BenQ DW1655 en Winxp x64

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sdy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05-2025
Ik heb onlangs vista van mij pc gehaald (eindelijk) en er xp (x64) op gezet. Er is intern dus niks aan mijn configuratie veranderd. Alleen nu werkt mijn dvd-speler niet meer. Bij hardware-control zie ik hem wel en hij wordt ook herkend als dvd/cd writer, alleen met zo'n rottig uitroeptekentje erbij.Ik zie verder de volgende melding:
Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)
De oplossing lijkt simpel, nieuwe driver, maar als ik een nieuwe driver wil installeren of nieuwe firmware dan krijg ik de melding dat de speler niet gevonden kan worden.

Ik zag een topic wat hier op leek van een jaar geleden maar daar stond geen oplossing in die werkte, heeft nu misschien iemand een idee?

Zoals vermeld in de titel, ik draai winXP x64 en mijn dvd-speler is een BenQ DW1655 en staat als IDE-master

Time is an illusion. Lunchtime doubly so.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45
Uninstall device en rebooten zou moeten helpen.

• sdy
Dat heb ik uiteraard al geprobeerd, maar geen succes.
Heb ook BenQ even een belletje gegeven, maar die konden me ook niet verder helpen... |:(

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Misschien kun je EFD Inspector eens op je systeem loslaten. Dat progje geeft vrij gedetailleerde informatie over je drive configuratie.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Probeer eens de brander alleen aan te sluiten op de ide kanaal (indien ook een hd aangesloten is)
Sluit hem eens aan op de andere ide kanaal.
Andere ide kabel gebruiken.

• sdy
Dat EFD Inspector ziet ook geen drive....
heb ook magicdisc geinstalleerd maar virtual drives werken ook niet (zelfde probleem).
Ik zag nog wat anders en volgens wat ik gevonden heb zou het daar niet aan moeten liggen maar ik zal het toch even vermelden. In mijn hardware list heb ik een unknown device on Microsoft ACPI-Compliant System.

Pagina: 1