[2003] File Replicatie (tijdens FTP-upload)

Pagina: 1
Acties:

• DaFireball
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09-2022
Hey peepz,

Wanneer ik via FTP een directory upload naar een webserver (draait via ISA in een cluster met 3 andere servers),
wil ik eigenlijk dat er op een bepaalde directory real-time replicatie wordt uitgevoerd (bijvoorbeeld c:\websites) naar de overige servers.

Ik heb al een beetje lopen zoeken, maar heeft nog niet tot concrete resultaten geleid.
Misschien dat een van jullie een advies heeft (het liefst geen Java)?

Daarnaast rest dan nog de handmatige actie van het omzetten van de home-directory in IIS,
geen idee of dit ook kan m.b.v. zo'n tool, of dat daar een batch file voor geschreven kan worden?

Ik hoop dat iemand wat ideeën / voorbeelden heeft,

Alvast bedankt,

Dirk

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows DFS zou dat misschien kunnen doen... al duurt het repliceren dan wel eventjes, het zal niet superlang duren.
Als je hardware/load het toestaan zou je kunnen overwegen de map vanaf een netwerkshare te serveren.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DaFireball
Ik denk niet dat de load een share toestaat, hardwarematig kunnen ze het wel aan..

Ik zal wel eens kijken naar Windows DFS, thanx iig :)

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21
In een cluster is DFS misschien de meest logische oplossing. Ik heb echter slechte ervaringen met de eerste versie van DFS in Windows2003. Toen was het traag en vooral erg ondoorzichtig.
Wellicht dat de grootte en de hoeveelheid files die ik probeerde te behappen teveel gevraagd was. Recentelijk zijn er aan DFS wel een hoop verbeteringen aangebracht.

Een quick en dirty maar heel prettige oplossing vind ik zelf het pakket ViceVersa.

Goedkoop pakketje waarmee een replicatie profiel gestart kan worden als er wijzigingen in een opgegeven directory gedetecteerd worden.

Enige nadeel is wel dat na elke wijziging zowel op de source als alle target directories een dirlisting gedaan moet worden. Als je 500.000 files hebt en elke paar minuten wijzigingen hebt op systemen met hoge IO load dan wordt dit een probleem.

Een pakket wat dit slimmer doet is filereplicationpro.com ,dit is echter Java based (wel multiplatform) en hiervoor zul je relatief diep in de buidel moeten testen.

[ Voor 15% gewijzigd door Kokkers op 22-06-2007 12:10 ]

• DaFireball
Ok, DFS gaat niet werken, omdat de ISA servers in een domain controller hangen en de webservers niet.

Dan ga ik maar ff kijken naar VicaVersa :P