Toon posts:

probleem koeling (denk ik)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey iedereen, ik ben nieuw op dit forum dus weet niet of ik goed post....
ik heb 3 maanden terug een nieuwe game pc gekocht, alleen deze valt constant uit. hij sluit windows wel snel af dus ik dacht dat het een koelingsprobleem moest zijn. bij salland hebben ze echter de voeding vervangen. nu heeft ie alleen precies hetzelfde probleem, dit is de setup:
Processor Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, 4 MB L2, Boxed
Processorkoeler Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper
Moederbord Asus Moederbord P5N32-E SLI
RAM-geheugen OCZ Memory EL Gold Gamer EXtreme XTC Rev2 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
Videokaart Asus VGA GeForce EN8800GTX 768 MB
Primaire harde schijf Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

de voeding is een 600watter maar die is dus tevergeefs al vervangen, en het probleem blijft voortduren. ik heb even Everest egdownlaod en die zegt dat de temperatuur 40 graden is, en speedfan zegt: temp1=40 graden, temp 2=39, temp 3= min 55 (?), core 0=36 graden, core 1=39

iemand een idee wat ik moet doen? ik draai geen monsterprogramma's als hij uitvalt dus daar ligt het niet aan lijkt mij...
alvast bedankt!!!

Verwijderd

het ligt niet aan de temparatuur in iedergeval die -55 is een foutje of een daar zit geen sensor,

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Geeft ie een Blue Screen? Of valt ie gewoon uit...

Temperaturen zien er niet hoog uit (bij 65/70 graden mag je je zorgen maken...)

En misschien je RAM testen?

[ Voor 10% gewijzigd door Greyh0und op 22-06-2007 10:54 ]

Greyh0und

Verwijderd

Topicstarter
nee ik krijg geen blue screen, windows sluit ineens alle programma's en zet zichzelf dan uit, kheb ook al gescand voor virussen...

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
probeer eens een ram test zoals greyhound zei. Misschien memtest of iets dergelijks. Die test duurt LANG maar dan weet je wel zeker dat je geheugen in orde is.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Als ie echt "netjes" afsluit, probeer eens HijackThis en zend het log naar trend micro (zit als goed is ingebouwd in HJT) en zet hier alles neer wat trend micro niet weet te herkennen (tenzij alles herkend is en er niets gevaarlijks tussen zit)

Greyh0und

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-01 20:55

Comgenie

Soms heb je dat

Als hij netjes afsluit lijkt het me idd juist niet dat het een temperatuursprobleem is. Want dan zou de bios hem in een keer uit moeten zetten (teminste, afaik =x)

No animals were harmed in the making of this comment.

Verwijderd

Topicstarter
kk bedankt voor de snelle replies, ga nu zo een memtest doen dus ben benieuwd!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:13:
kk bedankt voor de snelle replies, ga nu zo een memtest doen dus ben benieuwd!
Ik denk dat je daar ook niets verkeeds op uit zal lezen. Als er een foutje in je mem zit, sluit de computer in één keer af, of krijg je zeker wel BSOD. Dit is dus niet het geval.

Waar ik aan denk is gewoon een hele gare windows, of je zit steeds met je knie tegen het power knopje van je kast, of je kast maakt zelf kortsluiting met het power knopje. Afijn, het is volgens mij dus een softwarematig probleem en niet hardwarematig ( dus ook geen temp. prob. )

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

zegt HJT iets?

Greyh0und

Verwijderd

Topicstarter
http://hjt-data.trend-bra...y_data.php?report=3946953
ik weet niet of je dit kan zien? kzal em dan maar weer eens naar salland brengen want over de memory zegt ie idd niets

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

hij zegt "Comparison of your HijackThis log file items to others"

Als het goed is is er ook een knop waarbij je je logfile naar de trendmicro site kan sturen, waar hij gescand word op wat er opstart en of het gevaarlijk is of niet...

of kopieer je logfile in het tekst vak op http://www.hijackthis.de/

Greyh0und

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Welke voeding? Merk, type etc. 600watt zegt niks!
Xtresis schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:20:
[...]

Ik denk dat je daar ook niets verkeeds op uit zal lezen. Als er een foutje in je mem zit, sluit de computer in één keer af, of krijg je zeker wel BSOD. Dit is dus niet het geval.
Afaik is windows zo ingesteld dat ie automatisch herstart bij BSOD's.

Ts, misschien even opnieuw opstarten bij bsod's uitzetten en even in je log boek kijken?

Verwijderd

Het kan misschien zo zijn dat je powerknop/draadjes tussen powerknop-mobo soms kortsluiting maken, waardoor windows zichzelf netjes afsluit. Vergezocht, maar wel in lijn met de symptonen.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Xtresis schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:20:
[...]
Waar ik aan denk is gewoon een hele gare windows, of je zit steeds met je knie tegen het power knopje van je kast, of je kast maakt zelf kortsluiting met het power knopje. Afijn, het is volgens mij dus een softwarematig probleem en niet hardwarematig ( dus ook geen temp. prob. )
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:33:
Het kan misschien zo zijn dat je powerknop/draadjes tussen powerknop-mobo soms kortsluiting maken, waardoor windows zichzelf netjes afsluit. Vergezocht, maar wel in lijn met de symptonen.
:P

[ Voor 40% gewijzigd door Tomfish op 22-06-2007 22:18 ]

Pagina: 1