Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Admins, mocht dit ergens anders thuis horen dan hoor ik het graag!

Tweakerts,

Ik ga op vakantie en zal hiervoor een uurtje of 20 in een bus moeten verblijven.
Goddank heb ik een smartphone, de Mio A701 waar ik een filmpje op kan kijken.
Helaas slurpt dit kreng de accu in vrij korte tijd leeg...

Dus ben ik opzoek gegaan naar een mobile lader, oftewel een ding wat de stroom zijn batterijen overpompt op de accu van men Mio.

Heb er 1 gevonden van Staycon, maar deze begint bij ongeveer € 90,-. Verder nog van die meuk van 5 euro die al stuk gaat als je er naar kijkt en 5min extra accutijd geeft.

Trust (ja..) schijnt ook iets in deze richting hebben.

Heeft iemand ervaring met een product in deze richting? Kan er weinig over vinden namelijk...

BVD _/-\o_

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Koop 1 of 2 extra accu's via Marktplaats voor 2 tientjes 't stuk! Laadt ze van te voren op en klaar?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:46:
Koop 1 of 2 extra accu's via Marktplaats voor 2 tientjes 't stuk! Laadt ze van te voren op en klaar?
Kan ook.

[luiheidmode]

Dit is makkelijker en een beetje gadget O+

[/luiheidmode]

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja ach, anders loop je met 100 batterijen om die in 'n oplader te doen en de stroom dan over te pompen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Heb je ook niet van die opladers met een hendeltje aan?
-> 30 sec zwieren en je hebt x min. stroom?
Maar waarschijnlijk levert zoiets niet genoeg stroom en moet je 20u lang zitten zwieren. 8)7

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• CLB
  • Niet online

CLB

Zoiets heb je wel inderdaad, maar of dat idd genoeg stroom levert! Zit je constant zo _O-

Verwijderd

Topicstarter
Neobahamuth schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:58:
Heb je ook niet van die opladers met een hendeltje aan?
-> 30 sec zwieren en je hebt x min. stroom?
Maar waarschijnlijk levert zoiets niet genoeg stroom en moet je 20u lang zitten zwieren. 8)7
Haha :P
Dan zit ik hele vakantie te slingeren, houd me arm nooit weer op 8)7

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:01:
[...]

Haha :P
Dan zit ik hele vakantie te slingeren, houd me arm nooit weer op 8)7
En iedereen maar denken dat het een eenzame vakantie was vanwege de spierpijn in de rechter/linker arm/hand.....

:X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:06:
[...]

En iedereen maar denken dat het een eenzame vakantie was vanwege de spierpijn in de rechter/linker arm/hand.....

:X
_O-

Iemand ook nog echt ontopic? :P

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:08:
[...]

_O-

Iemand ook nog echt ontopic? :P
Sorry, maar verder dan een UPS in je rugzak kwam ik niet...... en of je nou zo de tweaker uit zou willen hangen tijdens je vakantie.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-11 20:26
Die Smartphone, kan je die via een usb kabeltje aansluiten op de pc?
Zoja begint hij dan ook meteen met laden?

Dit heeft mijn MDA Vario, en hiervoor heb ik een mobiele lader gebouw, waar je die usb kabel in kan proppen, en in je telefoon.
En geeft de zelfde spanning als een USB poort, er gaan 4 AA batterijen in, en ik kan hem er zo`n 4 keer volledig mee op laden mijn telefoon :) _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Onno_Devine schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:10:

Dit heeft mijn MDA Vario, en hiervoor heb ik een mobiele lader gebouw, waar je die usb kabel in kan proppen, en in je telefoon.
En geeft de zelfde spanning als een USB poort, er gaan 4 AA batterijen in, en ik kan hem er zo`n 4 keer volledig mee op laden mijn telefoon :) _/-\o_
Edit: Gaat idd over mini USB

Dat klinkt ZEER interesant!

Is dat domweg een usb kabel slopen en op een paar AA's aansluiten?

• Onno_Devine
Nee, zit nog wel wat electronica in, zal vanmiddag wel even een fototje posten ;)

Koste in totaal iets van €12 ofzo.. :D

• CLB
  • Niet online

CLB

't Is eigenlijk geen smartphone die A701, staat verkeerd in z'n TS, is gewoon 'n PDA ;)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Onno_Devine schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:10:

Heb je gewoon 6V (4x1.5Vaccu) op de USB staan of heb je er wat tussen gehangen wat het naar 5V terug brengt?

☻/
/▌
/ \

• Onno_Devine
Kixtart schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:30:
[...]

Heb je gewoon 6V (4x1.5Vaccu) op de USB staan of heb je er wat tussen gehangen wat het naar 5V terug brengt?
Uiteraard dat hij het terug brengt :)

Verwijderd

Topicstarter
Onno_Devine schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:28:
Nee, zit nog wel wat electronica in, zal vanmiddag wel even een fototje posten ;)

Koste in totaal iets van €12 ofzo.. :D
Wouw, wat een uitgaaf ;)

Foto zou super zijn, howto? :*)

@CLB
Een PDA die kan bellen, een telefoon met PDA functies.. tis allemaal zo ingewikkeld tegenwoordig :Y)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Je hebt ook opladers op zonne-energie. Weet niet waar de busreis heen gaat? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.megagadgets.nl/images/windup2.jpg
Opwinden kan inderdaad ook

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:39:
Je hebt ook opladers op zonne-energie. Weet niet waar de busreis heen gaat? ;)

[afbeelding]
Opwinden kan inderdaad ook
Laat dat opwinden nou maar zitten... :D

Spanje is genoeg zon, maar onderweg weet je niet wat voor weer je tegenkomt natuurlijk!
Vind het concept van Onno_Devine zeer interesant, en denk dat ik daar mee aan de slag ga!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Ik heb thuis zo'n opladertje met een zonnepaneeltje.. aangezien er in spanje genoeg stroom is zou je zoiets kunnen kopen.

• Onno_Devine
Zo de beloofde foto`s: (linkjes, anders gaat de layout eraan)

http://img413.imageshack.us/img413/3161/dsci0367vy1.jpg
http://img507.imageshack.us/img507/3041/dsci0369cf1.jpg
http://img340.imageshack.us/img340/8073/dsci0371sr9.jpg

Ik ga het proberen te beschrijven, ik heb het samen met mijn pa gemaakt, hij heeft alles uitgerekent, en aldoende leer ik hoe electronica in elkaar zit :)
Zoals je ziet: een female USB ding (weet de naam er niet precies van) daar achter een schakelaar, dan heb ik een gaatje in de female USB geboord.
Daardoor een sterk ijzerdraadje, en een lusje gemaakt om de schakelaar, dus als je de male USB erin stopt, dan duuwd hij de schakelaar aan, waardoor er een geheel circuit ontstaat.
Als dit zo is, dan gaat het ledje branden wat je ziet op de derde foto, deze heb ik er bewust in gezet, dan kan je makkelijk zien dat hij werkt en dus stroom levert, het ledje 'trekt' uitgerekent minder dan 1W.
Verder zitten er 2 condensatortjes in, een spoeltje en een chip/IC.

Verder had ik nog een site waar ik dit idee vandaan heb, en een voorbeeld schakeling stond, alleen ben ik deze kwijt, het was een site waar zo`n gozer zoiets maakte voor zijn Ipod, en dat had hij in een soort snoepjes blikje zitten.
Iemand enig idee welke site?

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Dit ziet er erg goed uit! :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Ziet er echt uber netjes uit :9~

Alleen die spoeltjes/weerstandjes/chipje gaat het mij juist om.
Het moet uiteindelijk 5v uitstoten en ik ben helaas niet zo'n electronica expert.. :'(

Edit: Deze bedoel je?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 14:40 ]

• Onno_Devine
Snap ik, ik ook niet maar met de hulp van mijn pa begin ik het te leren.
Ik zal nog even zoeken voor een soort van schema, maar ik denk dat meerdere tweakers deze wel hebben, alleen dan moeten we em wel moven naar - Elektronica om de aandacht van hun te krijgen :)?

Nope die niet,maar het lijkt er wel op he :D ongeveer het zelfde idee!

[ Voor 12% gewijzigd door Onno_Devine op 22-06-2007 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Onno_Devine schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:39:
Snap ik, ik ook niet maar met de hulp van mijn pa begin ik het te leren.
Ik zal nog even zoeken voor een soort van schema, maar ik denk dat meerdere tweakers deze wel hebben, alleen dan moeten we em wel moven naar - Elektronica om de aandacht van hun te krijgen :)?

Nope die niet,maar het lijkt er wel op he :D ongeveer het zelfde idee!
Dan is het DEZE

4de link inmiddels

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 14:46 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je niet de mogelijkheid een 12V auto-oplader te gebruiken?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Onno_Devine
JAA dat is hem :D , ik kwam bij deze net uit,
http://www.chrisdiclerico...d-altoids-battery-pack-v2

Maar die jij post dat is hem!

Verwijderd

Topicstarter
Onno_Devine schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:45:
[...]

JAA dat is hem :D , ik kwam bij deze net uit,
http://www.chrisdiclerico...d-altoids-battery-pack-v2

Maar die jij post dat is hem!
Ik ga zo even langs een electronicazaak _/-\o_

Thnx!

• Onno_Devine
Oke dan succes he :D wel het resultaat posten he :)
Btw ik heb wel gekozen voor 4 AA batterijen, dat zorgt ervoor dat hij 2 keer zolang mee gaat.
Scheelt weer wisselen etc.
Ik heb al me onderdelen (incl behuizing) gehaald bij Conrad.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Onno_Devine schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:02:
Zo de beloofde foto`s: (linkjes, anders gaat de layout eraan)

http://img413.imageshack.us/img413/3161/dsci0367vy1.jpg
http://img507.imageshack.us/img507/3041/dsci0369cf1.jpg
http://img340.imageshack.us/img340/8073/dsci0371sr9.jpg

Ik ga het proberen te beschrijven, ik heb het samen met mijn pa gemaakt, hij heeft alles uitgerekent, en aldoende leer ik hoe electronica in elkaar zit :)
Zoals je ziet: een female USB ding (weet de naam er niet precies van) daar achter een schakelaar, dan heb ik een gaatje in de female USB geboord.
Daardoor een sterk ijzerdraadje, en een lusje gemaakt om de schakelaar, dus als je de male USB erin stopt, dan duuwd hij de schakelaar aan, waardoor er een geheel circuit ontstaat.
Als dit zo is, dan gaat het ledje branden wat je ziet op de derde foto, deze heb ik er bewust in gezet, dan kan je makkelijk zien dat hij werkt en dus stroom levert, het ledje 'trekt' uitgerekent minder dan 1W.
Verder zitten er 2 condensatortjes in, een spoeltje en een chip/IC.

Verder had ik nog een site waar ik dit idee vandaan heb, en een voorbeeld schakeling stond, alleen ben ik deze kwijt, het was een site waar zo`n gozer zoiets maakte voor zijn Ipod, en dat had hij in een soort snoepjes blikje zitten.
Iemand enig idee welke site?
lijkt me net zoiets als de mintyboost of niet?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Onno_Devine
Klopt is hem ook, waren we achter gekomen (paar posts boven je :)
Alsnog thnx ;)

Verwijderd

Topicstarter
Onno_Devine schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:56:
Oke dan succes he :D wel het resultaat posten he :)
Btw ik heb wel gekozen voor 4 AA batterijen, dat zorgt ervoor dat hij 2 keer zolang mee gaat.
Scheelt weer wisselen etc.
Ik heb al me onderdelen (incl behuizing) gehaald bij Conrad.
Hoop dat ik van het weekend wat in mekaar kan prutsen, resultaat komt hier wel te staan.
Kga alleen ff naar de lokale electroboer, wil er snel mee aan het prutsen :D

[brainstormmodus]
Maak er denk ik een pakje peuken van (verstevigd) :+
[/brainstormmodus]

• Onno_Devine
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:09:
[...]

Hoop dat ik van het weekend wat in mekaar kan prutsen, resultaat komt hier wel te staan.
Kga alleen ff naar de lokale electroboer, wil er snel mee aan het prutsen :D

[brainstormmodus]
Maak er denk ik een pakje peuken van (verstevigd) :+
[/brainstormmodus]
Houdt er rekening mee, dat als je op reis gaat ze nog wel eens moeilijk willen doen, vooral als ze het niet snappen, laat staan soort van electronica, in een sigarette pakje _/-\o_

Verwijderd

Onno_Devine schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:44:
[...]

Houdt er rekening mee, dat als je op reis gaat ze nog wel eens moeilijk willen doen, vooral als ze het niet snappen, laat staan soort van electronica, in een sigarette pakje _/-\o_
Misschien zegt het wel BOEM !!!!! >:) }) >:)

Verwijderd

Topicstarter
Onno_Devine schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:44:
[...]

Mwoa, is een busreis dus zal wel meevallen ;) Zal wel een dik pakje worden, vrees dat het niet gaat passen :(

@Danny77

Denk eerder dat ie begint te roken... 8)7
Pagina: 1