[2003] Geen automatische update icm Sophos Antivirus

Pagina: 1
Acties:

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02-2025

Thunde®

Don't Worry :)

Topicstarter
Hallo,

op mijn stageplek ben ik op dit moment bezig met het inrichten van een server. Alles verloopt voorspoedig, behalve de installatie van Sophos Antivirus. De installatie van sophos gebeurt lokaal en werkt uiteraard, maar ik kan niet updaten en dus ook de nieuwe versie niet binnenkrijgen.

Dit updaten gebeurt vanaf de Enterprise Console, die op een andere server geïnstalleerd is. De server is te zien, maar geeft aan platform not supported, maar de server 2003 is gewoon ondersteund door Sophos.

De volgende dingen zijn gebeurd:

- Sophos gebruiker aangemaakt op de server + bij de groep administrators ondergebracht.
- Sophos update account toegevoegd aan de server + volledige rechten.
- De Sophos installatie map is geshared ( een vereiste ).

Na diverse herstarts en proberen zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Vergeet ik iets of is er iets anders aan de hand?

Mijn spec's | Modelbouwforum

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mag je wel door een eventuele proxy oid heen met die server/serviceaccount?
Geen policies toegepast op de testserver, zodat je dat ook uit kan sluiten? Meldingen in de Windows Eventlogs waar je misschien wat wijzer uit wordt?Nieuwste versie niet ook ergens los te downloaden,?

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 22-06-2007 10:07 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:07:
Mag je wel door een eventuele proxy oid heen met die server/serviceaccount?
Geen policies toegepast op de testserver, zodat je dat ook uit kan sluiten? Meldingen in de Windows Eventlogs waar je misschien wat wijzer uit wordt?Nieuwste versie niet ook ergens los te downloaden,?
In de Eventlogs is niks te vinden, en een nieuwere versie proberen kan ik nu ook niet ivm risico (450 gebruikers). Ik ben wel al een virtuele machine in t rechten om daar even mee te gaan proberen, maar tot nu is dit het. Ik hoop dat er iemand is die ook Sophos gebruikt in zijn of haar netwerk en hier ervaring mee heeft. Sophos loopt namelijk wel maar is op geen mogelijk te updaten!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:49
Het is mij niet echt duidelijk. Je wil op de 2003 server Sophos EM Library installeren?

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Nee,

op de server moet gewoon Sophos Anti-Virus draaien (de client dus eigenlijk). Er is al een aparte server die de Sophos beheerder is, met console en alles.

Kleine kanttekening, ik heb al twee iets oudere 2003 servers nu wel aan de praat gekregen. Het lijkt er nu op dat de servers die van de oudere versie van Sophos voorzien zijn (dus handmatig geïnstalleerd) niet geüpdated kunnen worden.

Mijn nieuwe server was ook al voorzien van een handmatige installatie van de oudere versie. Alleen kan ik nergens de uninstall functie terugvinden om dit uit te zoeken.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:49
Normaal gespoken is het volgens mij zo dat wanneer de installatie van Sophos op een client vanuit de CID gestart wordt deze wanneer er een oudere versie van Sophos aanwezig is automatisch verwijderd en de nieuwe installeert. Je kunt ook nog proberen eerst de oude versie te verwijderen:

C:\Program Files\Sophos SWEEP for NT\setup.exe" -remove

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Ok,

dat zal ik zodadelijk even proberen. Wat mij opviel en waarschijnlijk ook de bron van het probleem is (ik kan de server namelijk wel proberen te "protecten" maar dan krijg ik de melding dat deze niet ondersteund word). Hij geeft niet aan over welk besturingssysteem die beschikt, terwijl de oudere servers waar het wel gelukt is dit wel doen.

Toch denk ik dat dat weer komt door die oudere versie van Sophos. De instellingen zijn namelijk overal hetzelfde en de sophos user heeft ook dezelfde rechten overal.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Pagina: 1