Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HTML - schema's opbouwen en tonen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zoeken heb ik nog geen nette manier gevonden om schema's op te bouwen zoals deze afbeelding Afbeeldingslocatie: http://www.belpiraat.nl/tmp/visual.png
Ik wil op een eenvoudige manier een dergelijk schema in een bouwen kunnen opbouwen en tonen.
Het is dus niet de bedoeling om een Imap te gebruiken, het moet opgebouwd worden, zodat er eenvoudig iets gewijzigd kan worden.
Verder moet het resultaat voor de gebruiker volledig HTML zijn, dus geen applet o.i.d. waarvoor de gebruikers iets voor moet downloaden.
Het zou mooi zijn als iemand een tooltje weet of een idee heeft hoe zoiets opgezet kan worden

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Is bijna niet te doen in HTML, hier was deze week al eerder een vraag over:
Flowcharts in HTML

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij had http://xopus.com/ de mogelijkheid om flowcharts te bouwen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
OkkE schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:35:
Is bijna niet te doen in HTML, hier was deze week al eerder een vraag over:
Flowcharts in HTML
Ik bedoel dus zoiets als SVG
Hiermee kun je ook eenvoudig vectors en dergelijke in de browser maken, alleen SVG werkt niet onder IE en dat moet ook kunnen.

• OkkE

OkkE

SVG is in mijn ogen toch iets anders als HTML. ;)

Maar dan kan je toch SVG gebruiken? Dit werkt inderdaad niet standaard in IE, maar daarvoor is de Adobe SVG plugin. Als je die installeerd werkt het in IE ook gewoon.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
OkkE schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:46:
SVG is in mijn ogen toch iets anders als HTML. ;)

Maar dan kan je toch SVG gebruiken? Dit werkt inderdaad niet standaard in IE, maar daarvoor is de Adobe SVG plugin. Als je die installeerd werkt het in IE ook gewoon.
Maar een plugin installeren wil ik niet. Dat snapt een gebruiker niet, met het gevolg dat er veel vragen komen.
'k zag de naam VML voorbij komen, dat zou eventueel wel een oplossing zijn.
Dan zou ik een twee pagina's kunnen maken 1 in VML en 1 in SVG. Na een check van de versie van de browser zou ik dan door kunnen sturen.
Als iemand anders nog een oplossing heeft die voor zowel IE als FF werkt hoor ik dat natuurlijk graag

• OkkE

OkkE

Ik weet natuurlijk niet om wat voor website het gaat, en wat voor bezoekers deze website gaat trekken, maar persoonlijk vond ik het installeren van de SVG plugin voor IE een kleine moeite, en het is vooral heel handig voor jezelf om het te gebruiken (ipv 2 versies te maken).

Een crossbrowser oplossing zonder plugins weet ik niet eigenlijk. Maar wat is er mis met het gewoon als afbeelding maken/weergeven? Ik bedoel, het is niet dat de code van bijv. SVG nu handig is voor bezoekers;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<svg width="100%" height="100%" version="1.1"
xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">

<rect width="300" height="100"
style="fill:rgb(0,0,255);stroke-width:1;
stroke:rgb(0,0,0)"/>

</svg>

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lees nogmaals m'n vorig bericht ;) of kijk naar canvas mogelijkheden. Er zijn genoeg wrappers te vinden die canvas werkend maken in IE :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:20:
Lees nogmaals m'n vorig bericht ;) of kijk naar canvas mogelijkheden. Er zijn genoeg wrappers te vinden die canvas werkend maken in IE :)
Ik ga voor een java-oplossing.
Blijkt dat ik ook gebruik kan maken van jsp, daarmee kan ik een image dus genereren. Dat lijkt mij de meest gebruiksvriendelijke oplossing. Dus een image met jsp bouwen en een imap er overheen leggen.
Bedank voor de informatie en het meedenken

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:20:
Canvas is inderdaad een goed idee voor dit onderwerp. Een klein puntje; Canvas heeft geen drawText function. Best vervelend :P Wat ik hiervoor als oplossing heb is een DIV eroverheen plaatsen met de teksten. Werkt goed. Krijg je alleen weer uitdagingen als je de entiteiten wilt gaan slepen :)
Pagina: 1