Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3,5mm jack en 2,5mm contra jack

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik heb een Alan 777 intercom. Deze heeft een 2,5mm stereo contra jack, waar een headset met mic, hoofdtelefoon en PTT knop op zit. Ik vraag je af hoie deze aangesloten is. Weet iemand dit.
Ikzelf denk + mic, + speaker en massa. Alleen wil ik geen signaal naar maar mic sturen omdat die anders kapot gaat.

Fabrikant (Alan / Albrecht) gemaild, geven geen antwoordt, willen ze niet. Of ze gedragen zich dom :(
(http://www.alan-electronics.de/)

Dan wil ik deze laten verlopen naar een standaard 3,5mm jack (zodat ik muziek in mijn motorhelm heb), weet iemand hoe deze is aangesloten?

if broken it is, fix it you should

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Pak schroevendraaier, maak open, post een paar pics dan kunnen we wat nuttigs zeggen ;)

Verder denk ik dat het een jackplug is met 2 ringen ipv 1, dus dat hij 4-polig is, zie je ook wel 's op telefoons.

• elgringo
SA007 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:47:
Pak schroevendraaier, maak open, post een paar pics dan kunnen we wat nuttigs zeggen ;)

Verder denk ik dat het een jackplug is met 2 ringen ipv 1, dus dat hij 4-polig is, zie je ook wel 's op telefoons.
offtopic:
1 ring = 2-polig, 2 ringen 3-polig en 3 ringen 4-polig

Hij kan niet open (vervalt garantie), plug ook niet, die is gesealed

Is een plug met 2 ringen en 3 aansluitngen (zoals een stereo 3,5mm jack). Daarom zal het waarschijnlijk massa, + mic, + speaker zijn. En de ptt knop die de mic onderbreekt. Echter ga ik hem niet openen ivm garantie. Meten is ook een optie. Alleen week ik niet wat de weerstand (is geen capaciteits mic, die heeft 3 draden nodig, de deze heeft er 2) van de mic / speaker is.

Die 3,5mm jack kan ik nog wel uitkomen (maar vragen is net zo makkelijk)

Edit:
pic van headset met 2,5mm plug die in de intercom gaat: (hier wil dus dus een contra stekker bij, zodat de headset in mijn mp3 speler kan)
Afbeeldingslocatie: http://www.alan-electronics.de/pics/zubehoer/42701g.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door elgringo op 22-06-2007 10:07 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hang aan 1 van de 2 dingen een oortje. Als er geluid uit komt is dat de speaker. Hoor je alleen maar ruis dan is het de microfoon.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
Simpel, neem een universeelmeter en zet die in de stand weerstandsmeting of diodemeting.
Het metaal dat het verst van de punt af zit is meestal de gemeenschappelijke aansluiting.
Steek het oordeel waar het hoort en meet.
Als je geluid hoort als je de meetpen aansluit, heb je het oordeel te pakken.
En de mic is dan de andere. De PTT schakelaar zal de mic wel kortsluiten.
Dat kun je dus ook gemakkelijk testen.
Succes.

Guus Assmann

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 12:19
Hoe ik het een keer gedaan heb is met een mutlimeter de weerstand meten. Als je dan het op het lijntje van het oortje zit dan moet er licht gekraak uit het oortje komen als je met 1 van de 2 pennen van je multimeter beweegt. Dan weet je je welke van het oortje is en kan je een verloopje solderen.

Edit: guus.assmann was me al voor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Nozzie op 22-06-2007 10:35 ]

Verwijderd

elgringo schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:43:
Alleen wil ik geen signaal naar maar mic sturen omdat die anders kapot gaat.
Je kan het natuurlijk ook andersom doen. Gewoon aansluiten op de mic ingang van je pc, als je in het oortje moet schreeuwen is het speakertje de tip, anders is mic de tip.

• elgringo
lemming_nl schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:29:
Hang aan 1 van de 2 dingen een oortje. Als er geluid uit komt is dat de speaker. Hoor je alleen maar ruis dan is het de microfoon.
Dat kan ik niet niet testen. Ik heb een headset met 2,5mm jack die ik wil aansluiten. Deze is passief.

Jouw manier werkt als hij actief is. En dan heb ik een extra 2,5mm jack nodig, die ik niet heb

• elgringo
guus.assmann schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:32:
Simpel, neem een universeelmeter en zet die in de stand weerstandsmeting of diodemeting.
Het metaal dat het verst van de punt af zit is meestal de gemeenschappelijke aansluiting.
Steek het oordeel waar het hoort en meet.
Als je geluid hoort als je de meetpen aansluit, heb je het oordeel te pakken.
En de mic is dan de andere. De PTT schakelaar zal de mic wel kortsluiten.
Dat kun je dus ook gemakkelijk testen.
Succes.
Deze ga ik vanavond ff proberen. Als ik niet meer post kan je er vanuitgaan dat er in de mic een zwaar explosief zat die tot ontploffing is gebracht :D

Maar daar gaan we niet vanuit ;)

Pagina: 1