Toon posts:

Script werkt niet op Apache, wel online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een php script waarmee ik gegevens in een database kan invullen. Bij het bedrijf waar mijn website staat gehost, werkt dit script goed.
Nu wil ik het lokaal laten draaien op mijn eigen server, en heb daarvoor WAMP 1.7.2 geinstalleerd.

Wanneer ik dit zelfde script lokaal wil draaien werkt het niet. Ik krijg geen php errors, logisch want mn script werkt online wel goed. Een deel van mn code wordt door internet explorer gewoon op het scherm geprint. Nu heb ik begrepen dat dit een instelling is en dat ik misschien php.ini moet aanpassen.
Ik kan hier online niks over vinden, dat komt mede doordat het lastig zoeken is en ik niet goed weet onder welke zoektermen ik dit terug zou kunnen vinden

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
short_open_tags toevallig?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je code op het scherm komt dan wordt je php niet verwerkt. Dat kan komen door problemen met de instellingen, of omdat je je document niet eens via de webserver laat gaan. Ik neem aan dat je je docuemtn wel opent via http://localhost/.... ?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Zo stond hij:
short_open_tag = Off
Als ik hem op 'on' blijft het hetzelfde

Dat bedoelde je toch?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is een beetje afhankelik van je script natuurlijk. Als je de short_tags gebruikt (<? ipv <?php) dan moeten deze inderdaad wel aan staan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Staan de volgende settings als volgt ingesteld?

display_errors = On

en

error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:59:
Als je code op het scherm komt dan wordt je php niet verwerkt. Dat kan komen door problemen met de instellingen, of omdat je je document niet eens via de webserver laat gaan. Ik neem aan dat je je docuemtn wel opent via http://localhost/.... ?
Ja klopt ik open via local host. De standaard index.php die apache erin zet bij het installeren wordt wel geopend, daar heb je een knop phpinfo() Als ik daarop druk kom ik dus op de pagina die al die info geeft en zie al die instellingen die ik dan kan wijzigen in php.ini als het goed is.
Ik zal die instellingen vergelijken met de instellingen op de phpinfo() pagina van het bedrijf waar mn site is gehost.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:05:
Staan de volgende settings als volgt ingesteld?

display_errors = On

en

error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE
Ja..

Verwijderd

En je gebruikt geen @ teken voor de function calls?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm wat ik nu merk, is dat als ik iets aanpas in php.ini, die vervolgens opsla en dan de phpinfo() pagina weer laad, de wijziging niet eens is doorgevoerd, er wordt dus niks aanpast :s
Ook als ik apache opnieuw start zijn de wijzigingen niet doorgevoerd. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Anders heeft het natuurlijk geen nut om php.ini aan te passen als er niet veranderd

@ flupzor: nee

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 14:37
Ben je er van bewust dat je systeem eens meerdere php.ini files kan hebben? :)
Zal daar eerst even een search naar doen...

Verwijderd

Topicstarter
Sypher schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:34:
Ben je er van bewust dat je systeem eens meerdere php.ini files kan hebben? :)
Zal daar eerst even een search naar doen...
Ja haha ik wil net posten dat ik inderdaad in de verkeerde zat te werken.... Ik zal de wijzingen in die andere wel weer terugzetten

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is gelukt, ik heb gewoon de phpinfo() van mn host vergelijken met de mijne en het zat hem in expose_php voor de liefhebbers. De stond bij mn host op 'on' en bij mij op 'off' dat heb ik veranderd en hij werkt!
Bedankt voor de hulp

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 14:37
beetje vreemd script dat die over expose_php valt dan :/

Verwijderd

Topicstarter
Sypher schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:51:
beetje vreemd script dat die over expose_php valt dan :/
Ja ik heb een paar dingen aangepast en na elke aanpassing heb ik het getest en ik dacht echt dat het bij expose_php was
Pagina: 1