nummer, en bij het afluisteren van hun voicemail, ze dan vervolgens de welkomst boodschap van een andere collega horen, het lijkt er op dat de voicemails elkaar bellen ofzo. Maar volgens de providers is het een 053 nummer dat belt en niet een voicemail nummer......vage sh*t toch.. 8)7
Lijkt me duidelijk. Een collega probeert grappig te zijn.
Je hebt van die websites/telefoonnummers waar je 2 telefoonnummers kan invullen.. die nummers worden beiden gebeld en aan elkaar gekoppeld.

2 keer over laten gaan en ophangen.. (pak je mobieltje.. bel een collega en hang voordat hij hem oppakt snel weer neer.)

Overbekende middelbareschool/pubergrapjes. Geen aandacht aan besteden dan houdt het vanzelf op. Het feit dat het alleen op kantoor plaats vind moet je een belletje laten rinkelen (:p woordgrap).

[ Voor 8% gewijzigd door job op 23-06-2007 12:57 ]

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

job schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:52:
[...]

Lijkt me duidelijk. Een collega probeert grappig te zijn.
Je hebt van die websites/telefoonnummers waar je 2 telefoonnummers kan invullen.. die nummers worden beiden gebeld en aan elkaar gekoppeld.

2 keer over laten gaan en ophangen.. (pak je mobieltje.. bel een collega en hang voordat hij hem oppakt snel weer neer.)

Overbekende middelbareschool/pubergrapjes. Geen aandacht aan besteden dan houdt het vanzelf op. Het feit dat het alleen op kantoor plaats vind moet je een belletje laten rinkelen (:p woordgrap).
logische verklaring :)

Verwijderd

Topicstarter
Niet helemaal logisch, want de nummers van de collega's zijn bij niemand bekend op het werk.
Nu nog steeds niet trouwens....

En dat 053 nummer dat steeds als "dader" word aangewezen door de telecom providers is toch ook vreemd ?

Verwijderd

Topicstarter
Spinvis schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:48:
probeer eens ##002# te 'bellen', deze shortcode zorgt ervoor dat alle doorschakelingen worden geannuleerd.
Dat kunnen we inderdaad ff proberen maandag... :Y

Verwijderd

Ik kreeg vanmorgen drie telefoontjes, waarvan twee "spook", die misschien met elkaar in verband staan.

Ideetje: zou het kunnen dat een server eerst belt om te zien of een nummer bestaat en/of wordt opgenomen?

Ik werd eerst gebeld op mijn mobiel: onbekend nummer, geen geluid. Meteen daarna werd ik gebeld op mijn vaste nummer (toestel zonder nummerherkenning) met opnieuw geen geluid. Tien minuten later op mijn vaste nummer een of ander energie-bedrijf met een (poging tot) verkooppraatje. Toeval?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Dat lijkt me geen toeval nee. Het scheelt ze een hoop tijd (en geld) als ze alleen nummers heoven te bellen die worden opgenomen.

Maar dit lijkt me in het geval van de TS niet ter sprake. Klinkt echt als een lolbroek die 2 nummers met elkaar laat verbinden. Zoals ze dat op de radio ook altijd zo grappig kunnen.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-11 21:59

_Christiaan_

Master of SOG

Wij hebben dit de laatste tijd op de huistelefoon.

Optie 3 hebben we geloof ik nog niet gehad. De opties 1 en 2 wel.

Wat hoor je precies bij optie 2? Toen ik opnam hoorde ik gewoon een lange tuut, net alsof je gewoon de telefoon pakt en de verbinding aanzet (dus gewoon op een random moment op de groene knop drukken). M'n moeder heeft bij optie 2 weleens gehad, dat ze een ingesprek toon hoorde.

Misschien toch maar eens KPN hierover bellen.

NOSIG

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:36:
Ik kreeg vanmorgen drie telefoontjes, waarvan twee "spook", die misschien met elkaar in verband staan.

Ideetje: zou het kunnen dat een server eerst belt om te zien of een nummer bestaat en/of wordt opgenomen?

Ik werd eerst gebeld op mijn mobiel: onbekend nummer, geen geluid. Meteen daarna werd ik gebeld op mijn vaste nummer (toestel zonder nummerherkenning) met opnieuw geen geluid. Tien minuten later op mijn vaste nummer een of ander energie-bedrijf met een (poging tot) verkooppraatje. Toeval?
Dit gebeurd wel meer, volgens mij zijn dat van die dialers die gewoon bellen, als ze overgaan weten ze dat er iemand thuis is en wordt je later terug gebeld. Scheelt een hoop tijd voor ze. Ik heb het ook een paar keer gehad

Verwijderd

Topicstarter
_Christiaan_ schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:08:
Wij hebben dit de laatste tijd op de huistelefoon.

Optie 3 hebben we geloof ik nog niet gehad. De opties 1 en 2 wel.

Wat hoor je precies bij optie 2? Toen ik opnam hoorde ik gewoon een lange tuut, net alsof je gewoon de telefoon pakt en de verbinding aanzet (dus gewoon op een random moment op de groene knop drukken). M'n moeder heeft bij optie 2 weleens gehad, dat ze een ingesprek toon hoorde.

Misschien toch maar eens KPN hierover bellen.
Wat je hoort bij optie 2 ?
Nou kijk, de telefoon gaat over, je ziet op het display "nummer onbekend" je neemt op en je hoort niets, want de verbinding is verbroken....

Verwijderd

Topicstarter
Spinvis schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:48:
Bij 1 collega lijkt het er op dat het probleem is opgelost, het is afgelopen week iig niet meer voorgekomen....

We blijven het volgen :p
Pagina: 1