Bij het bedrijfje waar ik sinds een tijdje werk, staat een prachtige SBS 2003 server, die nergens voor gebruikt wordt. Ik ben maar eens in de materie gedoken, om te kijken of deze niet mooi te gebruiken is voor bijv. de mail van ons bedrijf. Groot boek erbij over SBS 2003, GoT bij de hand, daar gaat ie dan... Hartstikke mooi en ik begin al redelijk thuis te raken en na wat prutsen heb ik een aantal gebruikers gemaakt en lukt het me om met de Pop connector de mail van een Pop-accountje uit te lezen en deze naar de goede gebruiker te krijgen. Werkt mooi. Uit te lezen via Outlook, via de Web Access en zelfs ook al via mijn Nokia telefoon. Super! Dat was precies wat we willen.
Nu waar het om gaat... de gast die hier de server ooit heeft neergezet heeft een oud domein ingevuld, ik wilde dat veranderen. Zoekerdezoek, gevonden: How to use recipient policies to control e-mail addresses in Exchange 2003 and in Exchange 2000. Dit kan via de Recipient Policies. Bij SMTP een ander domein invullen en zou moeten werken. Aangepast en inderdaad bij alle gebruikers komt automatisch het goede domein bij hun e-mailadres. Mailtjes intern versturen is geen probleem, dat werkt. Mail van buitenaf naar het mailadres dat door de Pop connector wordt opgehaald, dan verdwijnt de mail wel uit het account, maar komt het niet bij een gebruiker aan. Zet ik het domein weer terug, dan werkt het wel.
Wat gaat er fout? Het zoeken heeft niet echt bijster veel opgeleverd, behalve dat het beter is om de mail rechtstreeks af te laten leveren bij de server, maar das nu nog geen optie
eerst effe zo testen. Het enige wat ik als oorzaak zie is dat het nieuwe domein is als dat van het account dat ik binnenhaal, maar ik zie niet in waarom dat dat niet mag werken. Wellicht roep ik allemaal domme dingen en vraag ik naar de bekende weg, maar goed, vergeef het me. Ben nog niet zo thuis in Exchange.
Nu waar het om gaat... de gast die hier de server ooit heeft neergezet heeft een oud domein ingevuld, ik wilde dat veranderen. Zoekerdezoek, gevonden: How to use recipient policies to control e-mail addresses in Exchange 2003 and in Exchange 2000. Dit kan via de Recipient Policies. Bij SMTP een ander domein invullen en zou moeten werken. Aangepast en inderdaad bij alle gebruikers komt automatisch het goede domein bij hun e-mailadres. Mailtjes intern versturen is geen probleem, dat werkt. Mail van buitenaf naar het mailadres dat door de Pop connector wordt opgehaald, dan verdwijnt de mail wel uit het account, maar komt het niet bij een gebruiker aan. Zet ik het domein weer terug, dan werkt het wel.
Wat gaat er fout? Het zoeken heeft niet echt bijster veel opgeleverd, behalve dat het beter is om de mail rechtstreeks af te laten leveren bij de server, maar das nu nog geen optie