Toon posts:

[XP] Windows start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is moeilijk om voor mijn vraag een goede titel te vinden. Maar daarom maar een betere uitleg, althans ik ga het proberen.

Als ik mijn computer opstart dan stopt hij net voordat het windows xp opstartscherm komt en net nadat scherm waar alle onderdelen van je computer geindexeerd worden.

ik heb boven in beeld alleen nog zo een "_" die staat te knipperen. Het maakt niet uit hoe lang ik wacht (vanmorgen aangezet en ff wat te eten gaan maken en toen ik terug kwam knipperde die nog vrolijk).

Ik heb niets bijzonders gedaan alleen andere drivers voor mijn nvidia 6800 geinstalleerd.

Windows XP Pro start wel op als ik op F11 druk en mijn cd-rom gebruik van windows xp.
Ik krijg dan in beeld te staan druk een knop om van de cd-rom op te starten als ik dan even wacht en niets indruk start hij windows xp gewoon op.

Specs:
Windows XP pro SP2
Asrock VSt-4coredual
Intel dualcore 6430 (ofzo iets)
Asus V9999

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55

Comgenie

Soms heb je dat

Ik heb niets bijzonders gedaan alleen andere drivers voor mijn nvidia 6800 geinstalleerd.

Lijkt me dus dat het in die drivers zit. Druk tijdens het opstarten op F8, om naar veilig modus te gaan. En voer systeem herstel uit. Als dat niet kan, probeer dan gewoon die drivers te verwijderen of andere erop te zetten.

No animals were harmed in the making of this comment.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de orginele drivers er weer opgezet, maar het probleem blijft. Sorry ik was vergeten om ook te melden dat ik een systeemherstel heb uitgevoerd, maar het probleem blijft, helaas.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CD erin en bootsector weer opnieuw laten genereren al geprobeerd?.

Zie ook de HOWTO sectie: Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist geprobeerd de bootsector te repareren en dat heeft niet kunnen helpen. ik blijf nog steeds hetzelfde probleem hebben.

Zojuist heb ik ook nog in mijn bios zitten kijken of daar misschien iets veranderd was in de volgorde van opstarten, maar zover ik kan zien is er niets veranderd. Naast mijn primaire harde schijf had ik ook nog een oudere HD die ik nu ook losgekoppeld heb. (op die tweede schijf staat helemaal niets)

Nog steeds het gezellig knipperende underscoretje! het rare is dat als ik windows opstart via de cd dat hij het gewoon normaal doet. Alles werkt, dus naar mijn idee moet het wel iets te doen hebben met het booten.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

installatie herstel al geprobeerd via de xp cd ? Dus wel booten vanaf de cd en dan kiezen voor herstel / snelherstel (of hoe heet dat precies) hij controleert dan de opstart omgeving en past die zonodig aan

Verwijderd

Topicstarter
Echt het is me weer gelukt om hem aan de praat te krijgen op de normale manier!

Soms ben ik zo blij dat er zoveel mensen zijn die andere toch proberen te helpen. Echt waar bedankt daarvoor.

met vriendelijke groet,

Dennis

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:04:
Echt het is me weer gelukt om hem aan de praat te krijgen op de normale manier!

Soms ben ik zo blij dat er zoveel mensen zijn die andere toch proberen te helpen. Echt waar bedankt daarvoor.

met vriendelijke groet,

Dennis
als je nu ook even verteld hoe je het opgelost hebt dan kunnen anderen met een dergelijk probleem er ook wat van leren / de oplossing vinden via de search

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nogmaals mijn bios ingedoken en toen viel me dus ineens op dat mijn HP all in one ook als een bootitem stond en dat er dus een sd kaartje nog in dat apparaat zat. Die werd dus gebruikt als bootapparaat, waardoor hij niet windows opstarten.

Ik begrijp alleen nog niet hoe dit ooit veranderd is, maar hetgeen dat ik het belangrijkste vind is dat ik de oorzaak gevonden heb en dat hij het nu gewoon doet.

Maar nogmaals bedankt voor het bieden van hulp.

• Ray

Ray

heb je een asus bord ? dan is dit helaas heel normaal. Heb er zelf ook wel eens last van als ik mijn externe usb hd aan heb staan. Dan wil hij daar vanaf booten terwijl in de bios duidelijk staat dat dit helemaal niet de bedoeling is. Alleen uitzetten helpt dan om verder te kunnen

mm beter lezen, asrock dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ray op 22-06-2007 23:30 ]

Pagina: 1