[WMP] Afbeeldingen in mp3 files

Pagina: 1
Acties:

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zat albumhoesen en dergelijke aan de tracks van het betreffende album te koppelen (WMP --> Codecs bewerken - geavanceerd --> tabblad afbeeldingen) en toen dacht ik 'waar slaat WMP die afbeelding eigenlijk op,' want aan de bewerkingen te zien werd er niet een link in het mp3 bestand gezet. Ik ging dus even opletten:
Album normaal: 106MB
Album waarvan de files de albumhoes hebben: 192MB
:|
Als je dus je hele muziek collectie van een paar plaatjes voorziet is die (bijna) dubbel zo groot. :o

1. Waarom linkt WMP niet gewoon naar die afbeeldingen?
2. Kan ik dat op één of andere manier instellen?

Maar hier stopt het verhaal nog niet. Een verdubbeling van albumgrote is mij iets teveel dus verwijderde ik de afbeeldingen. De afbeeldingen waren inderdaad weg, maar de bestanden zijn samen nog steeds 192MB. :S Ook het legen van de cache in WMP helpt niet.

3. Hoe verwijder ik de afbeelding écht uit het mp3 bestand.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kijk eens met een goeie ID3-tagger de ID3v2-tags van je MP3's na.
ID3v2 geeft je namelijk een heleboel opties om gegevens aan je MP3's toe tevoegen. Niet alleen afbeeldingen (die overigens niet zo heel groot hoeven te zijn), maar ook lyrics en allerlei andere (semi-)relevante informatie.
Die data met WMP willen bewerken is niet heel praktisch.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-07 00:24

Comgenie

Soms heb je dat

Afbeeldingen slaat WMP standaard op gewoon in de map, maar dan als verborge bestanden. Zet verborgen bestanden verbergen eens uit en je ziet ze ;)

No animals were harmed in the making of this comment.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hier is het anders. Verborgen bestanden laat die hier wel zien. Het lijkt net alsof die de afbeelding echt in de x.mp3 verwerkt.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Saturnus schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:27:
Hier is het anders. Verborgen bestanden laat die hier wel zien. Het lijkt net alsof die de afbeelding echt in de x.mp3 verwerkt.
Vandaar dat ik je verwijs naar de ID3-tag, welke een onderdeel van de MP3 is...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm