OC -> HDD failure?

Pagina: 1
Acties:

• iKiddo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025
Hey boois,
ik heb een nieuw budget PC'tje voor iemand gekocht en na het in elkaar knutselen, wilde ik kijken of ik 'm een beetje kon oc'en. Dit zijn de specs:
  • Gigabyte 965G-DS3 (!)
  • C2D E4300
  • 2x Kingston Valueram PC5300 667MHz 1GB
  • Hitachi Deskstar 160GB S-ATA
  • Kast, DVD~R, etc.
Nou realiseer ik me wel dat OC'en met deze brute bak niet echt goddelijk zal werken, maar vanwege mijn positieve ervaringen met de 965P-DS3 (!) en het gemak van het oc'en van tegenwoordig, wilde ik het toch proberen.
Helaas, pindakaas, werkte het niet zo prima: de FSB uppen met +66MHz zorgde ervoor dat het systeem wel post, maar de HDD niet herkend, onder het mom van "bootdisk failure". In de BIOS was de HDD ook onvindbaar.

Ik wist niet dat je dit kon krijgen van het OC'en. Is dit een bekend probleem? En is dit op te lossen?

Met freundliche groeten,

Späterr!!

Verwijderd

Zet eens een jumper op je S-ATA schijf en beperk de snelheid van je HD tot S-ATA 1. (150Mb)
En clear de bios even met de jumper op het moederbord.
Controlleer of je kabel van stroom toevoer naar HD en S-ATA goed aangedrukt zijn.

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:19
vergeet niet de pci-e snelheid te locken op 100mhz!
Want de SATA controller gaat via pci-e als t goed is (niet zichtbaar maar gaat intern via chips enzo;) )

• iKiddo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025
.lunatic schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:54:
vergeet niet de pci-e snelheid te locken op 100mhz!
Ah, ben ik wel vergeten. Ik ga het zsm proberen, kijken of het werkt. Bedankt alvast :)